Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gasklepsensor B200F hoeveel volt?
Hallo, ik heb een 240 polar gekocht bj 1993 met een B200F motor, in de auto heeft lpg ingezeten, die is uitgebouwd en toen is de auto gestald,
ik heb hem toen gekocht, maar ik merkte toen ik naar huis reed dat het brandstofverbruik erg hoog is, en dan bedoel ik hoog, 1 op 4 a 5.

Injectorreiniger erin, helpt niet.

Loopt na een minuut na het starten op 3 cilinders, vermoedelijk eentje te verzuipen.

Bougies gewisseld,geen verschil.

Stappenmotor reageert als ik de stekker eraf haal, net zoals de luchtmassameter, ook de brandstofpompje op de rails lijkt me goed, ruikt niet uit slangetje van vacuum naar benzine. Alle vacuumslangen en slangen van carterontluchting zijn niet lek en open.

Nu ging ik de TPS (gasklepsensor) doormeten, ik moet zeggen ik haal alle informatie van internet, maar ik meet bij contact aan, aan de inkomende kant 11.6 en de uitgaande kant 10.4 volt, terwijl de stekker er niet opzit.
Dit moet toch inkomend 5 volt zijn?

Ook het weerstand meten van de sensor zelf, geeft een vreemd beeld.
Ik denk dat deze overleden is.
Heb net de Jetronic comp. losgehaald en dan meet ik aan 1 zijde 4.8 volt.

Heb de Jetronic open gemaakt en ik zie daar zo niets aan.

Zou hij veel te rijk lopen doordat dit net goed werkt, of is dit een open deur intrappen?
Antwoord
Misschien loopt ie nu helemaal niet meer, als je zo met elektronica omgaat heb je goeie kans dat er ergens iets barst. Maar goed.

In de meeste motoren is de TPS een simpel aan/uit dingetje wat niks doet tijdens het rijden. Alleen LH3.1 heeft een actievere sensor.
https://www.volvoclub.org.uk/faq/EngineS...tionSwitch

LH3.1 heeft een AMM die eindigt op 001, die van 2.4 eindigt op 016.

Bij LPG installaties knippen ze her en der draden door om ze te onderbreken of via een LPG module te laten lopen, kijk eens naar bedrading die er 'beplakt' uit ziet.
Zo'n soort bedradingsschema krijg je er dan bij, met een AMS en een stappenmotor: http://www.saabforum.nl/viewtopic.php?f=...2#p1204261
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Al uitgelezen?
Kleppen gesteld compressie gemeten, vooral na rijden op lpg?

Ben het eens met Marc, geroutineerd te werk gaan je kan meer kapot maken dan je lief is.

Meetmethode brandstofdruk klopt natuurlijk niet, vervang regelmatig drukregelaars die niet lekken naar het slangetje maar toch de druk niet genoeg omlaag brengen.
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Antwoord
Dank voor de input,
@Marc1970; No pain no gain,

Ik heb de Jetronic opengemaakt, daar was aan de ene zijde niets te zien, toen nog verder losgemaakt om aan de achterkant van de printplaat te kunnen kijken, daar zag ik wat verbindingen die gecorrodeerd waren, deze schoongemaakt en even opnieuw gesoldeerd, en ik het is heel veel verbeterd, de auto trekt beter, maar nog belangrijker, de uitlaat is weer schoon en ook de bougies zijn nu beter van kleur (-;.Waren eerst pikzwart (veel te rijk)

Alleen loopt hij nu nog stationair regelmatig een beetje onregelmatig.
Antwoord
Alle problemen zijn opgelost, er waren een aantal verbindingen in het jetronic kastje gaan coroderen. Schoongemaakt, even met de soldeerbout aan de gang, en alles werkt weer zoals het moet, geen zwarte bougies en een schone uitlaat. En natuurlijk niet meer 1 op 4.

dank voor de input.
Antwoord
Nou, dat is dan de moeite waard geweest.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Welke bougicord bougiekabelset voor B200F Erik-240 7 7.019 21 May 2016, 19:10
Laatste bericht: Erik-240
  Hoeveel werk is cruise control inbouwen en wat kost het ongeveer? 245volvo1979 3 4.877 18 April 2014, 14:10
Laatste bericht: Dinges
  Heb maar 10 volt op dashboard skidje 2 2.828 9 December 2012, 15:22
Laatste bericht: Dirk342
  Van B230F naar B200F ontsteking Rin 28 19.656 5 October 2012, 09:59
Laatste bericht: Marc1970
  9 volt Bobine?? PP! 5 5.395 20 January 2007, 00:57
Laatste bericht: Bozzma

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)