Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Eindelijk een 245: Abbabak mkII is nu van mij en ook een beetje over de V70
OK maar dat kraagje daar zie je natuurlijk niets meer van.Ik heb best nog gezocht op internet naar geschikte moeren. Ik was blij dat ik ze bij nog bij APP vond!
Jambon, Die ronde zijn te krijgen.8 euro nog wat per stuk voor RVS exemplaren iik dacht bij scandcar.

Antwoord
Jambon schreef:ik bedoelde, dit is een prima aftermarket moer en pst er prima bij.. (McGuard toevallig..?)
Nee zoals ik al schreef gewoon hier in NL bij APP

Antwoord
ik zal ens snuffelen daar.. (McGard is een merk.. ;-) maken ook de sloten die Vv zelf in het blauwe doosje verkoopt..)

(ok, in RVS 99 euri...)
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
8 euro bij nordicar

Antwoord
sow... bijna het dubbele van Scandcar.. da's dus 99 rondom...
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Nog even een vervolg op mijn achterste zijruit. Die lekte nog steeds een beetje. Water kroop tussen glas en rubber. Eerst dus rubber gekit aan de auto nu tussen glas en rubber Ca[ptain Tolley Creeping Crack Cure geprobeerd. werkte goed!! Het is een waterdun goedje dat als het opdroogt iets in volume toeneemt. Het is nu dicht. Ik kan het iedereen aanraden.
Foto's volgen

Antwoord
Zo dat is even geleden!!!!!
Inmiddels verhuisd en is het wagenpark veranderd. Er is nu een Rover p6 3500 bijgekomen en voor dagelijks gebruyik een volvo v70 d5 uit 2006. Als de 240 weer goed is gaat de diesel in de stalling of weg.
De Volvo 240 heeft afgelopen jaren in de stalling gestaan en ik heb hem vorige week eruit gehaald. Hij is immers 40 jaar geworden en een goede aanleiding om hem weer eens te gaan rijden.
Na al die jaren was het wel starten lopen gewoon op gas!!! Prachtig. Remmen zijn niet helemaal ongeschonden.Een van de achterremmen blijft hangen.
Ik heb meteen maar een nieuwe hoofdremcilinder besteld en twee nieuwe achterremklauwen.
Verder deed het rechter voorknipperlicht het niet meer. Dat bleek een massa probleem.
Maar ook het waarschwingslampje voor kapotlampje bleef branden. Dit bleek uit te gaan wanneer ik de sidelights eruit haalde.
Alle stekkertjes etc mooi schoongemaakt maar ding bleef branden.
Uiteindelijk maar gezocht op bulbfailure relais en dit gevonden:
https://www.240turbo.com/volvo240mods.ht...bfailsens1
Op basis van die informatie gewoon de voeding naar het waarscghuwingslampje doorgeknipt. ( blauw/gele draad) en voila lampje is uit.

Antwoord
Bijna 8 jaar zie ik, welkom terug ds maar!

Heeft de 240 ook zolang stilgestaan? Dan is het inderdaad wel mooi dat hij direct startte. En kan ik het de remmen niet echt kwalijk nemen dat zij wat mnder zin hadden.
Mijne had 2,5 jaar stilgestaan, maar gaf vergelijkbaar beeld: wel direct starten, remmen opnieuw gangbaar maken en dat was het. Wel ook vloeistoffen ververst uiteraard.

Lees ik goed dat je het lampjescontrolelampje nu onder controle hebt door het gewoon te saboteren? Niet heel sjiek, wel doeltreffend...
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Antwoord
(14 June 2020, 10:14)BartJu schreef: Bijna 8 jaar zie ik, welkom terug ds maar!

Heeft de 240 ook zolang stilgestaan? Dan is het inderdaad wel mooi dat hij direct startte. En kan ik het de remmen niet echt kwalijk nemen dat zij wat mnder zin hadden.
Mijne had 2,5 jaar stilgestaan, maar gaf vergelijkbaar beeld: wel direct starten, remmen opnieuw gangbaar maken en dat was het. Wel ook vloeistoffen ververst uiteraard.

Lees ik goed dat je het lampjescontrolelampje nu onder controle hebt door het gewoon te saboteren? Niet heel sjiek, wel doeltreffend...

Dank!

Ja klopt. Gesaboteerd. Je kunt het ook helemaal omzeilen door het hele ding er uit te halen en allerlei draden door te verbinden. Maar dit was het snelst. Sneller dan lampje uit dashboard te halen. 
Vanmorgen even wezen tanken. Met drie remklauwen en remmen doet hij nog voor geen meter maar ik wacht dus nog op nieuwe hoofdremcilinder en achterremklauwen. 
Er zitten nu trouwens wat aparte remklauwen op met een hele bonk extra ijzer, als soort contragewicht. Het zijn Ate klauwen. Ik heb nu andere besteld. hopelijk gaat dat allemaal passen......

verder no steeds aan het schoonmaken want kolere wat is dat ding vies geworden van het stilstaan.

Antwoord
Die bonk ijzer is een Amerikaanse toevoeging, er horen dan ook uitsteeksels vanuit de kofferbakbodem bij, zodat energie van een 'rear end' botsing overgedragen wordt op de achteras en daar nog wat extra geabsorbeerd kan worden..
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
Big Grin Eindelijk... :-) heideltje 6 5.952 26 March 2019, 15:33
Laatste bericht: MacVolvo
  '81 Volvo 244 GL - 04 - 02 - 19 Eindelijk een update? Yezzz 27 26.514 5 February 2019, 23:51
Laatste bericht: Yezzz
  Eindelijk weer een Volvo "in huis"! hugo 5 5.481 14 February 2016, 22:58
Laatste bericht: edwin
  Eindelijk gevonden: 245 T (Transfer) dens245polar 41 26.489 19 June 2015, 07:54
Laatste bericht: dens245polar
  Eindelijk een Volvo macfocus 3 3.406 24 November 2014, 10:03
Laatste bericht: Yellow240
  Eindelijk weer een 240 ! Pluk 9 7.661 5 April 2013, 18:59
Laatste bericht: Rob
  ' Eindelijk weer een 240!' maar nu met Virgo's Pluk 2 3.307 5 April 2013, 15:25
Laatste bericht: Erikhans
  Bert N heeft eindelijk zijn V90 !!!!! Bert N 31 17.998 21 June 2012, 21:21
Laatste bericht: Bert N
  Abbabak MkII abbabak 59 38.616 2 February 2012, 15:39
Laatste bericht: abbabak
  Eindelijk wakker na een hele lange winterslaap: 240 Estate '86 Pistonpen paultje 13 9.284 16 September 2011, 13:34
Laatste bericht: Pistonpen paultje

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)