1 July 2015, 22:28
Nummer 113 is diep oranje, maar jouw kleur is eigenlijk ook meer oranje dan geel op de foto's
![[Afbeelding: 1r6p0j.jpg]](http://i59.tinypic.com/1r6p0j.jpg)
Mijn 242DL
|
1 July 2015, 22:28
Nummer 113 is diep oranje, maar jouw kleur is eigenlijk ook meer oranje dan geel op de foto's
![]()
6 January 2016, 01:10
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 6 January 2016, 01:13 door Laurens Zondag.)
afgelopen avond weer een aantal uurtjes in de garage doorgebracht. een paar weken geleden een begin gemaakt aan het verwijderen van de motor en versnellingsbak. Inmiddels zijn deze eruit en liggen mooi aan de kant. de motorruimte is op een klein stukje kabelboom en een rembrachtiger helemaal leeg (ook al is het op de foto nog niet zo).
Verders bleek er nog een leuke verassing op de b20 te zitten uit de oranje. namelijk een 123 onsteking. deze zal zijn weg dan ook wel snel vinden naar de 144. al met al weer een productief avondje gehad. moet zeggen dat een brug bij de hand en goed gereedschap een hoop scheelt! ![]() ![]() ![]() Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt) Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella nu ook te volgen via Lau's oude bakken [/URL]
6 January 2016, 01:41
komt dus schot in..! Wil je niet zo'n bende maken in de showroom, we hebben net opgeruimd..!!
6 January 2016, 01:42
ja kerst en oud en nieuw enz had veel verplichtingen waardoor er weinig aan de wagen gedaan kon worden.... alles zit netjes in de kofferbak tot zover. zal het zo netjes mogelijk houden natuurlijk
![]() Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt) Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella nu ook te volgen via Lau's oude bakken [/URL]
6 January 2016, 01:46
Goed bezig
![]() Ik ben benieuwd naar het verschil tussen de hottspark en de 123. Ik wilde net een hottspark bestellen voor mijn 145.
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
6 January 2016, 01:48
verschil is vrij simpel bij een hotspark vervang je de contact punten. 123 vervang je de hele verdeler. dus bij een versleten verdeler is het handig bijv. maat het is ook wat vriendelijker qua onderhoud
Verstuurd vanaf mijn GT-I9506 met Tapatalk Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt) Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella nu ook te volgen via Lau's oude bakken [/URL]
6 January 2016, 12:25
Ik bedoelde het verschil in rijden, vermogen, soepeler oppakken en zo.
Die hotspark heb ik er zelf nog ingezet en wilde hem nog overzetten naar de groene maar had andere drukte dus als je er niks mee doet ![]() Nu de oude aanhanger voorzien van nieuwe remkabels. Is ook al aardig op leeftijd dus gaat niet vanzelf pfff Net als de baas ![]()
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
6 January 2016, 12:34
Je verdamper zit in de rijrichting, dat wordt overal afgeraden (omdat de gastoevoer beinvloed wordt door versnellen en afremmen).
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
6 January 2016, 13:48
de verdamper is inmiddels verwijderd. zal een ander plekje krijgen waarschijnlijk.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9506 met Tapatalk Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt) Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella nu ook te volgen via Lau's oude bakken [/URL]
6 January 2016, 14:08
Marc1970 schreef:Je verdamper zit in de rijrichting, dat wordt overal afgeraden (omdat de gastoevoer beinvloed wordt door versnellen en afremmen). Desondanks bouwen 9 van de 10 lpg inbouwers hem bij de volvo 2 serie in de lengterichting in. |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|