Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Eindelijk een 245: Abbabak mkII is nu van mij en ook een beetje over de V70
Jambon schreef:en verder nog..? bumper, wat stripjes en US-lampjes icm de zijlichtjes achter?
Oh jeetje er moet nog genoeg:
bumper rechtzetten , rubber voorbumper op de kop tikken,
Stof opendak vervangen want stof is versleten, inclusief hemeltje vervangen.
Centrale deurvergrendeling heeft kuren en shitterdeshit dit weekend een sleutelk kwijtgeraakt met zender.......
Trekhaak bekabeling nakijken,
Uitlaat wil ik stiller hebben dwz er moet nog een combinatiedemper bij in. waarschijnlijk op de plaats van de volvo demper die nu netr voor de achteras zit. Moet een keer daaroor naar EPS in Hoogezand zal wel weer veel kosten...,
Misschien nog spatlappen achter,
M46 bak vervangen door aw71L?

Antwoord
het was vandaag prachtig weer hier in het Noorden... Dus ..... dak open:

[Afbeelding: P1020930.jpg]

Antwoord
gaaf hoor zo'n groot gat, "onze" MGB heeft um ook, zij het 2x zo klein.. misschien moet ik er ook maar eentje doen..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Zo dat kan je bijna een Volvo Cabrio noemen, of beter een Targa!

Front van je 245 is wel errug dik!

Mooie bak!
Groeten, Boele
Antwoord
Heel fraai, dat front erin. En leuke virgo's eronder. Top!
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
Oh ja nog helemaal vergeten te melden..... Laatst was weer ineens al mijn koelwater kwijt..... Ik kon het lek niet meer vinden nadat ik de onderste slang naar de kachel opnieuw had vastgemaakt.
Ik was bang dat er iets met de kop was of zo. Ik ben dus naar de garage gegaan en daar hebben ze het systeem op druk gezet. ( kan ik achteraf ook zelf met zo'n dop met ventiel erin, maar goed).
Bleek hij toch daar weer te lekken. Slang bleek te kort.
Hij stond er toch dus zij vroegen of zij hem mochten vervangen nou prima. Duurde anderhalf uur! Meer dan 100 euro :o :o balen dus.
Dat doe ik volgende keer maar zelf. Wel goed gedaan door de garage hoor daar zeg ik niets van. Maar het valt toch altijd weer tegen.
Vooraf had de eigenaar nog gezegd dat ik niets hoefde te betalen als ik mijn bignose kap als ruil wilde geven. Ik wilde de bignose echter houden voor als ik nog weer eens terug wil wisselen. Als ik had geweten dat het meer dan 100 euro was had ik dat wellicht toch gedaan..... Maar goed hij is nu weer goed.
Oh ja geld raakt snel op aan auto's: ook de V70 moest er aan geloven en moest twee nieuwe banden 305 euro ketsjing! ( wel Michelins) Is een rotmaat: 205/50 R16
Dan zijn ze voor de 240 een stuk voordeliger.
Hopelijk nu weer even zorgeloos rijden hoewel het dak moet nog gerepareerd dwz vervangen..... Echter nog niemand gevonden hier in het Noorden.

Antwoord
Volgende week een afspraak in amsterdam om te kijken naar het dak en het hemeltje. Ook wat aan de uitlaat gedaan die maakt nu nl wel veel herrie. Jongens van EPS Hoogezand hebben even een noodoplossing bedacht:

Wie heeft de lelijkste uitlaat voor onder een 245??? juist IK zie de foto's Wel lelijk maar wel stil!!!!
[Afbeelding: P1020946.jpg]
[Afbeelding: P1020945.jpg]

EPS gaf aan dat een mooiere uitlaat het beste gemaakt kan worden door de wielbak rechts op te offeren en weg te slijpen.Dan een rechte plaat net als bij een GT. dan kan de uitlaat mooi rechtdoor!

