Laurens Zondag schreef:helaas zat ook de zender voor de oliedruk er niet bij. nu heb ik het internet afgestruind met het VDO nummer maar daar is niks op te vinden helaas weet iemand een artikel nummer van deze zender of heeft iemand er toevallig nog eentje liggen.
Laurens Zondag schreef:na even stil gezeten te hebben en wat dingen opgezocht en gekocht. het eerste wat ik gekocht heb is het volgende [ATTACH=CONFIG]1358[/ATTACH]
het ruitje is helaas kapot maar ik ga kijken of ik dit kan laten maken door een horloge maker. er zijn wat lampjes kapot helaas in de achtergrond verlichting en waarshijnlijk ook in de indicator lampjes nu kan ik hier eingelijk maar weinig informatie over vinden helaas.
helaas zat ook de zender voor de oliedruk er niet bij. nu heb ik het internet afgestruind met het VDO nummer maar daar is niks op te vinden helaas weet iemand een artikel nummer van deze zender of heeft iemand er toevallig nog eentje liggen.
Zoals beloofd zal ik (vanavond) even kijken, ik heb er volgens mij nog wel een liggen.
keter schreef:Zoals beloofd zal ik (vanavond) even kijken, ik heb er volgens mij nog wel een liggen.
het wordt vanzelf opgelost.. :wink: Zijn de latere sensoren hetzelfde of zijn die mee veranderd..? Altijd hetzelfde gedoe met 1 artikel, maar een VDO nummer Ãn Volvo nummer, het het is geheim wat het is, ongeacht de leeftijd..
Zag laatst op Ebay een VDO oliedruk/-signaal sensor van een Saab voorbij komen, volgens mij dezelfde. Gaat er uiteindelijk om dat je de VDO-sensor(en) hebt overeenkomstig de schaal van de betreffende meter..
En hoe zit het met deze met het tankelement, want da's bij een late 140-vroege 240 weer anders..
In de Competition Service boeken staan wel de Volvo nrs...
De VDO-druksensors zijn volgens mij allemaal uitwisselbaar (mits het juiste bereik, je hebt 0-5 bar en 0-10 bar).
Een tijdje een goedkope namaak van eBay gebruikt, werkte probleemloos en gaf hetzelfde aan als de VDO die met mijn dash meekwam.
30 September 2013, 12:50 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 30 September 2013, 13:09 door Jambon.)
keter schreef:De VDO-druksensors zijn volgens mij allemaal uitwisselbaar (mits het juiste bereik, je hebt 0-5 bar en 0-10 bar).
Een tijdje een goedkope namaak van eBay gebruikt, werkte probleemloos en gaf hetzelfde aan als de VDO die met mijn dash meekwam.
zo spannend kan het ook niet zijn, het zijn eerder de tankelementen die lastig zijn bij de oudere. Ik moest ook de watertemp sensor vervangen, maar dat moet dan in principe ook een VDO sensor met de juiste draad zijn..
ff zoeken want ik heb daar onlangs een plaatje van geschoten omdat het blok er nu naast staat..
Laurens Zondag schreef:verders wil ik hem zo orgineel mogelijk houden.
hmm ik denk dat ik maar terug moet komen op mn besluit.
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
Zoals sommigen al wel weten gaat de oranje volvo binnen kort opstal op gerestaureerd te worden. kijk er wel een beetje tegen op aangezien ik het rijgenot voornamelijk ga missen. nu heb gister avond bij Jerry (daarvoor de wagen van Jelmar) zijn oude volvo 242 GT opgehaald het is een heerlijke bak (en als ik me niet vergis uitgerust met een B230E motor). De gt heeft zich voorbeeldig gedragen en kon de seat van mn vader hendig bijhouden.
Zal nu dan ook maar de plannen bekend maken de GT gaat helaas uit mekaar voor de onderdelen de stabi's worden omgewisseld en het interieur ook (vind de oranje biezen die door het intereur lopen zo leuk bij de auto passen). maar nu zit ik ook heel erg te twijfelen of ik de motor ook ga swappen. maar voor dat dit alles gaat gebeuren zal de GT volledig gestript worden. In de tijd die dan over is zal alvast het voorbereidend werk gedaan worden voor de swap. maar genoeg gesproken tijd voor wat foto's
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken