Berichten: 2
Topics: 0
Lid sinds: Jan 2011
volvosvenska schreef:Ik heb ooit een 244 met een electronisch twingo dak gezien. Lijkt vloeken in de kerk maar zag er zeer professioneel uit. Redelijke goedkope oplossing lijkt me.
Dat kwam ik tegen bij een Volvo die vorig jaar de Carbagerun had mee gedaan, wilden wij ook doen met onze 850, maar heeft niet heel veel zin aangezien wij een imperial over de hele wagen plaatsen. Kost 75 euro zo'n dakje op de sloop.
Berichten: 646
Topics: 31
Lid sinds: Jun 2010
skidje schreef:Is de uitlezing van de benzinetank wel in orde? Of heb je het gevoel dat die ook teveel aangeeft?
De voeding achterop het klokkenspel wil het wel eens begeven en die verzorgt normaliter een gestabiliseerde 10Volt voeding voor de temp en benz uitlezing.
Daar sla je een spijker op zijn kop! Ik vind de benzine uitlezing ook wat positiever dan anders. die staat ook iets te hoog!
tja hoe ga ik dat meten....
Berichten: 646
Topics: 31
Lid sinds: Jun 2010
242-turbo schreef:stomme vraag maar doet je waterpomp het wel?
Ja dat moet ik noog testen. iemand een tip hoe dat snel kan?
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
v-riem er af en voelen of ie weerstand heeft, of zelfs speling op de as, dan kan ie r af...
Berichten: 1.231
Topics: 33
Lid sinds: Jul 2006
te soepel is ook niet goed, als je hem een zwengel geeft mag hij 2-3 slagen draaien. minder niet goed, meer ook niet goed
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
242-turbo schreef:te soepel is ook niet goed, als je hem een zwengel geeft mag hij 2-3 slagen draaien. minder niet goed, meer ook niet goed
nou ja dat bedoelde ik eigenlijk, een nw uit het doosje is net of ie stroef in een rubber draait (zal het ook wel zijn misschien) en een restje daarvan wil je dan nog steeds voelen..
Berichten: 2.310
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2008
242-turbo schreef:te soepel is ook niet goed, als je hem een zwengel geeft mag hij 2-3 slagen draaien. minder niet goed, meer ook niet goed
Zit wel in het circuit, dus vol met koelvloeistof, mag ie dan nog 2-3 slagen draaien? Volgens mij heb je dan meer weerstand.
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Berichten: 646
Topics: 31
Lid sinds: Jun 2010
Net even de twee riemen los gemaakt en de waterpomp een zwengel gegeven. Deze draait een rondje of vier. Heeft absoluut geen speling. Niet radiaal en ook niet axiaal. Voor mijn gevoel draait de waterpomp vrij soepel maar blijft niet 10 rondjes draaien als of er niets aan vast zit.
Daarnaast heb ik weer in de slangen geknepen. Als ik in de bovenste slang knijp komt er vloeistof in het reservoir en ok voel ik de onderste slang toenemen in volume. Ik heb dus het idee dat de radiateur in elk geval open is. Waterpomp zou nog steeds een mogelijkheid zijn.
Ik begin steeds meer aan de optie van skidje, de voeding van de temp meter en benzine meter, is stuk....
Al even geprobeerd het dashboard los te maken maar hij zit vrij stevig vast aan de bovenkant. Ik weet dat daar twee klemmetjes zitten maar had verwacht dat met een beetje wrikken aan de onderkant, welke al wel los is, hij wel los zou schieten. Dat gebeurde echter niet. Met deze koude durf ik er ook geen schroevedraaiers tussen te zetten. Hoe gaat dat bij jullie kun je het dashboard er zo uit kantelen of gebruiken jullie wel altijd een schroevdraaier?
Ik hoor wederom graag!
Berichten: 132
Topics: 5
Lid sinds: Oct 2010
vandaag toevallig mn dashboard los gehad,
lijkt inderdaad heel simpel met die klemmetjes maar ik vind het echt een k*t systeem.
Schroevendraaier is inderdaad de enige optie, let er wel op dat je achter de dikkere plastic rand probeert te komen zodat je die niet er af trekt, beetje wrikken en klaar is kees (of pepijn)
groeten en succes
Berichten: 6.715
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
als je wil weten of je tempmeter wel of niet werkt, kan je het draadje van de sensor eraftrekken en het stekkertje/draadje vervolgens tegen de massa houden. Dan zou hij vol moeten uitslaan.