Afgelopen week een motortakel gekocht en vandaag geprobeerd of de motor past en voldoende ruimte heeft.
[ATTACH=CONFIG]214[/ATTACH]
[ATTACH=CONFIG]215[/ATTACH]
Het valt niet tegen. Ik had de transmissie tunnel al aardig uitgeklopt en dit lijkt voldoende te zijn.
Nu moet ik de versnellingsbaksteun nog een beetje aanpassen zodat deze aan de automaatbak kan worden bevestigd, ik gebruik de orginele volvo steun, die ik een stukje naar achteren plaats.
Ook moet er nog een klein sub-framepje worden gemaakt voor de motorsteunen. Dit zal nog wel wat gepuzzel worden, maar daar ga ik aankomende week mee bezig.
Op de een of ander manier is mn intro verdwenen, hierbij nog maar een keer.
Ik ben bezig met een nieuw project. Ik heb al een tijdje een Volvo 244GLE. Hier ga ik een Chevrolet 5.0 V8 inbouwen. Er komt een 4 traps automaat achter.
Via dit forum laat ik de stand van zaken weten.
Ik heb een Chevrolet Caprice Wagon uit 92 gekocht als donor auto.
[ATTACH=CONFIG]238[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]239[/ATTACH]
Afgelopen week bezig geweest met het subframe. Deze komt tussen de "langsliggers" van de volvo te liggen. In eerste instantie was het de bedoeling om een pijp te buigen, maar ik heb het toch met lasbochten gedaan. Dit was makkelijker en anders moest ik ook een pijpenbuiger regelen.
[ATTACH=CONFIG]240[/ATTACH]
Ook moest er een versnellingsbak steun gemaakt worden. Dat was vrij simpel. een strip aan de bestaande bak steun gelast.
[ATTACH=CONFIG]241[/ATTACH]
[ATTACH=CONFIG]242[/ATTACH]
Het geheel is nog wel wat te hoog, ik kan het gasmengstuk niet boven de carburateur kwijt, dit moet met een gasarm, zodat het gasmengstuk aan de zijkant van de motor komt.
[ATTACH=CONFIG]243[/ATTACH]
Er is net genoeg ruimte voor de carterpan. ik kan de motor eventueel nog wat hoger leggen, dmv stelplaatjes onder het subframe.
Morgen ga ik bezig met de automaatpook, er moet een stang gemaakt worden die de bak aanstuurt.
Met het huidige gasmengstuk wordt het allemaal te hoog, dit komt ook omdat er een vrij grote adapter tussen carburateur en mengstuk zit. Dit kan ik wel oplossen met een gasarm, zal marktplaats in de gaten houden.
Frox, wat betreft de bak-steun heb je gelijk. ik ga dr een driehoekje onder lassen.
Ook bezig geweest met de bakaansturing, dit is ook zo goed als klaar. met een verlengstuk en 2 kogelgewrichten. Het chevrolet schakelpatroon komt mooi overeen met de volvo automaatpook, dus dat lijkt goed allemaal.
Ik wil nog even afwachten wat de vering doet. Wel heb ik een andere stabilisator stang gekocht van een v6, deze heeft wel de goede vorm, maar ik wil eigenlijk een dikkere. ze zijn beide 19mm. Iemand nog een idee waar een dikkere stabilisator stang onder zit? of heeft iemand nog wat liggen.
[ATTACH=CONFIG]364[/ATTACH]
Gister ben ik bezig geweest met de Radiateur, deze komt van een Chevrolet Camaro af. deze is groter dan de volvo radiateur, maar vooral dikker.
Vanwege de hoogte kan de motorkap niet meer dicht. Ik heb de radiateur "verzonken" in het frame. Verder nog wat beugeltjes gemaakt en nu past de radiateur prima.
[ATTACH=CONFIG]365[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]366[/ATTACH]
Nu moet ik verder met de uitlaat pas maken, de aandrijfas aanpassen en de LPG mixer zo laag mogelijk op de carburateur krijgen. Ik ben aan het uitkijken naar een Impco gasarm, maar deze zijn gebruikt slecht te krijgen en nieuw veel te duur. Dus misschien maak ik daar zelf een adapter voor, zodat de lpg mixer direct op de carburateur kan.
Heb weer het een en ander gedaan.
Zoals een adapter stuk gemaakt voor mn Impco LPG mixer. Een Impco gasarm wordt gebruikt haast niet aangeboden, en nieuw vind ik ze te duur.
Ik heb wel een adapterstuk , maar deze "toeter" is veel te hoog, waardoor de motorkap niet meer dicht kan.
[ATTACH=CONFIG]398[/ATTACH]
En ik ben bezig geweest met de uitlaat.
Heb een aantal bochten en pijpstukken besteld en een uitlaat gelast.
Het begint met 2x 50mm en gaat dan over in 60mm, lekker groot dus.
Ook de aansturing van de carburateur werkt weer, incl. kickdown functie. Ik heb het motorblok er weer uitgehaald en nu ga ik alle beugeltjes en de motorruimte spuiten zodat het weer netjes wordt.
Ook heb ik pakkingen en keeringen voor de v8 en de automaat besteld. dan moet de motor weer lekvrij zijn.