Berichten: 1.984
Topics: 74
Lid sinds: Dec 2005
Berichten: 1.984
Topics: 74
Lid sinds: Dec 2005
Hmm, schijnbaar kan de olie retour pijp (die van de afscheider naar de carterpan loop naast de oliepomp) voor problemen zorgen dus die laat ik er uit denk ik. Wat jullie?
Zie: http://www.pbase.com/stealthfti/image/26973303
Berichten: 1.778
Topics: 78
Lid sinds: May 2007
Niet verstandig.
De slang/pijp komt expres onder het olienivo uit en krijgt zo een vloeistofslot...
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Berichten: 9.865
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Stealthfti heeft het volgens mij over de oudere carterventilatie (is wel een preciezerig type en een heel verhaal), je B230FT is ws. meer up-to-date.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 1.984
Topics: 74
Lid sinds: Dec 2005
Is inderdaad een miereneuker  . Ik laat 'm maar gewoon zitten dan!
Berichten: 1.048
Topics: 17
Lid sinds: Mar 2006
He! Heb ik toch een heel leuk topic over het hoofd gezien. Cool dat je m gaat opknappen, ik dacht dat je de hoop een tijdje geleden had opgegeven.
Ik had eigenlijk eerst de carrosserie aangepakt, da's toch echt het meeste werk (en ik vond het niet heel leuk). wordt een mooi blok zo iig en je zult zien dat ie met een 15g een stuk mooier en sneller oppakt. Met de setup die jij nu nastreeft zit je vlgs mij redelijk makkelijk op 200pk. Overweeg een sterkere koppeling/drukgroep, want die van mij heeft het behoorlijk zwaar......
Succes en veel plezier vooral, achteraf was het opknappen leuker dan het rijden nu!
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Berichten: 1.984
Topics: 74
Lid sinds: Dec 2005
9 December 2011, 13:38
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 9 December 2011, 13:44 door LJ.)
He Ticcie, leuk je te zien hier  . Tsja, toen ik nog in A'dam woonde was er niet veel ruimte om een auto te restaureren, nu ietsje meer  . Ik besef me ook wel dat ik aan het 'mooie' werk ben begonnen, maar dat kwam nu eenmaal beter uit zo. Echter twijfel ik nog steeds of een restauratie nog wel echt haalbaar is. Uiteraard kán het wel, als je er maar genoeg euro's tegen aan gooit, maar er zitten wel veel rotte plekken aan de auto.
Wat ik nu kan zien zijn de volgende plekken (beginnend/bijna) rot (zie ook pagina 4 voor de foto's):
Wielbakken + wielranden L+R achter, achterbakbodem, strip in de achterbak (waar afdichtrubber overheen loopt), wielbakken Ãn de auto (strip achter L+R), gordelophangpunt links achter, b stijl linksonder. Dorpels lijken wel mee te vallen, zit wat vliegroest op. Verder zijn de bodems niet echt helemaal rot, er zitten alleen wat plekken aan alle 4 de bodems aan de buitenzijde tegen de binnendorpels aan (binnendorpels zijn echter niet rot). Dan moet ik ook nog 2 spatborden voor hebben en 4 deuren en miss hien de achterklep...... Heftige shit dus. Volgens mij wordt dit wel à rg veel laswerk.. Maar zoals ik al zei, het is maar net wat je er voor over hebt natuurlijk, maar ik begin nu wel erg te twijfelen.
Iemand vroeg ook al of het niet beter is een andere goede koets te kopen (met weinig roest) en de boel over te zetten. Dat kan natuurlijk ook nog, maar vind maar eens een Turbo sedan met weinig roest van die tijd. ellendige roest ook, als de Volvo jongens toendertijd iets beter het plaatwerk behandeld hadden, zaten wij nu niet zo in de troep haha
Berichten: 2.449
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
LJ schreef:He Ticcie, leuk je te zien hier . Tsja, toen ik nog in A'dam woonde was er niet veel ruimte om een auto te restaureren, nu ietsje meer . Ik besef me ook wel dat ik aan het 'mooie' werk ben begonnen, maar dat kwam nu eenmaal beter uit zo. Echter twijfel ik nog steeds of een restauratie nog wel echt haalbaar is. Uiteraard kán het wel, als je er maar genoeg euro's tegen aan gooit, maar er zitten wel veel rotte plekken aan de auto.
Wat ik nu kan zien zijn de volgende plekken (beginnend/bijna) rot (zie ook pagina 4 voor de foto's):
Wielbakken + wielranden L+R achter, achterbakbodem, strip in de achterbak (waar afdichtrubber overheen loopt), wielbakken Ãn de auto (strip achter L+R), gordelophangpunt links achter, b stijl linksonder. Dorpels lijken wel mee te vallen, zit wat vliegroest op. Verder zijn de bodems niet echt helemaal rot, er zitten alleen wat plekken aan alle 4 de bodems aan de buitenzijde tegen de binnendorpels aan (binnendorpels zijn echter niet rot). Dan moet ik ook nog 2 spatborden voor hebben en 4 deuren en miss hien de achterklep...... Heftige shit dus. Volgens mij wordt dit wel Ãrg veel laswerk.. Maar zoals ik al zei, het is maar net wat je er voor over hebt natuurlijk, maar ik begin nu wel erg te twijfelen.
Iemand vroeg ook al of het niet beter is een andere goede koets te kopen (met weinig roest) en de boel over te zetten. Dat kan natuurlijk ook nog, maar vind maar eens een Turbo sedan met weinig roest van die tijd. ellendige roest ook, als de Volvo jongens toendertijd iets beter het plaatwerk behandeld hadden, zaten wij nu niet zo in de troep haha 
Zo'n 244 koets met weinig roest is toch wel te vinden. Kun je nu alle ophangingsdelen al mooi aanpakken net als de motor. En dan een keertje op je gemakkie overzetten.
Let op : wel alle veerpoten/veren/stabies behouden voor de Turbo..
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 1.984
Topics: 74
Lid sinds: Dec 2005
Nou ja, dat vraag ik me af. Ik wil dus eigenlijk wel een originele turbo, dus dat maakt het ook lastig. Moet er nog maar eens even goed over nadenken.
Berichten: 1.048
Topics: 17
Lid sinds: Mar 2006
Kan me voorstellen dat je er nog even over moet nadenken, want als je een andere carrosserie gaat gebruiken is dat of omkatten, als je het chassisnr ook mee omzet, of het wordt idd een 240dl carrosserie... En dus een dl op kenteken.
Dan toch maar lassen is mij keuze toen geweest en zou m weer zijn, maar het lassen is geen klusje. Ik denk dat die van jou er iets beter aan toe is dan de mijne, maar ik zie wel veel roest op je fotos. T mooiste is als je m in zo'n bad gooit waarmee ie volledig wordt ontlakt. Dan kun je de carrosserie erna echt goed lassen en mooi laten spuiten. En uiteraard gewoon op zoek naar een set roestvrije en verzinkte deuren en spatborden. Kost relatief weinig en scheelt veel.
Skidje, klopt idd over de veren en stabi's, maar de veerpoten zelf zijn toch standaard op een turbo?? Anders heb ik zelf ook een verkeerd setje weggegooid nl.......
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
|