6 December 2016, 17:44
Hallo, ik heb een 240 polar gekocht bj 1993 met een B200F motor, in de auto heeft lpg ingezeten, die is uitgebouwd en toen is de auto gestald,
ik heb hem toen gekocht, maar ik merkte toen ik naar huis reed dat het brandstofverbruik erg hoog is, en dan bedoel ik hoog, 1 op 4 a 5.
Injectorreiniger erin, helpt niet.
Loopt na een minuut na het starten op 3 cilinders, vermoedelijk eentje te verzuipen.
Bougies gewisseld,geen verschil.
Stappenmotor reageert als ik de stekker eraf haal, net zoals de luchtmassameter, ook de brandstofpompje op de rails lijkt me goed, ruikt niet uit slangetje van vacuum naar benzine. Alle vacuumslangen en slangen van carterontluchting zijn niet lek en open.
Nu ging ik de TPS (gasklepsensor) doormeten, ik moet zeggen ik haal alle informatie van internet, maar ik meet bij contact aan, aan de inkomende kant 11.6 en de uitgaande kant 10.4 volt, terwijl de stekker er niet opzit.
Dit moet toch inkomend 5 volt zijn?
Ook het weerstand meten van de sensor zelf, geeft een vreemd beeld.
Ik denk dat deze overleden is.
Heb net de Jetronic comp. losgehaald en dan meet ik aan 1 zijde 4.8 volt.
Heb de Jetronic open gemaakt en ik zie daar zo niets aan.
Zou hij veel te rijk lopen doordat dit net goed werkt, of is dit een open deur intrappen?
ik heb hem toen gekocht, maar ik merkte toen ik naar huis reed dat het brandstofverbruik erg hoog is, en dan bedoel ik hoog, 1 op 4 a 5.
Injectorreiniger erin, helpt niet.
Loopt na een minuut na het starten op 3 cilinders, vermoedelijk eentje te verzuipen.
Bougies gewisseld,geen verschil.
Stappenmotor reageert als ik de stekker eraf haal, net zoals de luchtmassameter, ook de brandstofpompje op de rails lijkt me goed, ruikt niet uit slangetje van vacuum naar benzine. Alle vacuumslangen en slangen van carterontluchting zijn niet lek en open.
Nu ging ik de TPS (gasklepsensor) doormeten, ik moet zeggen ik haal alle informatie van internet, maar ik meet bij contact aan, aan de inkomende kant 11.6 en de uitgaande kant 10.4 volt, terwijl de stekker er niet opzit.
Dit moet toch inkomend 5 volt zijn?
Ook het weerstand meten van de sensor zelf, geeft een vreemd beeld.
Ik denk dat deze overleden is.
Heb net de Jetronic comp. losgehaald en dan meet ik aan 1 zijde 4.8 volt.
Heb de Jetronic open gemaakt en ik zie daar zo niets aan.
Zou hij veel te rijk lopen doordat dit net goed werkt, of is dit een open deur intrappen?