Startprobleem K-Jet na enkele jaren stilstand
Volvo 264 B27E PRV 6 cil. benzine+LPG
Auto heeft enkele jaren stilgestaan. Start goed op LPG, loopt stationair wat beroerd op LPG maar de motor loopt mooi en klinkt prima zodra je wat meer gas geeft.Rijdt ook prima op LPG.
Bij starten op benzine slaat de motor pruttelend aan maar valt na twee seconden weer uit. Na enkele keren vaker proberen start ie dan helemaal niet meer.
Reeds gedaan:
tank eronder uit ; de vlotter in een emmer verse benzine gehangen.
Elektrische tankpomp en intankpomp werken beide;
twee injectoren eruit gehaald en geven beide geen benzine door.
Startinjector spuit wel benzine. Het pruttelend aanslaan is dus waarschijnlijk van de startinjectorbenzine;
toevoerslang aan benzineverdeelunit losgehaald en in bakje gehangen. Bij starten pompt de benzinepomp redelijk snel benzine in het bakje.
De stuwschijf met de lepel eraan die de plunjer van het benzineverdeelstuk indrukt gaat soepel op en neer dus ik neem aan dat deze plunjer goed werkt? IK heb het benzineverdeelstuk zelf nog niet gedemonteerd gehad.
Ik heb helaas geen apparatuur om de brandstofsysteemdruk te testen. Naar mijn gevoel is de druk misschien niet hoog genoeg om de injectoren te openen?
Iemand nog ideeen voor een oplossing?
<iframe width="640" height="360" src="http://www.youtube.com/embed/a4fJAfXYxWk?feature=player_detailpage" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
Volvo 264 B27E PRV 6 cil. benzine+LPG
Auto heeft enkele jaren stilgestaan. Start goed op LPG, loopt stationair wat beroerd op LPG maar de motor loopt mooi en klinkt prima zodra je wat meer gas geeft.Rijdt ook prima op LPG.
Bij starten op benzine slaat de motor pruttelend aan maar valt na twee seconden weer uit. Na enkele keren vaker proberen start ie dan helemaal niet meer.
Reeds gedaan:
tank eronder uit ; de vlotter in een emmer verse benzine gehangen.
Elektrische tankpomp en intankpomp werken beide;
twee injectoren eruit gehaald en geven beide geen benzine door.
Startinjector spuit wel benzine. Het pruttelend aanslaan is dus waarschijnlijk van de startinjectorbenzine;
toevoerslang aan benzineverdeelunit losgehaald en in bakje gehangen. Bij starten pompt de benzinepomp redelijk snel benzine in het bakje.
De stuwschijf met de lepel eraan die de plunjer van het benzineverdeelstuk indrukt gaat soepel op en neer dus ik neem aan dat deze plunjer goed werkt? IK heb het benzineverdeelstuk zelf nog niet gedemonteerd gehad.
Ik heb helaas geen apparatuur om de brandstofsysteemdruk te testen. Naar mijn gevoel is de druk misschien niet hoog genoeg om de injectoren te openen?
Iemand nog ideeen voor een oplossing?
<iframe width="640" height="360" src="http://www.youtube.com/embed/a4fJAfXYxWk?feature=player_detailpage" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>