12 February 2016, 23:44
Was ook 2insj geloof ik. Mijn turbo heeft 2.5 dat is al vrij flink ja.
Vlotte motor voor 144
|
12 February 2016, 23:44
Was ook 2insj geloof ik. Mijn turbo heeft 2.5 dat is al vrij flink ja.
13 February 2016, 01:56
Dopski schreef:Was ook 2insj geloof ik. Mijn turbo heeft 2.5 dat is al vrij flink ja...met T, dat scheelt ook weer.. maar hoe dan ook, het is niet de bedoeling dat het mengsel er doorheen spoelt..!
13 February 2016, 09:40
Het begint wat af te dwalen... Voegâh heb ik een citroen visa gereden, daar wees iedereen mij er altijd op dat dubbele carbs een dubbel benzineverbruik opleverden. Mijn wagen rijdt nu 1:7,3 en dat vindt ik wel ongeveer best. Mocht iemand dit voor mij kunnen ontkrachten dan is het het overwegen waard.
Over de bak. Misschien kan ik in plaats van bijvoorbeeld een m47 bak een overdrive plaatsen? Volvo 144 1967 b20a
13 February 2016, 10:32
Heb je de compressie al eens gemeten?
Misschien valt het allemaal wel mee en is het meer een kwestie van afstellen. Beetje meer lpg geven, te arm afgesteld kost vermogen en kan zelfs een hoger verbruik geven. Ontstekings tijdstip goed?
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
13 February 2016, 10:34
Ik heb van de week lpg af laten stellen en een nieuwe ontsteking er in gezet dus dat zal het niet zijn. Ik heb wel het idee dat de compressie bij een cilinder aan de matige kant is maar heb dit nog niet getest.
Volvo 144 1967 b20a
13 February 2016, 12:46
Je kunt beginnen met de klepspeling controleren.
Daarna compressie meten. Dan weet je of het motortje echt op is of niet.
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
13 February 2016, 12:49
De kleppen zijn net gesteld (2000km geleden) dus daar zal het niet aan liggen. Het lijkt me sterk dat het motortje op is, de motor is er 20.000 km geleden in gezet omdat de vorige nogal wat olie er door joeg.
Volvo 144 1967 b20a
13 February 2016, 12:54
Dat er nog 50Pk over is van de ca 90 is anders niet echt veelbelovend.
Volgens jou; ontsteking ok, lpg ok, klepspeling ok, en de motor is ook nog eens onlangs gereviseerd. Dan klopt het toch echt niet dat er nog maar 50Pk over is... dan moet er toch wat serieus aan de hand zijn. Uitlaat dicht? (hand)rem loopt aan? :wink:
13 February 2016, 12:55
De 50 pk zal een wat pessimistische schatting zijn maar ik heb zeker het idee dat er een aantal verdwenen zijn. Uitlaat is lek (tegendruk lpg niet goed?) hand rem loopt niet aan, zelfs niet als ik deze aan trek...
Volvo 144 1967 b20a
13 February 2016, 12:59
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 13 February 2016, 13:02 door Dopski.)
Ik bedoel dicht in de zin van potten verstopt met roest schilfers en losse schotten. Komt er nog veel "lucht" uit de opening aan de achterkant als je veel gas geeft?
Overigens vind ik dit vrij bijzonder voor een 20.000km gereviseerd motortje. http://volvolvo.nl/threads/18375-Troep-in-mn-motor Een B230A+m47 zou wel leuk zijn, maar aangezien je een vroeg model 140 hebt past daar de versnellingsbak niet echt in zonder de tunnel te verbouwen. Dus zou het ook bij een B20 houden. |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|