Ik heb laatst mijn koppeling vervangen.
En de tussenlager van een 940 van de cardanas ook vervangen
Alleen nu ben ik zo dom geweest dat ik niks gemarkeerd heb .
19 August 2023, 17:36 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 19 August 2023, 19:31 door Marc1970.)
Laatst bedacht dat de 940 cardanas maar op één manier in elkaar kan. Maar als dat niet zo is, hier een plaatje van hoe de kruiskoppelingen t.o. elkaar horen. Soort van in paren.
Hoe je m vervolgens aan bak en achteras bout, maakt niet uit.
(19 August 2023, 17:36)Dag Marc,Ik heb het gevonden!! In jou link stond wel een ander berichtje dat me uit kon helpen! Op beide assen stond wel degelijk een pijl die tegenover elkaar moesten staan.. alleen zo slecht te zien (rusty) bij mijn assen..Nu is hij weer trillingsvrij!!Dankjewel Marc1970 schreef: Laatst bedacht dat de 940 cardanas maar op één manier in elkaar kan. Maar als dat niet zo is, hier een plaatje van hoe de kruiskoppelingen t.o. elkaar horen. Soort van in paren.
Hoe je m vervolgens aan bak en achteras bout, maakt niet uit.
Hallo Joris, fijn dat je geholpen bent. Je hebt de merktekens gevondne zeg je.
Waar zitten die merktekens op de as(sen)?
Mijne heeft soms ook wat (bij)geluid en wil graag even checken of ik de as destijds goed in eklaar geschoven heb.
Dank
23 August 2023, 22:09 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 23 August 2023, 22:11 door Joswloo.)
(23 August 2023, 21:34)Deze foto stond ook in het linkje ! Hier mee kon ik iets!Maar misschien moet jij ook eens naar jou kruiskoppelingen kijken..BartJu schreef: Hallo Joris, fijn dat je geholpen bent. Je hebt de merktekens gevondne zeg je.
Waar zitten die merktekens op de as(sen)?
Mijne heeft soms ook wat (bij)geluid en wil graag even checken of ik de as destijds goed in eklaar geschoven heb.
Dank