Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vlotte motor voor 144
#21
Was ook 2insj geloof ik. Mijn turbo heeft 2.5 dat is al vrij flink ja.
Antwoord
#22
Dopski schreef:Was ook 2insj geloof ik. Mijn turbo heeft 2.5 dat is al vrij flink ja.
..met T, dat scheelt ook weer..

maar hoe dan ook, het is niet de bedoeling dat het mengsel er doorheen spoelt..!
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#23
Het begint wat af te dwalen... Voegâh heb ik een citroen visa gereden, daar wees iedereen mij er altijd op dat dubbele carbs een dubbel benzineverbruik opleverden. Mijn wagen rijdt nu 1:7,3 en dat vindt ik wel ongeveer best. Mocht iemand dit voor mij kunnen ontkrachten dan is het het overwegen waard.

Over de bak. Misschien kan ik in plaats van bijvoorbeeld een m47 bak een overdrive plaatsen?


Volvo 144 1967 b20a
Antwoord
#24
Heb je de compressie al eens gemeten?
Misschien valt het allemaal wel mee en is het meer een kwestie van afstellen.
Beetje meer lpg geven, te arm afgesteld kost vermogen en kan zelfs een hoger verbruik geven.
Ontstekings tijdstip goed?
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord
#25
Ik heb van de week lpg af laten stellen en een nieuwe ontsteking er in gezet dus dat zal het niet zijn. Ik heb wel het idee dat de compressie bij een cilinder aan de matige kant is maar heb dit nog niet getest.


Volvo 144 1967 b20a
Antwoord
#26
Je kunt beginnen met de klepspeling controleren.
Daarna compressie meten.
Dan weet je of het motortje echt op is of niet.
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord
#27
De kleppen zijn net gesteld (2000km geleden) dus daar zal het niet aan liggen. Het lijkt me sterk dat het motortje op is, de motor is er 20.000 km geleden in gezet omdat de vorige nogal wat olie er door joeg.


Volvo 144 1967 b20a
Antwoord
#28
Dat er nog 50Pk over is van de ca 90 is anders niet echt veelbelovend.

Volgens jou; ontsteking ok, lpg ok, klepspeling ok, en de motor is ook nog eens onlangs gereviseerd.
Dan klopt het toch echt niet dat er nog maar 50Pk over is... dan moet er toch wat serieus aan de hand zijn.

Uitlaat dicht?
(hand)rem loopt aan? :wink:
Antwoord
#29
De 50 pk zal een wat pessimistische schatting zijn maar ik heb zeker het idee dat er een aantal verdwenen zijn. Uitlaat is lek (tegendruk lpg niet goed?) hand rem loopt niet aan, zelfs niet als ik deze aan trek...


Volvo 144 1967 b20a
Antwoord
#30
Ik bedoel dicht in de zin van potten verstopt met roest schilfers en losse schotten. Komt er nog veel "lucht" uit de opening aan de achterkant als je veel gas geeft?

Overigens vind ik dit vrij bijzonder voor een 20.000km gereviseerd motortje.
http://volvolvo.nl/threads/18375-Troep-in-mn-motor

Een B230A+m47 zou wel leuk zijn, maar aangezien je een vroeg model 140 hebt past daar de versnellingsbak niet echt in zonder de tunnel te verbouwen.
Dus zou het ook bij een B20 houden.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Betere radiator voor 145 Jerry 14 16.817 13 June 2016, 13:56
Laatste bericht: Jerry
  Gezocht; passende remklauwen voor rem upgrade volvo 144 paulenschede 2 6.457 14 January 2016, 23:30
Laatste bericht: Boele
  Startproblemen nadat de motor warm is gedraaid Margot144 10 13.499 8 May 2015, 16:16
Laatste bericht: Margot144
  Moderne motor in Volvo 144 fvz144 2 6.385 11 March 2015, 21:26
Laatste bericht: Amazon 16v
  Vulling voor leren zittingen. Madman 1 3.625 21 February 2015, 00:27
Laatste bericht: Jambon
  145 met B20 motor, neemt veel olie op "overrun" ? -wj- 16 31.005 6 July 2014, 23:52
Laatste bericht: Dopski
  Schroefdraad bovenste remslang voor henqui 10 10.492 19 March 2014, 10:23
Laatste bericht: Jambon
  volvo 140 alu grill vervangen voor plastic grill Knuif 8 5.123 14 August 2013, 23:29
Laatste bericht: Jambon
  andere motor geplaatst, gek probleem met koppeling? -wj- 9 5.774 23 April 2013, 11:56
Laatste bericht: -wj-
  alternator: vraagje voor de specialisten ovlov2 2 2.826 21 March 2013, 20:30
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)