Jambon schreef:dan zou ik zeker ens zien of de flens met Hardyschijf er in kan, als je toch de aandrijfas moet verbouwen..
Zo gezegd zo gedaan. Een cardanas van een 240 met M47 opgehaald voorzien van hardyschijf. De flenzen aan de bakzijde kan je zo omzetten.

Ook een pakkingssetje voor een M47 gekocht, gelijk eens de nieuwe toko van carlo kunnen bekijken.
Ook een en ander even vergeleken met wat er nu onder de 142 hangt. De 240 as is qua lengte goed, dwz de afstand tot de ophangbeugel van het lager en de frens op de achteras komt overeen met de nieuwe as.
Het voorste deel is niet 1op1 op te meten omdat de lengte van de bak anders is (aantekeningen niet bij me). Maar wat vinden jullie van deze redenatie; De pook komt precies goed uit in de tunnel (teminsten daar ga ik van uit). Daarnaast is een 140 en 240 nauwelijks verschillend vanaf de A-stijl naar achteren. Hopelijk is de as dan 1op1 over te zetten. Anders moet toch het voorste deel ingekort worden.
Toch nog 2 dingen nodig;
De flens op de achteras van een 240, die van een 140 is anders. Dus als iemand er nog eentje heeft liggen, of een sloopachteras. zijn we wel geinteresserd

.
De keerring in het koppelingshuis (voor de ingaande as) krijg ik niet makkelijk op z'n plek, gaat net te moeilijk. Daarom heb ik de ring/rubber nu even in de vriezer gelegd. Vraag; hoort dat zo moeilijk te gaan of is het een kwestie van een dop erop en er dan met de BFH wat tikken op te geven?
(heb nog niet durven slaan ivm kans op beschadiging)