Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Eindelijk een 245: Abbabak mkII is nu van mij en ook een beetje over de V70
Het indicatielampje van de verlichting is uit!!!!! Het was inderdaad een massa draadje en wel van de zijverlichting aan de achterkant. Daar was een lampje zonder aarde. Die deed het verder prima maar gaf blijkbaar een verschil tussen links en rechts. Opgelost dus. Verder ging ik even kijken in de reservewielbak. Daar stond dus water in! ik verdenk het rubber van het raam ervan niet helemaal dicht te zijn. Ik was al een tijdje op zoek naar nieuwe rubbers van het nieuwere type dat een goede afwatering heeft maar had nog geen succes daarin. Nieuwe rubbers zijn te krijgen maar zijn erg duur. Ik heb nu met zwarte siliconenkity een klein randje op de overgang van raam naar rubber gedaan. je ziet het nauwelijks en ik verwacht dat het nu dicht is.

Antwoord
He shit nu reed ik vanmorgen weg brandt het lampje toch weer!

Antwoord
ha I have got mail:

[Afbeelding: cilinder.jpg]

Bij mijn open dak hoort een "winddeflector" die via een ingenieus systeem aan het dak wordt gemonteerd. Hierin ontbrak een heel klein onderdeeltje dat natuurlijk nergens meer te krijgen was. Zelfs bij de fabrikant ( nou ja degene die alles heeft opgekocht van de fabriek in Engeland) hadden ze die niet los. Of ik moets een heel scharnier kopen a 100 pond kassa! Nu was er een andere optie namelijk wachten tiot de metaaldraaier die in opdracht van de fabriek die scharnieren maakt een nieuwe batch had gemaakt. Maar wanneer dat was wist hij niet. Dat kon wel medio volgend jaar zijn......... Maar goed na veel heen en weren had hij er toch nog eentje gevonden! 10 pond inclkusief verzenden! Die zat dus vandaag bij de post. Straks even de winddeflector monteren.

Antwoord
Het probleem met mijn lampje heb ik opgelost. Ik ben systematisch gaan zoeken. Alle lampjes achter eruit en motor starten: geen verandering vervolgens de koplampen ontkoppeld: geen verandering. Vervolgens de knipperlichtunits losgekoppeld en voila controlelampje ging uit! Vervolgens de lampjes bekeken en herplaatst opschuren en weer niets! dwz lampje bleef branden. De stekkertjes die redelijk gecorrodeerd waren schoongemaakt maar ook dat hielp niet....... Toen maar eens de units goed bekeken. Wat bleek bij de lampjes zit de massa draad aan de fitting geperst zoals klinknagel. Die verbinding zag er groenig uit. Die maar eens flink opgeschuurd en voila lampje uit!
Opgelost dus heerlijk!

Antwoord
...t'is net als met je huisinstallatie, de tuinverlichting is altijd de boosdoener...
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Het zijn van die kleine dingen. Maar scheelt een hoop irritatie Tongue

Zo zit mijn schakelaartje van de gordelverklikker te los. (al een half jaar ofzo)
Als ik dan hard optrek/rem of m'n portemonnee op de zitting leg dan gaat dat lampje branden. Tongue Maar tijdens het rijden is het een beetje gevaarlijk om eraan te zitten rommelen. En als ik op plaats van bestemming ben ben ik het alweer vergeten. En als ik weer onderweg ben denk ik: oohja shit dat ding.. grrr *zucht*
Antwoord
Nou dat ***** lampje is er weer..... Maar weer verder uitzoeken. vandaag waren de velgen voor de winterbanden klaar!

zie hieronder de foto';s
[Afbeelding: P1020991.jpg]
[Afbeelding: P1020994.jpg]
[Afbeelding: P1020989.jpg]
[Afbeelding: P1020988.jpg]

nog even een indruk hoe hij er nu bij staat:
[Afbeelding: P1020995.jpg]
[Afbeelding: P1020996.jpg]

Antwoord
Ziet er goed uit!
Antwoord
netjes.. nu weet "wie is het ook alweer" meteen hoe "zwarte" lm velgen onder een zilveren koets staan, maakt duidelijk ook uit welke velgen...

blijft gaaf hoor zo'n enorrummu schuifpui boven je hoofd...
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Prachtige auto en dat dak...
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
Big Grin Eindelijk... :-) heideltje 6 5.952 26 March 2019, 15:33
Laatste bericht: MacVolvo
  '81 Volvo 244 GL - 04 - 02 - 19 Eindelijk een update? Yezzz 27 26.514 5 February 2019, 23:51
Laatste bericht: Yezzz
  Eindelijk weer een Volvo "in huis"! hugo 5 5.481 14 February 2016, 22:58
Laatste bericht: edwin
  Eindelijk gevonden: 245 T (Transfer) dens245polar 41 26.489 19 June 2015, 07:54
Laatste bericht: dens245polar
  Eindelijk een Volvo macfocus 3 3.406 24 November 2014, 10:03
Laatste bericht: Yellow240
  Eindelijk weer een 240 ! Pluk 9 7.661 5 April 2013, 18:59
Laatste bericht: Rob
  ' Eindelijk weer een 240!' maar nu met Virgo's Pluk 2 3.307 5 April 2013, 15:25
Laatste bericht: Erikhans
  Bert N heeft eindelijk zijn V90 !!!!! Bert N 31 17.998 21 June 2012, 21:21
Laatste bericht: Bert N
  Abbabak MkII abbabak 59 38.616 2 February 2012, 15:39
Laatste bericht: abbabak
  Eindelijk wakker na een hele lange winterslaap: 240 Estate '86 Pistonpen paultje 13 9.285 16 September 2011, 13:34
Laatste bericht: Pistonpen paultje

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)