Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
B234f in Amazon modificaties
Ha,

Ik speel met de gedachte om een B234f met M46 in mijn Amazon te plaatsen.

Na wat zoeken ben ik tot de volgende lijst met issues gekomen, allemaal volgens mij lastig maar niet onoverkomelijk.
Ik zit alleen nog met de distributeur, die achter op de kop zit. Volgens mij is het niet mogelijk om die op de zijkant van het blok te plaatsen net als bij een b230. Een andere optie is volgens mij om de hele onstekings riedel te vervangen door aftermarket computer met onstekings unit, maar daar wil ik eigenlijk niet aan, omdat dat weer extra duur en volgens mij veel uitzoek werk is en ik toch de motor, met computer kabelboom en alle sensoren ga kopen (donor auto). Iemand nog andere ideeen?
Ik meen mij de herinneren dat Kaassie ooit de distributeur naar de voorkant had gehaald en die met een tandriem aandreef?

Ik ben trouwens tot het volgende lijstje gekomen:
Versnellingsbak
Speedo aansturing, Ben Flierman heeft hier een "kastje" voor
tunnel is te krap, het is mogelijk om een stuk uit de bodem te slijpen en er een nieuw stuk in te lassen uit donor auto
Aandrijf as past niet maar die kan wel aanelkaar gelast worden en gebalanceerd.
koppeling kabels leidingen etc, wat steunen etc maken

Motor
- uitlaat past niet, gewoon lassen en met wat hoekjes en bochtjes moet daar toch uit te komen zijn.
- Inlaat spruitstuk past mogelijk niet, inkorten of rem bekrachtiger verplaatsen
- steunen, kopen bij Ben F
- benzine pomp leidingen etc, inbouwen uit de donor auto
- radiator, nieuwe steunen etc maken
- gas kabels, nieuwe steunen

Ernest
Antwoord
ernest schreef:Ik zit alleen nog met de distributeur, die achter op de kop zit. Volgens mij is het niet mogelijk om die op de zijkant van het blok te plaatsen net als bij een b230. Een andere optie is volgens mij om de hele onstekings riedel te vervangen door aftermarket computer met onstekings unit, maar daar wil ik eigenlijk niet aan, omdat dat weer extra duur en volgens mij veel uitzoek werk is en ik toch de motor, met computer kabelboom en alle sensoren ga kopen (donor auto). Iemand nog andere ideeen?

Ik ben trouwens tot het volgende lijstje gekomen:
Versnellingsbak
Speedo aansturing, Ben Flierman heeft hier een "kastje" voor
tunnel is te krap, het is mogelijk om een stuk uit de bodem te slijpen en er een nieuw stuk in te lassen uit donor auto

Ernest
Volgens mij kan je de distributie wel naar de voorkant verplaatsen hoor. Je moet er dan wel een hebben met een verdelerkap die een 90graden zien te regelen.
[Afbeelding: Rotor-aandrijfas-B230-16V-origineel-en-a...50x150.jpg]

Maar intussen zijn er ook modificaties die op basis van een wastedspark setup een verdeler overbodig maken.
[zie TB of volvo700forum]

speedo aandrijving kan je handhaven als je je M40 blijft gebruiken (blok mooi rechtop). Maar dat zal die niet zo lang volhouden. Die kastjes van huke basart zijn dan alternatief.

Voor de tunnel kan je er eentje uit een 240 slijpen en over zetten (lassen).

En bij joshifab kan je brackets kopen om een modern blok te monteren op de B20 steunen (dat is bedoeld voor een 140, maar misschien dat het voor een amazon gelijk is?).

