Berichten: 2.851
Topics: 60
Lid sinds: Sep 2010
Veel Zweedse Volvo's zijn wel uitgerust met stoelverwarming volgens mij. De mijne is een relatief standaard DL, maar die heeft het ook. In Zweden heb je dat wel nodig denk ik, anders kan je ijspegels van je reet af gaan krabben.
Berichten: 1.585
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2009
Bij mijn auto (zo basis dat het niet eens een L of DL is) zit onder beide voorstoelen een stekkertje. Die onder de bestuurdersstoel is van de stoelverwarming (systeem zonder knopje, gewoon met thermostaatje). Die onder de bijrijdersstoel is van de gordelverklikkersensor die kijkt of er iemand op de bijrijdersstoel zit. Wat doet de gordelverklikker bij jou als er iemand zonder gordel op de bijrijdersstoel zit?
Blijkbaar is Volvo er vanuit gegaan dat als de auto rijdt, er ook iemand achter het stuur moet zitten (dus een gordel om moet hebben) en dat de bijrijder geen koude billen kan krijgen.
Berichten: 1.392
Topics: 91
Lid sinds: Mar 2012
ik heb de stekkertjes los laten zitten ivm dat ik bang was voor lek stroom (beetje jammer als je de ochtend van varfard met een lege accu staat) dus ja maar als ik het goed begrijp dus staat de stoelverwarming altijd aan als de verwarming aanstaat ? want ik meet geen stroom over deze kabel
Berichten: 9.850
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
****anje, da's nog eens een kleur. Ik zou niet te lang tobben over de versnellingsbak, 4 versnellingen is the bomb. Boven de 50 alles in 4, net een automaat. Met overdrive ga je zeker niet harder.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Liggen die kabels er niet gewoon standaard in? Ofwel als optie maar lang niet altijd gebruikt.
Berichten: 1.392
Topics: 91
Lid sinds: Mar 2012
hey marc, dankje het is ook zeker een gave auto heb met de varfard er veel bijkijks meegehad maar ja 4 bak is wel leuk maar het is meer dat je op de snel weg wat minder toeren maakt *is nu niet egt storend* maar het is de bedoeling dat we regelmatig lange afstanden gaan rijden dus :X maar ja dat even terzijde zal wel fijn zijn als we in zweden voor de poorten van volvo staan dat de stoelverwarming het doet

dus wie helpt me

( een electronica schema van een 242 is zeker niet overbodige luxe dus als iemand me er aan kan helpen graag

)
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
http://Www.k-jet.org. Daar kun je de greenbooks vinden met schema's.
Berichten: 1.392
Topics: 91
Lid sinds: Mar 2012
zo vandaag even een naar RiWA Druten geweest (voor de mensen die hier niet mee bekent zijn schijnt de grootste volvo sloop van nederland te zijn) je mag daar gewoon het terrein op ze hebben daar van alles staan maar voor de 1e typen 240 helaas vrijweinig tot niks. maar ja heb wel zat andere leuke dingen gevonden en nog best goedkoop ook (onder meer orginele volvo rallylamp hoezen). verders staan er veel laten*lees na 1985* aan volvo's staan dus het zeker een aanrader.
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Riwa? Is dat hetzelfde als rima? Wel eens geweest, staat inderdaad weinig 240 spul.
Berichten: 1.392
Topics: 91
Lid sinds: Mar 2012
mijn excuses ik bedoelde inderdaad rima , maar ja zoek eingelijk nog een sloop ergens in de buurt van beneden leeuwen waar ze wat meer oude 240's hebben staan. iemand die me aan een adres kan helpen ?
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]