Berichten: 1.984
Topics: 74
Lid sinds: Dec 2005
Hmm, nou ja krijg er wat meer moed in zo

.
Precies, zat al te denken dat je prima stukken over kunt zetten van een donor. Ben nog steeds enigzins op zoek.
Berichten: 646
Topics: 31
Lid sinds: Jun 2010
Een donor zal op de plekken waar deze slecht is niet helemaal meer jofel zijn. Ik denk dat nieuwe stukken inlassen het beste is. Er is reparatie materiaal zat.
Berichten: 1.585
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2009
Misschien zit
hier nog wat bruikbaars aan...?
Berichten: 1.984
Topics: 74
Lid sinds: Dec 2005
Nou ja, heb juist het meest van de achterkant nodig. Zou mooi zijn als ik een sedan kan vinden van +1990, i.v.m. goed plaatwerk en de ombouw van B21ET --> B230FK.
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
laatst een Volvo monteur van de oude school gesproken over de roest van mijn auto (1990/1991). Die beste man beweerde dat Volvo enkele gaten heeft weggelaten vanaf '88? en dat daardoor enkele delen van de achterkant van de carosserie niet goed volliepen met zink/KTL/etc (bleef luchtbel in oid). Bij mijn 240 kun je achter de bumper/onder de strip boven de bumper gewoon op veel plekken gaatjes vinden, groot genoeg om een schroevendraaier door te duwen. Op veel andere plekken zijn ze wel weer duidelijk beter tegen de roest beschermd maar daar aan de achterkant eerder slechter.
Zou handig zijn als je een 240 sedan kon vinden die voor in elkaar is gereden, ik zou er zelf geen sedan voor slopen, die zie je nog maar weinig. Kabelboompje pluk je voor 25 euro van marktplaats van een banger ofzo. Meeste van de andere delen heb je zelf toch. Reserve delen zijn wel altijd handig, daar niet van.
Afgelopen zomer flink wat tijd besteed aan het dichtmaken van roestgaten in de 760, uiteindelijk echt leuk om de vooruitgang te zien, ook al kost het heel wat bloed, zweet en lasdraad. Denk dat de carosserie die je hebt nog goed te redden is.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 1.984
Topics: 74
Lid sinds: Dec 2005
Berichten: 2.310
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2008
LJ schreef:Is dit wat trouwens?
http://www.powerplustools.eu/straalcabin...3da9bd0902
Dat past niet hoor, maar het idee is goed.
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Berichten: 1.984
Topics: 74
Lid sinds: Dec 2005
Nou, ff flink met de slijptol aan de gang dan wil 't best
Berichten: 1.048
Topics: 17
Lid sinds: Mar 2006
Goeie hoeveelheid fotos! Ik zit nog een beetje te twijfelen of het nou meevalt met de roest: het goede nieuws is dat er nog relatief weinig gaten zijn gevallen, het slechte nieuws is dat ie op erg veel plaatsen behoorlijk geroest is. Qua lassen zou het nog redelijk moeten meevallen mi. Maar hoe krijg je de rest van al die plekken echt roestvrij, zodat de roest niet een jaar begint terug te keren onder je nette, nieuwe lak...
Je zou idd een carrosserie erbij kunnen kopen en gewoon hele stukken over kunnen zetten. Boel eerst laten ontlakken ( dat is beter dan stralen overigens, ontlakken is soort chemisch bad), dan alle roest wegstralen en danstukken erin lassen en alles behandlen met soort anti roest middel lijkt me t mooiste.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Dat is dus et grote punt met gerestaureerde auto's. Niet alle roest is bereikbaar. Na twee jaar hard werken gaat de auto naar de spuiter en 5 jaar later zit ie weer onder de roestblazen. Tenzij je die roest echt kunt stoppen, maar dat is volgens mij echt lastig.