Berichten: 6
Topics: 1
Lid sinds: Oct 2013
Heren ( en mogelijk ook dames?)
Mijn naam is Koen van Peer. Ik ben een troste bezitter van een Opel Corsa TR en een Kadett C CoupÃ
.
Nu vragen jullie je af wat ik dan hier op het forum doe?!
Ik ben van plan om een B230FK uit een 940 in mij Kadett te bouwen. Ik heb van enkele Volvofielen begrepen dat deze blokken zeer robuust zijn en redelijk wat vermogen kunnen hebben zonder er veel in te investeren.
Momenteel ben ik nog bezig de Kadett van mijn vriendin af te maken ( veel laswerk, andere motor en spuiten) , maar heb 3 weken terug de 940 al opgehaald.
De planning is het blok pas te maken in de Kadett, de Kadett weer netjes en hard te maken en vervolgens het blok netjes inbouwen met enkele modificaties.
De Kadett in kwestie:
En de Volvo in kwestie:
http://s1095.photobucket.com/user/koenwo...a.mp4.html
Ik ben hier op het forum om wat informatie op te doen en misschien nog wat onderdelen te vinden die ik nodig heb.
Oh en de body van de 940 gaat waarschijnlijk naar Koekie, dit is nog niet helemaal rond. Maar de Volvo wordt dus niet (direct) fijn geperst.
Met vriendelijke groet,
Koen
Berichten: 6.729
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Tof projectje. Hopelijk vind je de informatie en onderdelen die je nodig hebt, maar plaats je ook wat foto'tjes van je projectje wat daar zijn we dol op!
Berichten: 496
Topics: 16
Lid sinds: Feb 2010
En mocht Koekie niets aan het overblijfsel hebben, ben ik wel geinterreseert.
Word ie niet fijn geperst maar fijn gereden...
Berichten: 2.851
Topics: 60
Lid sinds: Sep 2010
Cool! En met zo'n B230FK heb je een goede basis. Genoeg 940's met zo'n blok die 4 ton of meer op de teller hebben.
Berichten: 1.392
Topics: 91
Lid sinds: Mar 2012
leuk zn vopel
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Berichten: 852
Topics: 40
Lid sinds: Aug 2013
Gaaf!
Zou je veel foto's willen maken?
Ik heb namelijk zelf ook nog 2 C Kadettjes (Coupe en een City) en mijn Coupe ondergaat op dit moment de ombouw van 2.4 naar 2.0 (2.4 heeft werk nodig).
maar ik denk al langere tijd aan een volvo-swap en zou graag zien wat er allemaal aangepast moet worden om dit te passen.
Want ik denk dat het kachelhuis er bijvoorbeeld al aan moet geloven bij de kadett..
Groeten en veel succes met de ombouw..
Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo
Berichten: 6
Topics: 1
Lid sinds: Oct 2013
Hey bedankt voor de reacties.
Sorry dat ik zo laat reageer, het is afgelopen weken extreem druk geweest op mn werk.
Maar goed:
Vanzelfsprekend ga ik veel foto's maken, ik wil zelf ook een archief bijhouden.
Het kachelhuis van de kadett gaat inderdaad weg en er komt een losse fan in.
Momenteel ben ik nog steeds tijd aan het zoeken om in een keer het blok met bak uit de volvo te halen. En ik ben nog even aan het bedenken wat ik nu wil met de bedrading.
Daarnaast ben ik opzoek naar wat onderdelen die ik zeker nog nodig heb. Zoals een enkel massa vliegwiel.
@ Asterix
Mooi, naar de sloop kan hij altijd nog. Het zou leuk zijn als er nog iemand plezier van kan hebben.
Berichten: 6
Topics: 1
Lid sinds: Oct 2013
10 December 2013, 23:43
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 10 December 2013, 23:49 door Kadett polar.)
Sorry voor mijn late reactie, de laatste weken is het heel erg druk geweest op de zaak.
Maargoed,
Bedankt voor de vele reacties, gelukkig kunnen jullie het project wel waarderen !
@ Asterix, mocht hij hem niet willen dan laat ik het aan jou weten.
Ik ga zeker veel foto's maken, wil zelf ook de hele ombouw goed in beeld kunnen brengen.
Ik hoop binnenkort eindelijk het blok er eens uit te halen, inc kabelboom en bak.
En voorlopig nog even op mijn gemakje op zoek naar een enkel massa vliegwiel en wat andere onderdelen.
Heeft iemand ervaring met het plaatsen van een grotere turbo?
Ik ben zelf wat aan het kijken en ik kom uit op een Garrett GTX2863R. Redelijk prijzig maar wel zeer degelijk.
En voldoet ook aan mijn eisen.
Berichten: 6
Topics: 1
Lid sinds: Oct 2013
Natuurlijk ga ik veel foto's maken.
Het kachelhuis is inderdaad ook een van de dingen die plaats moeten maken.
Astrix, mocht het zo zijn. Dan laat ik het weten.
Heb pas de motor uit de 940 gehaald, blokje ziet er van buiten echt prima uit. Binnenkort eerst de kabelboom uit de Volvo halen en dan beginnen met het strippen van de kadett
Foto's:
Stap 1:
Stap 2, lekker uitgekleed:
Stap 3, blokje eruit:
En had stiekem al een Nuke fuel rail besteld, toch maar even gepast met mn nieuwe injectoren.
Berichten: 6
Topics: 1
Lid sinds: Oct 2013
Eindelijk eens tijd gehad om de motor in de Kadett te passen. Conclusie, het carter is te hoog.
Verder lijkt alles prima te passen.
Carter meteen maar open geslepen:
En de plaatjes op maat gemaakt:
Binnenkort maar eens netjes dicht lassen.