5 October 2013, 18:17
wat voor een kleur glas zit er in..?
Mijn 242DL
|
5 October 2013, 20:58
welk glas bedoel je jambon ? van de voorruit ? die is gewoon normaal kleurloos. achterruit is een klein beetje groen door de algen ..
interieur van de GT heeft zijn plekje gevonden in de DL. morgen maar eens wat spullen demonteren Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt) Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella nu ook te volgen via Lau's oude bakken [/URL]
5 October 2013, 23:54
Laurens Zondag schreef:welk glas bedoel je jambon ? van de voorruit ? die is gewoon normaal kleurloos. achterruit is een klein beetje groen door de algen ..zijruiten, maar die zijn dan ook blank..
14 October 2013, 10:35
ik ben me nu druk aan het inlezen op de ombouw van b20 naar b230. loop allen tegen wel een aantal probleme nog. aangezien mijn 240 nog een b20 heeft vraag ik me af hoeveel er verander moet worden om alleen het blok in de auto te krijgen. begreep dat zowiezo de motorsteunen verandert moeten worden ivm dat de b20 recht hangt en de b230 onder een hoek staat als ik het goed begrijp. wie kan me hier een antwoord op geven
verders heb ik ook gelezen dat een b230 zeer gevoelig is voor backfires ? klopt dit of valt dit echt mee. heeft iemand dan nog tips voor de ombouw ? ik ga van de week als mn compressiemeter binnen is de compressie maar eens testen om te kijken of dit blok eingelijk wel echt de moeite waard is. de verkoper zij dat in het blok grotere kleppen en scherpere nokkenas in zit. heeft dit invloed op de compressie ? Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt) Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella nu ook te volgen via Lau's oude bakken [/URL]
14 October 2013, 10:56
dan heb je toch alleen maar de bijbehorende motorsteunen nodig? ik neem aan de de 240 body is voorbereid op de 'nieuwe' motoren die na introductie zijn gebruikt..
14 October 2013, 10:56
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 14 October 2013, 11:06 door Dopski.)
Kleppen en nokkenas zou geen invloed moeten hebben op de compressie.
als het een K-jet motor is zou hij misschien gevoeliger zijn voor backfire's (op LPG). Kwestie van goed af stellen. In een 240 is de B230xx standaard geleverd. Dus als je de bijbehorende B230xx motorsteunen hebt, kan je die gewoon plaatsen lijkt me. Of de plek op het chassis waar de motorsteunen staan moet anders zijn bij een B20-240 dan bij een latere B230-240, maar dat lijkt me stug. Voor een carburateur motor, B230A bijvoorbeeld, hoef je vrij weinig te veranderen. Ga je naar een injectie motor B230F bijvoorbeeld, dan moet je benzineleidingen, brandstofpompen, kabelbomen, etc etc gaan overbouwen (zie topic van Arn02). En ik zou ook gelijk je M40 of M45 vervangen door een M46 of M47 (incl cardanas).
14 October 2013, 11:02
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 14 October 2013, 11:06 door Laurens Zondag.)
Citaat:dan heb je toch alleen maar de bijbehorende motorsteunen nodig? ik neem aan de de 240 body is voorbereid op de 'nieuwe' motoren die na introductie zijn gebruikt.. hoop dat het zo simpel is zou wel fijn zijn en mijn leven een heel stuk makkelijker maken Citaat:Kleppen en nokkenas zou geen invloed moeten hebben op de compressie. tnx voor de informatie dopski. de m46 die nu achter de b230e hangt neem ik mee de dl in. pakkingen moeten wel vernieuwd worden. dat van de benzine leidingingen was ik al van op de hoogte. denk dat ik deze maar meteen vernieuw. hoop dat de motor steunen op exact dezelfde plekken zitten maar ben er bang voor. word nog een leuk jaar xd als ik de motor ga gebruiken krijgt deze ook nieuwe pakkingen en een goede schoonmaak en verf beurt Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt) Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella nu ook te volgen via Lau's oude bakken [/URL]
14 October 2013, 11:05
Wat voor blok is het? De B230E uit de GT? Leuk motortje tegen de 135-140 pk dacht.
14 October 2013, 11:14
klopt dopski met costum kleppendeksel stickert
![]() [ATTACH=CONFIG]1425[/ATTACH] Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt) Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella nu ook te volgen via Lau's oude bakken [/URL]
14 October 2013, 11:35
bekijk die motorsteunen eens.. ik verwacht dat juist de B20 steunen zijn aangepast naar 2 serie neus..
(lees ik nou dat Dobbert je bak komt vervangen..? inclusief tussenas..?!) |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|