14 November 2015, 21:38
Hallo,
Ik ben sinds een aantal weken de trotse van een Volvo 244 GLE Automaat (Benzine) van het jaar 1980. Na een paar duizend kilometer zonder problemen te hebben gereden ben ik voor een raadsel komen te staan.
De motor start in alle omstandigheden meer dan prima koud/warm het maakt niet uit. Soms moet er een beetje extra gas bij gegeven worden maar dan is het ook binnen twee tellen starten lopen, niks verontrustends in mijn ogen. Nu gebeurde me een aantal dagen geleden het volgende.
Na de Volvo een nacht buiten te hebben laten staan, probeerde ik hem te starten, verder geen problemen. Na de motor ongeveer een minuut stationair te laten draaien zet ik de pook in z'n achteruit. Nu begint de ellende, de motor lijkt zodra je hem in z'n versnelling zet te verzuipen in de bezine en komt zo sputterend tot stilstand.
Ik zo verontwaardigd als ik was de pook weer terug gezet in de parkeerstand en een tweede en derde start poging gegeven, ook hierbij hetzelfde resultaat.
Na de start pogingen de Volvo de garage ingerold om de relais maar eens goed te bekijken, hier was verder niks op aan te merken. Ik heb het die dag gelaten voor wat het was.
De volgende dag weer een start poging gedaan, gelijk starten lopen. Ik dacht bij mezelf, wie niet waagt wie niet wint, zet de versnelling in drive en ik kan zo weg rijden vanuit de verwarmde garage zonder enkele problemen. Na een test rondje de auto weer buiten op de parkeerplaats gezet om te kijken wat er de volgende dag zou gebeuren.
Na de nacht buiten begon de ellende weer en was het onmogelijk om met de Volvo weg te rijden. (Het gaar hier om een injectie motor)
Nu is mijn vraag, wat is hier het probleem?
Ik zie jullie reacties graag tegemoet.
Gr Boelsma
Ik ben sinds een aantal weken de trotse van een Volvo 244 GLE Automaat (Benzine) van het jaar 1980. Na een paar duizend kilometer zonder problemen te hebben gereden ben ik voor een raadsel komen te staan.
De motor start in alle omstandigheden meer dan prima koud/warm het maakt niet uit. Soms moet er een beetje extra gas bij gegeven worden maar dan is het ook binnen twee tellen starten lopen, niks verontrustends in mijn ogen. Nu gebeurde me een aantal dagen geleden het volgende.
Na de Volvo een nacht buiten te hebben laten staan, probeerde ik hem te starten, verder geen problemen. Na de motor ongeveer een minuut stationair te laten draaien zet ik de pook in z'n achteruit. Nu begint de ellende, de motor lijkt zodra je hem in z'n versnelling zet te verzuipen in de bezine en komt zo sputterend tot stilstand.
Ik zo verontwaardigd als ik was de pook weer terug gezet in de parkeerstand en een tweede en derde start poging gegeven, ook hierbij hetzelfde resultaat.
Na de start pogingen de Volvo de garage ingerold om de relais maar eens goed te bekijken, hier was verder niks op aan te merken. Ik heb het die dag gelaten voor wat het was.
De volgende dag weer een start poging gedaan, gelijk starten lopen. Ik dacht bij mezelf, wie niet waagt wie niet wint, zet de versnelling in drive en ik kan zo weg rijden vanuit de verwarmde garage zonder enkele problemen. Na een test rondje de auto weer buiten op de parkeerplaats gezet om te kijken wat er de volgende dag zou gebeuren.
Na de nacht buiten begon de ellende weer en was het onmogelijk om met de Volvo weg te rijden. (Het gaar hier om een injectie motor)
Nu is mijn vraag, wat is hier het probleem?
Ik zie jullie reacties graag tegemoet.
Gr Boelsma