Berichten: 7
Topics: 3
Lid sinds: Mar 2020
6 March 2020, 12:41
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 6 March 2020, 12:41 door luukv47.)
Bij mij net aangeschafte Volvo 240 2.0 uit 1993 zijn de koppelingsplaten bijna op. Nu weet ik in mijn buurt geen garage die verstand heeft van wat oudere Volvo's (waartoe ik de mijne reken).
Buiten de dealer zit hier niets in de buurt. Ik woon in Ridderkerk maar uiteraard kan ik ook nog steeds rijden. West Brabant of Utrecht kan ook nog. Weet iemand een goed en niet al te duur adres om te platen en drukgroep te laten vervangen? Uiteraard is een hobbyist ook welkom die ik kan vergoeden.
PS vandaag gelijk lid geworden van dit mooie forum!
Berichten: 2.836
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
VOMD in Dordrecht kun je eens proberen. Vanaf 350 all-in volgens zijn site.
Berichten: 6.732
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Voor het vervangen van een 240 koppeling hoef je geen verstand te hebben van "oude" volvo's (jou 240 is zon beetje de nieuwste die geleverd is
).
VOMD is in de buurt, maar een goeie universele garage zal ook niet veel duurder zijn.
Berichten: 9.991
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
6 March 2020, 16:01
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 6 March 2020, 16:20 door Marc1970.)
Op is op maar misschien kan je de koppelingskabel nog wat verstellen?
http://turbobricks.org/forums/showthread.php?t=321398 De stelmogelijkheid is de schroefdraad op buitenkant vd kabel, je stelt de kabel door een zwarte plastic moer in een gat te verdraaien.
En de 240 is zeker geen oude auto, het is techniek van 1920 maar er rijden nog zat achterwielaangedreven busjes rond bijvoorbeeld. Het lastigste is denk ik de pook los halen.
https://nl.ifixit.com/Guide/1986+1987+19...ement/7633
En welkom bij de club met de makkelijkste auto ooit gemaakt!
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 7
Topics: 3
Lid sinds: Mar 2020
10 March 2020, 00:15
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 10 March 2020, 00:16 door luukv47.)
dank voor de reacties. Wordt VOMD!
Berichten: 2.433
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Sluit me aan bij het gemak van onderhoud hierboven. Mocht je een alternatief voor VOMD zoeken dan kan ik KDL automotive aanraden (in de buurt van Tilburg)
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 89
Topics: 20
Lid sinds: Nov 2016
"Mocht je een alternatief voor VOMD zoeken dan kan ik KDL automotive aanraden (in de buurt van Tilburg)"
Fijne tip voor deze in Hilvarenbeek residerende jongen
Dank!
Berichten: 7
Topics: 3
Lid sinds: Mar 2020
Probleem is nu dat die niet start. Denk dat die geen benzine krijgt. Vermoed de relais van de benzinepomp. Zijn die types van de 240 hetzelfde? ik heb er 1 uit 1993.
Berichten: 406
Topics: 65
Lid sinds: Nov 2007
Vraagje. Ik rijd al 40 jaar Volvo 245 en heb diverse gebruikte liggen die nog goed zijn. Maar wat is goed. De versleten die ik er nu onderuit heb gehaald is 5.6 m.m. dik. De dikte die ik heb liggen is 7.8 m.m. Misschien moet ik een nieuwe kopen. Maar misschien is een nieuwe slechts 8 m.m.?
Berichten: 9.991
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Ik heb ook geen nieuwe gehad ooit, maar 7,8 klinkt dik zat. De plaat die ik heb liggen voor 'z.g.a.n.' is 7,2 mm. Hoe dan ook, meer dan 1 mm per kant boven de klinknagels zou ik zonder twijfel monteren.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969