Topics: 31
Koppeling lijkt niet lek. Wel een aansluiting gevonden die niet helemaal dicht was. Wat heet het druppelde eruit! Dat was de onderste slangeklem van een t-stuk van de kachel. Je komt daar echt onmogelijk bij! Liggend op de motor van links kon ik met mijn hand er bij met een steeksleuteltje en heb hem goed aangedraaid. Hopelijk n helemaal geen waterverlies meer! Ik wilde hem starten en hij startte helemaal niet. Bij nadere inspectie bleek ik, door het liggen op de motor, de bougiekabels losgetrokken te hebben. Deze weer vastgemaakt en lopen als een zonnetje! Nog niet echt kunnen checken of alles nu dicht is maar ik verwacht van wel. Dat scheelt weer!
Topics: 16
Ja,
Dat is dan weer een meevallertje, vergeleken met de andere tegenvallers (net een Johan Cruijf uitspraak haha ;D)
Hoe is het met het dak?
Het dak lekt nog steeds het lijkt erop dat het vinyl gewoon niet meer waterdicht is.....ik heb wel een onderhouds spulletje gekocht maar dat helpt dus maar even. Ik moet dus echt iets hebben dat vinyl weer waterdicht maakt.
Andere motorkap is inmiddels gespoten en ik heb inmiddels twee koplampranden gevonden. Koplampen moet ik nog laten opsturen door medeforum-er. Nu dus nog op zoek naar een grill. Hoe langer ik naar deze big neus kijk hoe mooier ik hem vind...... Nou ja dan heb ik de keuze uit twee!
Volgende klusje wordt ook een knoop in de stoel herstellen die brak af. Even tijd vinden om er een nieuwe in te zetten. Ik zag een mooie fotohandleiding hier op het forum.
Ach ja je blijft constant bezig met deze auto's. Maar dat dak moet wel lek vrij zijn want dat is gewoon irritant!
Topics: 163
Kan je 'm na een onderhoudsbeurt niet inspuiten met zon wintersportkleding-waterdicht-maak-spul in een spuitbus?
(wellicht zijn er spullen te koop die speciaal voor dit soort cabriodaken te koop zijn).
HansDAF schreef:Dop op je expansievat met een autoventiel erin en een manometer
Auw
Topics: 60
DopdeDouwer schreef:Kan je 'm na een onderhoudsbeurt niet inspuiten met zon wintersportkleding-waterdicht-maak-spul in een spuitbus?
(wellicht zijn er spullen te koop die speciaal voor dit soort cabriodaken te koop zijn).
Auw

Die dop opmerking kan op twee manieren behoorlijk grappig zijn ;D
Arme dop en dat ook nog op een expansievat.... ;D
Topics: 20
Ik heb
http://www.autosattlereidrechsler.de/ gevraagd wat daar aan gedaan kan moet worden.Ik voel me daar wel flink getild, voor hetzelfde geld had er Sonnenlandstof op gezeten....
Maak me ook nog zorgen om het lek dat je dicht gemaakt hebt, hoe is dat gekomen ? Teveel drukopbouw in het systeem ? Toch te heet geweest ? Wellicht toch (preventief) een waterpomp vervanging overwegen ?
[img][/img]
Het lek dat er was was ontstaan omdat een slangklem gewoon los zat. Wellicht losgetrild of zo. De slangklem zat echt losjes. Ik verwacht geen problemen met de temperatuur of druk.... Hij loopt echt wel mooi zeker na het vervangen van de rubbers van de injectoren.( valse lucht). Waar ik me nog wel enigszins zorgen om maak is het starten. Als hij loopt en je zet hem meteen weer uit krijg je hem heel erg slecht weer aan. De accu start je dan gewoon leeg! Maar meestal start hij in een keer en loopt dan prima. Ik ben dan alleen bang om hem af te laten slaan.... Dan krijg je hem bijna niet meer aan. Hij is dan verzopen....en op benzine wil hij niet starten....
zo vanavond een knoop uit een van mijn extra stoelen gehaald. Als verrassing zat er ook nog een goede stoelverwarming in..... die zet ik over naar degene die nu in de auto zitten.
even een sfeerplaatje:
en de opbrengst:
Jambon schreef:gewoon ff wisselen...
nou ze ik pas wat je gedaan hebt!

maar het ging niet om de wielen maar om de grill en neus.