Antwoord
Ik ben bepaald niet technisch maar ik heb "gewoon" een nette (onopvallende) uitlaat aan de linkerzijde......... Smile
Volvo 760 GLE 1990 Mercedes 250SE cabriolet 1967 Porsche 911 Carrera 4 2001 Toyota Landcruiser 100 2007 Citroen Mehari 1976 Hymer B644 2002 Opel GT/J 1971
Antwoord
Ik heb wat weinig ruimt vanwege mijn 70 (!) liter onderbouw gastank. Geen ruimte dus meer om van rechtys naar links te gaan met een demper. Daar is geen ruimte meer voor.

Antwoord
VAndaag de heledag in de weer geweest met het vervangen van de kachelventilator. Wat en klus zeg!

Ok meteen de kachelkraan vervangen maar dat snaptre ik niet helemaal. Ik had er geen beschrijving bij dus moest maar wat verzinnen....

eerst wat foto's van de ventilator:
oeps dat gaat nog even duren....ik heb intussen 64 bits windows 7 en photobucket wil mijn foto's niet ontvangen.... wordt vervolgd
aha met chrome gaat het goed:
zo begon ik
[Afbeelding: P1020970.jpg]
Paar dingetjes los gehaald:
[Afbeelding: P1020971.jpg]
Nog meer los en ook het "rad"eraf. Inmiddels met pleister op de vinger van schroevedraaier die clipje miste maar mijn vinger wel trof.
[Afbeelding: P1020972.jpg]
Vervolgens andere kant:
[Afbeelding: P1020973.jpg]
Zie hier de toch een beetje roestige oude motor nog zitten±
[Afbeelding: P1020974.jpg]
zie hier de lege ruimte±
[Afbeelding: P1020976.jpg]
beide motoren links de oude rechts de nieuwe
[Afbeelding: P1020975.jpg]
en de nieuwe motor op zijn plaats:
[Afbeelding: P1020979.jpg]

ik heb het oude type kachelkraan met een thermostaat die ik wil vervangen door het nieuwe type met alleen een schijfje....
heeft iemand dit akl gedaan en een installatie wijzer of zo voor mij?
Zie hier hoe ik gevaren ben:
Eerst de boel los gehaald. De haakse kachelkraan verwijderd. Wat een ingewikkeld ding! Nu de andere terug. IK had geen gebruiksaanwijzing erbij dus ik weet niet precies hoe een en ander aangesloten moet worden. Maar het is nu dicht en ik kan dan met de hand het dingetje bij de pedalen verzetten. Dat moet natuurlijk nog anders maar goed dan hoor of zie ik graag hoe eea gemonteerd zou moeten zijn....
kachel kraan losgehaald:
[Afbeelding: P1020977.jpg]
en de neiuwe erin:
[Afbeelding: P1020978.jpg]

Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
Big Grin Eindelijk... :-) heideltje 6 5.952 26 March 2019, 15:33
Laatste bericht: MacVolvo
  '81 Volvo 244 GL - 04 - 02 - 19 Eindelijk een update? Yezzz 27 26.514 5 February 2019, 23:51
Laatste bericht: Yezzz
  Eindelijk weer een Volvo "in huis"! hugo 5 5.480 14 February 2016, 22:58
Laatste bericht: edwin
  Eindelijk gevonden: 245 T (Transfer) dens245polar 41 26.489 19 June 2015, 07:54
Laatste bericht: dens245polar
  Eindelijk een Volvo macfocus 3 3.406 24 November 2014, 10:03
Laatste bericht: Yellow240
  Eindelijk weer een 240 ! Pluk 9 7.661 5 April 2013, 18:59
Laatste bericht: Rob
  ' Eindelijk weer een 240!' maar nu met Virgo's Pluk 2 3.307 5 April 2013, 15:25
Laatste bericht: Erikhans
  Bert N heeft eindelijk zijn V90 !!!!! Bert N 31 17.998 21 June 2012, 21:21
Laatste bericht: Bert N
  Abbabak MkII abbabak 59 38.616 2 February 2012, 15:39
Laatste bericht: abbabak
  Eindelijk wakker na een hele lange winterslaap: 240 Estate '86 Pistonpen paultje 13 9.283 16 September 2011, 13:34
Laatste bericht: Pistonpen paultje

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)