Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Toerental warme motor afstellen b27e
#1
Ik heb een 265 uit 1978 met b27e motor. Koude start gaat prima. Maar als ie warm is loopt het toerental terug totdat de motor stopt.
-hoe kan ik het toerental bij warme motor regelen? (Stationair toerental)
Antwoord
#2
Kun je hier wat mee?

http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=254969

Het zouden de twee stelschroeven in de onderste rode cirkel moeten zijn...
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
#3
Het eerste plaatje met de schroeven is van het jongere type b27e (>79). Ik heb de oude (<79) met de 'octopus' inlaatspruitstuk. Zoals de plaatjes eronder. Hier staat alleen geen fotootje van de stationair schroef.

-Weet iemand waar deze schroef zit bij het oude type (<79)?





edwin schreef:Kun je hier wat mee?

http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=254969

Het zouden de twee stelschroeven in de onderste rode cirkel moeten zijn...
Antwoord
#4
Hoi,

als ik mij niet vergis zit er een zwarte ronde stelschroef op een van de slangen maar dit weet ik niet meer zeker. gewoon even kijken.

Groet, willem.
ezitter Volvo 264 GL (1975)
Antwoord
#5
Het stationair is over het algemeen een vast afstelling van de gasklep, daardoor gaat je toerental niet inzakken. Daarbij hebben de meeste motoren een bijregelsysteem, die oude hebben een hulplucht-toevoer voor koude motor, de latere hebben een volledig Constant Idle System.
Auxiliary Air Valve heet de hulplucht, als de motor opwarmt wordt deze langzaam minder.

ALs je motor te arm staat wil-ie ook nog wel eens in elkaar sukkelen. Zeker in de winter zou ik de CO rustig wat hoger zetten.

Maar goed, misschien is er wel een andere K jet eigenaardigheid ontregelt, brandstofdruk is ook nogal belangrijk begrijp ik.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#6
die zwarte schroef zie je op het derde plaatje in de link van Edwin
door het gat in het midden van je luchtfilter kan je een (hele) lange inbus steken om de inlaatklep te stellen, die is eigenlijk voor co... als je pech hebt zit het boutje vol met troep en past de inbus niet, uit elkaar halen is dan de enige mogelijkheid.
maar ik denk dat jij het moet kunnen redden met die kunststof zwarte 'schroef' die laat wat lucht extra langs de bypassvalve, die sluit nl bij warme motor door een bimetaalsysteempje

voor co verstelling heb ik een stuk inbus aan een draadeindje gelast om de goede lengte te krijgen


wibe schreef:Hoi,

als ik mij niet vergis zit er een zwarte ronde stelschroef op een van de slangen maar dit weet ik niet meer zeker. gewoon even kijken.

Groet, willem.
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Antwoord
#7
Het was inderdaad de zwarte kunstof stelschroef op een van de slangen! Deze stond helemaal dicht. Nu loopt ie weer lekker op lpg. Benzine liep de auto al niet op. Nu ik de zwarte stelschroef iets heb open gedraaid loopt ie al een beetje weer op benzine. Ik heb ook te weinig benzinedruj (2.5 bar) dus ik ga eerst de benzinepomp maar eens vervangen.



volvoman0_0 schreef:die zwarte schroef zie je op het derde plaatje in de link van Edwin
door het gat in het midden van je luchtfilter kan je een (hele) lange inbus steken om de inlaatklep te stellen, die is eigenlijk voor co... als je pech hebt zit het boutje vol met troep en past de inbus niet, uit elkaar halen is dan de enige mogelijkheid.
maar ik denk dat jij het moet kunnen redden met die kunststof zwarte 'schroef' die laat wat lucht extra langs de bypassvalve, die sluit nl bij warme motor door een bimetaalsysteempje

voor co verstelling heb ik een stuk inbus aan een draadeindje gelast om de goede lengte te krijgen
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  motor probleem 264 melvdwal 6 1.086 12 February 2024, 11:00
Laatste bericht: ZoZo
  Stationair LPG/,benzine b27e hun 4 3.774 27 May 2020, 13:29
Laatste bericht: hun
  o jee,...de B27E RonnieDuck 7 5.910 23 May 2020, 18:48
Laatste bericht: Marc1970
  Volvo 264 GLE B27E Handgeschakeld overdrive Walter Davo 18 15.304 29 September 2019, 00:08
Laatste bericht: Walter Davo
  thermostaat b27e hun 10 8.956 12 April 2019, 07:17
Laatste bericht: RonnieDuck
  Drukleiding b27e hun 11 15.334 21 October 2014, 16:08
Laatste bericht: volvoman0_0
  Slecht starten B28(0) bij warme motor NiekMan 3 20.000 31 March 2014, 23:58
Laatste bericht: PRV Paull
  Startprobleem K-Jet van B27E na enkele jaren stilstand jos245 8 13.258 22 June 2013, 10:21
Laatste bericht: RonnieDuck
  Paspennen b27e hun 13 17.832 14 November 2012, 00:29
Laatste bericht: Degraaf
  Ontstekings probleem B27E. "De zoek tocht" RonnieDuck 15 16.866 26 February 2012, 13:30
Laatste bericht: RonnieDuck

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)