Berichten: 646
Topics: 31
Lid sinds: Jun 2010
OK maar dat kraagje daar zie je natuurlijk niets meer van.Ik heb best nog gezocht op internet naar geschikte moeren. Ik was blij dat ik ze bij nog bij APP vond!
Jambon, Die ronde zijn te krijgen.8 euro nog wat per stuk voor RVS exemplaren iik dacht bij scandcar.
Berichten: 646
Topics: 31
Lid sinds: Jun 2010
Jambon schreef:ik bedoelde, dit is een prima aftermarket moer en pst er prima bij.. (McGuard toevallig..?)
Nee zoals ik al schreef gewoon hier in NL bij APP
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
22 June 2012, 15:19
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 22 June 2012, 15:29 door Jambon.)
ik zal ens snuffelen daar.. (McGard is een merk.. ;-) maken ook de sloten die Vv zelf in het blauwe doosje verkoopt..)
(ok, in RVS 99 euri...)
Berichten: 646
Topics: 31
Lid sinds: Jun 2010
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
sow... bijna het dubbele van Scandcar.. da's dus 99 rondom...
Berichten: 646
Topics: 31
Lid sinds: Jun 2010
Nog even een vervolg op mijn achterste zijruit. Die lekte nog steeds een beetje. Water kroop tussen glas en rubber. Eerst dus rubber gekit aan de auto nu tussen glas en rubber Ca[ptain Tolley Creeping Crack Cure geprobeerd. werkte goed!! Het is een waterdun goedje dat als het opdroogt iets in volume toeneemt. Het is nu dicht. Ik kan het iedereen aanraden.
Foto's volgen
Berichten: 646
Topics: 31
Lid sinds: Jun 2010
Zo dat is even geleden!!!!!
Inmiddels verhuisd en is het wagenpark veranderd. Er is nu een Rover p6 3500 bijgekomen en voor dagelijks gebruyik een volvo v70 d5 uit 2006. Als de 240 weer goed is gaat de diesel in de stalling of weg.
De Volvo 240 heeft afgelopen jaren in de stalling gestaan en ik heb hem vorige week eruit gehaald. Hij is immers 40 jaar geworden en een goede aanleiding om hem weer eens te gaan rijden.
Na al die jaren was het wel starten lopen gewoon op gas!!! Prachtig. Remmen zijn niet helemaal ongeschonden.Een van de achterremmen blijft hangen.
Ik heb meteen maar een nieuwe hoofdremcilinder besteld en twee nieuwe achterremklauwen.
Verder deed het rechter voorknipperlicht het niet meer. Dat bleek een massa probleem.
Maar ook het waarschwingslampje voor kapotlampje bleef branden. Dit bleek uit te gaan wanneer ik de sidelights eruit haalde.
Alle stekkertjes etc mooi schoongemaakt maar ding bleef branden.
Uiteindelijk maar gezocht op bulbfailure relais en dit gevonden:
https://www.240turbo.com/volvo240mods.ht...bfailsens1
Op basis van die informatie gewoon de voeding naar het waarscghuwingslampje doorgeknipt. ( blauw/gele draad) en voila lampje is uit.
Berichten: 1.709
Topics: 47
Lid sinds: Dec 2006
Bijna 8 jaar zie ik, welkom terug ds maar!
Heeft de 240 ook zolang stilgestaan? Dan is het inderdaad wel mooi dat hij direct startte. En kan ik het de remmen niet echt kwalijk nemen dat zij wat mnder zin hadden.
Mijne had 2,5 jaar stilgestaan, maar gaf vergelijkbaar beeld: wel direct starten, remmen opnieuw gangbaar maken en dat was het. Wel ook vloeistoffen ververst uiteraard.
Lees ik goed dat je het lampjescontrolelampje nu onder controle hebt door het gewoon te saboteren? Niet heel sjiek, wel doeltreffend...
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Berichten: 646
Topics: 31
Lid sinds: Jun 2010
(14 June 2020, 10:14)BartJu schreef: Bijna 8 jaar zie ik, welkom terug ds maar!
Heeft de 240 ook zolang stilgestaan? Dan is het inderdaad wel mooi dat hij direct startte. En kan ik het de remmen niet echt kwalijk nemen dat zij wat mnder zin hadden.
Mijne had 2,5 jaar stilgestaan, maar gaf vergelijkbaar beeld: wel direct starten, remmen opnieuw gangbaar maken en dat was het. Wel ook vloeistoffen ververst uiteraard.
Lees ik goed dat je het lampjescontrolelampje nu onder controle hebt door het gewoon te saboteren? Niet heel sjiek, wel doeltreffend...
Dank!
Ja klopt. Gesaboteerd. Je kunt het ook helemaal omzeilen door het hele ding er uit te halen en allerlei draden door te verbinden. Maar dit was het snelst. Sneller dan lampje uit dashboard te halen.
Vanmorgen even wezen tanken. Met drie remklauwen en remmen doet hij nog voor geen meter maar ik wacht dus nog op nieuwe hoofdremcilinder en achterremklauwen.
Er zitten nu trouwens wat aparte remklauwen op met een hele bonk extra ijzer, als soort contragewicht. Het zijn Ate klauwen. Ik heb nu andere besteld. hopelijk gaat dat allemaal passen......
verder no steeds aan het schoonmaken want kolere wat is dat ding vies geworden van het stilstaan.
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Die bonk ijzer is een Amerikaanse toevoeging, er horen dan ook uitsteeksels vanuit de kofferbakbodem bij, zodat energie van een 'rear end' botsing overgedragen wordt op de achteras en daar nog wat extra geabsorbeerd kan worden..
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969