23 September 2012, 13:07
Dag
Nee hij is van 1989. Het lijkt net een overgangsmodel naar de polar, met een zwart dun biesje over de zijkanten van de deuren en spatborden en hoge kunststof sierlijsten over de dakgoot. Het is verder ook geen vroeg 1989 maar laat in het jaar. Dus geen Hall en verschil in pinnen. Een "echte" jetronic.
Maar ja, daar (b)lijken (?) toch weer verschillen in te zijn gezien de nummers op de kastjes.
Ook al (zoals ik eerder meldde) draaiden ze: B230F 1998, B230F 1992 en B200F 1992, zonder foutmeldingen (ook na lange ritten!) op de 230 motor die ik eruit heb gehaald. Ik kan me daarom ook bijna niet voorstellen dat enkel de verandering van blok met kop de huidige problemen geeft. Het enige dat anders zou kunnen zijn is de plaatsing van de bdp voor de sensor op het vliegwiel, maar als de afstelling voor beiden (200 en 230) hetzelfde is, 12 graden, moet het gewoon kloppen. Het vliegwiel heb ik er nooit af gehad, moet er geloof ik op gekrompen worden of zo (?).
Heb ik het goed dat draaien aan de ontsteking in de huidige situatie geen resultaat geeft omdat de jetronic dit corrigeert?
Morgen meet ik de compressie nog eens na, kijken of er niet iets (via pakking of kop) van de ene naar een andere cilinder lekt.
Mijn alternatieve opstelling betekent dat ik niet op benzine kan rijden.......
Ik beoog enkel ff te kijken of een andere afstelling, met behulp van ontsteking met puntjes de onbalans wegkrijgt door te vervroegen of te verlaten.
Het alternatief is de oude motor terugzetten. Een ramp als dan blijkt dat ie ook daarop raar loopt en het toch aan lucht, jetronic of draadjes ligt.
Een NS-abbonement zoals niet sleutelaars mij altijd aanraden, heeft misschien toch ook voordelen
Nee hij is van 1989. Het lijkt net een overgangsmodel naar de polar, met een zwart dun biesje over de zijkanten van de deuren en spatborden en hoge kunststof sierlijsten over de dakgoot. Het is verder ook geen vroeg 1989 maar laat in het jaar. Dus geen Hall en verschil in pinnen. Een "echte" jetronic.
Maar ja, daar (b)lijken (?) toch weer verschillen in te zijn gezien de nummers op de kastjes.
Ook al (zoals ik eerder meldde) draaiden ze: B230F 1998, B230F 1992 en B200F 1992, zonder foutmeldingen (ook na lange ritten!) op de 230 motor die ik eruit heb gehaald. Ik kan me daarom ook bijna niet voorstellen dat enkel de verandering van blok met kop de huidige problemen geeft. Het enige dat anders zou kunnen zijn is de plaatsing van de bdp voor de sensor op het vliegwiel, maar als de afstelling voor beiden (200 en 230) hetzelfde is, 12 graden, moet het gewoon kloppen. Het vliegwiel heb ik er nooit af gehad, moet er geloof ik op gekrompen worden of zo (?).
Heb ik het goed dat draaien aan de ontsteking in de huidige situatie geen resultaat geeft omdat de jetronic dit corrigeert?
Morgen meet ik de compressie nog eens na, kijken of er niet iets (via pakking of kop) van de ene naar een andere cilinder lekt.
Mijn alternatieve opstelling betekent dat ik niet op benzine kan rijden.......
Ik beoog enkel ff te kijken of een andere afstelling, met behulp van ontsteking met puntjes de onbalans wegkrijgt door te vervroegen of te verlaten.
Het alternatief is de oude motor terugzetten. Een ramp als dan blijkt dat ie ook daarop raar loopt en het toch aan lucht, jetronic of draadjes ligt.
Een NS-abbonement zoals niet sleutelaars mij altijd aanraden, heeft misschien toch ook voordelen