Maar je hoeft niet alles te kopen, veel kan je zelf nadoen?

linkjes:
http://www.mijnvolvo.nl/?cat=9
http://yoshifab.com/store/
http://www.tinustechniek.nl/1-div-ohc.html
Antwoord
Al begonnen ? Ben het zelfde van plan Big Grin ga je hem ook nog opvoeren , Of laat je hem zo? Ben van plan er min 350 pk er uit te halen Big Grin ga binnen kort project pagina aan maken dan kan je hem volgen. Gr
Antwoord
Je lijstje met wat niet past mag wel veel groter:
Bijvoorbeeld:
Dynamo past niet
Turbo heeft veel ruimte nodig, (accu isoleren/verplaatsen)
temperatuursensor kan nergerns heen, dus moet van een ander type
kabelboom van de motor inpassen op die van de auto
retour aansluitng maken op de benzinetank
Inlaat komt tegen je stuur kolom aan
motor is te lang, problemen met je radiator en kachelmotor
ander uitlaatsysteem maken
enz, enz

Maar, voor alles is wel iets te vinden, maar het kost veel tijd.
En, als je klaar bent heb je echt iets unieks
Antwoord
Ik geloof dat zo'n B234F ook een LH 2.4 systeem heeft. Dan hoef je niet een distributeur te gebruiken, maar schaf je de "Buchka Wasted Spark" mod aan. Is een chipje wat in je injectiecomputer komt. Zoek de term maar eens op op Turbobricks.com en dan zul je er wel meer over leren. Ik geloof wel dat je het beste bij een B234F de balansassen kunt verwijderen.

Maar riemer amazon heeft gelijk, er zijn zoveel (dure) dingen die je moet aanpassen.
Antwoord
Nou het is inmiddels zover..... ik ben begonnnen!
Antwoord
Ik ben benieuwd! Hou ons hier maar op de hoogte :wink:
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord
...may the force be with you...

(en misschien krijg ik ook wel weer inspiratie)
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
Ik heb een tijdje geleden auto uit Duitsland gehaald en ben begonnen met slopen.....

[Afbeelding: IMAG0087.jpg]

Op zich best jammer, want het is nog best een mooie auto, half leer, rijd best fijn, mooie motor.... eh juist ja motor:

[Afbeelding: IMAG0125.jpg]

deze dus!

en met juiste hoeveelheid kleppen !

[Afbeelding: IMAG0126.jpg]

Maar goed als nu dus goed redeneer ben ik halfverwege het project, uitbouwen & inbouwen, net als in Haynes now reassemble in the reverse order.... ;-)

Goed volgende stappen zijn motor steunen & motor locatie & electronica ..... veel electronica en dan en dan en en hmmm dat zien we dan wel weer.
Antwoord
Juicy pictures !!
Topic begint al goed...
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  ['65 122S B20] Radiateur Amazon Rob 7 5.456 5 November 2019, 21:45
Laatste bericht: Marc1970
  Nokkenas monteren Amazon xnoxemx 9 8.506 10 August 2017, 10:27
Laatste bericht: MacVolvo
  Amazon stopt tijdens rijden en start helemaal niet meer (LPG / benzine) Nelis 7 6.519 6 December 2014, 23:47
Laatste bericht: Marc1970
  Welke diesel/turbo diesel motor te plaatsen in een Amazon kombi ? sigmond 56 46.001 12 October 2014, 15:24
Laatste bericht: Laurens Zondag
  B234f ipv b230fb A_A 6 5.191 26 April 2014, 12:16
Laatste bericht: A_A
  Motorsteunen voor b230f in Amazon Northstar 14 8.421 22 May 2013, 20:34
Laatste bericht: Northstar
  pruttelen b18a amazon jberg 6 3.808 14 March 2013, 14:43
Laatste bericht: frox
  Welke denso iridium bougies voor Volvo Amazon met B20a oudevolvo 19 13.969 28 June 2011, 22:09
Laatste bericht: Zuurstar
  rook uit carterventilatie (b18a amazon) Jeroen V 22 10.935 10 June 2011, 06:33
Laatste bericht: Jeroen V
  B21A in Amazon Jur72 5 4.189 21 April 2011, 20:44
Laatste bericht: edwin

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)