Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Keerringen horen te klemmen in de passing.
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
ik heb iemand gesproken hier over, een M47 is langer dan een M40. Waar je mazzel mee kunt hebben is dat het Hardyschijfdeel dat verschil opvangt.. dat zou mooi zijn. Zo niet, dan moet dat deel op maat gemaakt worden...
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
Volvo 142 B23 schreef:Keerringen horen te klemmen in de passing.
ws net zoiets als de krukas keering..? goed drukken en voorzichtig rondom naar binnen tikken..?
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Ja bij voorkeur met een passend pijpje of dopje oid.
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
Volvo 142 B23 schreef:Ja bij voorkeur met een passend pijpje of dopje oid.
is volgens mij een originele stempel voor, ik doe het met een klein bolkophamertje, de platte achtekant is iets bol en kun je goed "voelen" wat ie doet.. beetje geduld lukt het wel..
Berichten: 2.475
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Jambon schreef:is volgens mij een originele stempel voor, ik doe het met een klein bolkophamertje, de platte achtekant is iets bol en kun je goed "voelen" wat ie doet.. beetje geduld lukt het wel..
Ik vind de volvo keerring achter op de krukas beter te monteren dan de scantech. Moet volgens mij iets van een passingsprobleem zijn.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 6.729
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Pakking plaatsen was achteraf "een stukje taart". Je moet even weten dat het wat ruiger mag.
Iemand ervaring met de baksteunen van een 240 op een 140? Zou de versnellingsbaksteun van de 240 bolt-on zijn of is de 140 (M40) balk te hergebruiken voor de M47?
ter referentie:
M40 balk zoals in de 140
M47 balk zoals in de 240
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
15 November 2011, 16:41
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 15 November 2011, 16:48 door Marc1970.)
Het antwoord is nee. De 140 steun gaat aan 1 kant tegen de zijkant vd chassisbalk, de 240 steun gaat weerskanten onderin de chassisbalk.
Maar, met een slijptol en een lasapparaat kan alles. De M47 is zeker 10 cm langer als de M40, ik denk dat je met de steun in de BW35 positie een heel eind komt.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 6.729
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Mmmm dan nog maar ff met het rolmaatje onder de auto kruipen. Misschien kan de 140/M40 balk naar achteren (evt met blindklinkmoeren) of simpel zelf een balkje maken.
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
kijk ff waar je de plaatjes vandaan hebt... ;-)