Berichten: 18
Topics: 5
Lid sinds: Dec 2011
Hallo,
De oldtimer crisis blijkt er ook in te hakken nu.
Mijn 240 staat al een tijdje te koop, maar 'echte' kopers?
Aangezien het blok maar 150.000 gedraait heeft zit ik er steeds meer over na te denken om het blok er uit te halen
en in mijn 740 te leggen.
De B230K daarvan heeft kantelede zuigers en weinig puf meer.
Hoe zijn die B23A 's, regelmatig kom je ze tegen met zeer hoge kilometer standen tot 800.000km en er over heen.
In ieder geval komen die gevallen (of het lijkt zo) vaker voor als met de B230igers.
Wie weet raad....
BvDank.
Berichten: 943
Topics: 47
Lid sinds: Jul 2009
Ik denk dat ze allebei net zo lang mee gaan.
De 1 heeft misschien wat meer puf dan de andere vanwege een andere nokkenstok cilinderkop of
een andere afstelling.
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Berichten: 891
Topics: 39
Lid sinds: May 2010
Een ding wat zeker is: de B23A is minder complex dan je B230K.
Berichten: 1.585
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2009
Ecleo schreef:Mijn 240 staat al een tijdje te koop, maar 'echte' kopers?
Kon hem hier op het forum zo snel niet vinden. Staat er ergens een advertentie?
Berichten: 18
Topics: 5
Lid sinds: Dec 2011
Hoi,
Ja,
Advertentie: 544736125 op mrktpl.
Vraagprijs 1400,-
Evt. met dracos zonder kapjes.
Vraagprijs 1200,-
Gr.
Berichten: 1.585
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2009
Ah,
deze
Zonde van de wielbakken, maar als dat alles is klinkt het nog niet echt als een sloper. Ziet er op het eerste gezicht uit als een leuke auto voor een nette prijs. Balen dat de verkoop niet opschiet. Het is dat ik er al een heb...
Berichten: 9.866
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Lijkt me onnodig veel werk om een oldtimer te ontmotoriseren (waarna je hem zeker niet meer kwijt raakt), terwijl de B230 blokken ruim voorradig zijn.
De B230K uiteraard, maar de B230F is met een beetje onderdelen overzetten ook goed bruikbaar.
Dat je K weinig puf heeft ligt niet aan kantelende zuigers, dat doen ze (als het goed is) alleen koud. Eerder de carburateur, deze is niet zo degelijk als de rest van de motor.
De oude Bxx motoren hebben iets 'langere' zuigers als de Bxxx motoren van bouwjaar 85-89, vanaf 90 zijn de lange zuiger'rokken' (hoe heet dat in NL) weer terug.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Was dat niet het 'zuigerhemd'? Ik houd het ook maar op piston skirt.
Berichten: 9.866
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Ja dat klinkt goed, het zuigerhemd is nader dan de zuigerrok.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969