Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Afstellen Kjet op B21ET
en juist mensen zoals jij maken het leuk voor andere hobbisten en mede liefhebbers.... hoop dat je ons nog veel kan en wilt leren of K-jet.... blijft een mooi systeem als het werkt !
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken

[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Antwoord
Maar helpt deze laatste ingreep ook??
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Antwoord
Systeemdruk nu keurig 5,5 bar. Na uitschakelen van de brandstofpomp blijft druk weer lekker lang staan. Warmloopregelaar stond nu bij koude motor op ongeveer 1 bar. Motor start nog moeizaam. Warmloopregelaar staat nu op ongeveer 1 bar. Dit weekend maar eens de druk omhoog doen.
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Antwoord
Zo, vandaag maar weer eens onder de motorkap. Dit keer de warmloopregelaar afstelbaar gemaakt:

[Afbeelding: 2ue4pig.jpg]

Gaatje boren 5 mm. Totaal 13 mm diep


[Afbeelding: 2l95rh1.jpg]

M6 tap erdoor

[Afbeelding: 2re5r9g.jpg]

M6 bout met contra moer erin draaien

[Afbeelding: 2z56o00.jpg]

Onderste inbusbout vrijmaken om goed af te kunnen stellen.


Druk bij koude motor afgesteld op 1,6 bar: prima koude start !
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Antwoord
Aflevering 843 van K-Jet: Precisie systeem, werkt perfect mits goed afgesteld... En hoe doen we dat dan ? Juist ja, met een hamer ! Vandaag eerst maar eens een stukje speciaal gereedschap gemaakt....

[Afbeelding: 2q8bytx.jpg]
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Antwoord
Handig! Zo'n K-jet specialist op het forum! Afstellen nu door er druk op te zetten?
Grijze 245's. '83 b21et en '92 b230 FK, gewoon, lekker vlot.
Antwoord
Hi Stevves, als je de WUR afstelbaar hebt gemaakt met een bout en een moer kun je d.m.v. de contramoer de pen omhoog trekken, hierdoor gaat de druk omhoog. Moet de druk omlaag, dan moet de bout dieper in het huisje en dat gaat best zwaar. Met een hamer is niks, lijmklem gaat ook. Ik zag een mooi stukje aluminium liggen, dus wat in elkaar geknutseld !
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Antwoord
To WUR or Not to WUR.............

Afstellen van de WUR ging nog niet zo naar mijn zin. Daarom weer overnieuw begonnen. Volgens het groene boek moet de brandstofdruk bij warme motor tussen de 3,5 en 3,7 bar bedragen. Om e.e.a. uit te sluiten heb ik het verwarmingselement er uit gehaald. WUR aan mijn spinnenkop geknutseld , vervolgens de brandstofpomp laten draaien door zekering 4 en 6 door te verbinden. Met de inbusbout aan de onderzijde kun je nu perfect de brandstofdruk afstellen. De brandstofverrijking door turbodruk heb ik nagebootst met een luchtcompressortje. Druk zakt keurig weg. Vervolgens het verwarmingselement er weer in en de druk voor de koudstart ingesteld. Het groene boek geeft aan dat de druk bij koudstart zo'n 1,3 bar zou moeten zijn (afhankelijk van temperatuur) maar dan verzuipt de motor direct!. Ik heb de druk afgesteld op 1,8 bar. Vanmorgen perfecte koudstart !!

Nu nog op zoek naar een AFR meter om fijn af te stellen. Kunnen we eindelijk eens op de vermogensbank.........
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Antwoord
Ik volg je op de voet.
Ik ga ( of beter: moet ) ook dit pad bewandelen.

Zoekende op " wur enrichment boost " ,leverde deze nuttige topic van onze collega Porsche-rijders op.

http://forums.pelicanparts.com/911-930-t...stion.html

Wat betreft een AFR -meter heb ik een beetje m'n zinnen gezet op de MTX-l van Innovate.

http://www.innovatemotorsports.com/products/MTXL.php
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
Edwin,
Achteraf blijken een heleboel zaken simpeler dan ik dacht.
Een slecht afgestelde K-jetronic i.c.m. een lekke koppakking heeft me de afgelopen 2 jaar behoorlijk dwars gezeten......

Topic van Porsche had ik ook gelezen, maar had ik niet zoveel aan.
Overal staat er info, maar geen kompleet verhaal.

AFR meter vind ik nog prijzig, maar zal uiteindelijk wel moeten.......

Wat zijn jouw problemen? Ook een B21ET ?
Ik heb nog een WUR liggen, deze ga ik op dezelfde manier afstellen, wellicht kan ik een ander er mee helpen.
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  B20A - carburateur afstellen Latten 7 3.667 6 November 2022, 16:33
Laatste bericht: Jambon
  Drijfstangen B21ET aRjen.T 0 1.858 22 July 2019, 11:01
Laatste bericht: aRjen.T
  LPG afstellen, Pulsair afdoppen? Arjan. 7 8.611 24 January 2018, 19:00
Laatste bericht: Marc1970
  Moeite B21a afstellen Nivek 18 16.655 21 April 2017, 22:32
Laatste bericht: Nivek
  Afstellen Volvo 66 b13 A_A 1 3.410 13 March 2017, 23:09
Laatste bericht: Marc1970
  Vraag bij probleem Kjet motor Yezzz 6 6.188 9 November 2016, 13:24
Laatste bericht: RM
  kaal B21ET blok zonder K jet onderdelen paulusb 22 17.997 30 August 2016, 19:31
Laatste bericht: Marc1970
  Afstellen ontsteking B21ET b.b. 2 3.968 20 May 2016, 22:32
Laatste bericht: b.b.
  Afstellen van de motor martien van moorten 5 5.421 23 March 2016, 09:31
Laatste bericht: Marc1970
  Brandstofleiding voor B21ET b.b. 5 5.290 11 March 2016, 16:18
Laatste bericht: b.b.

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 4 gast(en)