Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Monroe dempers met lucht aansluiting
#1
Onder mijn nieuwe aanwinst zitten dempers met een lucht aansluiting
Wie heeft hier ervaring mee?

[Afbeelding: img2791d.jpg]

[Afbeelding: img2788m.jpg]
Volvo 244 '77 B230A<br />Ford Transit MK2 '85 2.5d Camper<br />Triumph trophy 900 '98
Antwoord
#2
Op dat nippeltje kan je (bijvoorbeeld bij de benzinepomp) de schokdempers oppompen om bij zware belasting de achterkant weer omhoog te krijgen.
Ik had dat ook op mijn 144, werkte wel fijn. Soort handmatige nivomats.

Antwoord
#3
+1.
Mijn 245 wordt gebruikt als transportmiddel voor geluidsinstallaties. Ik kan niet meer zonder Big Grin
Bij jouw is hij blijkbaar in gebruik om de auto achter wat stugger te krijgen. Als ik zo leeg rond rijd, stuiteren mijn achterlichten uit de koets.
Mocht je er wat lucht uit laten ontsnappen (Pennetje in het ventiel indrukken), zorg dan dat hij niet in het rood komt onderaan de schaal. Dat vinden ze niet prettig.
`88 245, B230K, M47
Antwoord
#4
ws ook gewoon om um op hoogte te zetten met een volle kofferbak, zelfs met kortere veren zakt ie bijna 20mm als ie vol ligt..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#5
Ik heb geen idee hoe oud ze zijn.
Maar al ze nog goed zijn, kan het wel handing zijn al er een lpg tank achter in komt.
Denk dat er wel een 100l tank achter in pas.
Deze zal met 80% vulling en zijn eigen gewicht, wel richting 100kg gaan.
Volvo 244 '77 B230A<br />Ford Transit MK2 '85 2.5d Camper<br />Triumph trophy 900 '98
Antwoord
#6
Als ze niet goed (meer) zijn, zie je dat het eerste aan de manometer. Ze houden de druk dan niet meer vast. Kort daarna beginnen ze olie te lekken en is het einde oefening. (heb er 2 jr geleden nieuwe onder moeten zetten Wink )
BTW: Ik zet ze ook wel op druk met een hogedruk fietspomp. Is ook zo gebeurd.
`88 245, B230K, M47
Antwoord
#7
Leuk leesvoer over de levelers

Heb ook wel hier gelezen dat men een 12V el-cheapo-compressor onder de motorkap monteert, met knop op dash.
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
#8
Ik heb ze een paar dagen geleden op druk gezet, bij aankoop stond de meter op nul.
Druk is nog niet gezakt. Dus lijken ze nog goed te zijn? hopelijk wel.

Rob bedankt voor het leesvoer.......(fijn z'n forum ;D)
Volvo 244 '77 B230A<br />Ford Transit MK2 '85 2.5d Camper<br />Triumph trophy 900 '98
Antwoord
#9
nog zoiets...

[Afbeelding: 2925671320102125362S600x600Q85.jpg]
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#10
Nieuwe bril, nog niet aan gewend: Mis ik nu een mogelijkheid om de lucht weer af te laten of loopt dat via die schakelaar? Heb ik daar dus weer iets speciaals voor nodig....
`88 245, B230K, M47
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Monroe oppompbare schokbrekers lopen leeg hans67 4 6.094 15 May 2016, 21:03
Laatste bericht: Boet
  Monroe ride levelers voor 240? Boet 7 8.948 24 April 2016, 15:55
Laatste bericht: Boet
  Ervaring monroe levellers met lesjofors verlagingsveren Stevves 1 2.803 19 October 2013, 11:41
Laatste bericht: Jambon
  Pomp Monroe Ride levellers Rob 6 4.259 1 July 2013, 22:24
Laatste bericht: Rob
  Hoe 'goed' zijn de Monroe Ride Levellers (LA332)? JES240 3 6.401 11 July 2012, 23:09
Laatste bericht: Marc1970
  Monroe ride levelers lopen langzaam leeg Boet 5 4.278 7 June 2011, 23:21
Laatste bericht: Boet
  Doorvoeren luchtleidinkjes Monroe "Ride Levellers" jw 17 12.957 15 August 2010, 21:28
Laatste bericht: jw
  Vreemde schokdempers ?Monroe? Patrick245 2 5.150 8 December 2009, 21:56
Laatste bericht: Marc1970
  monroe ride levelers 240estate 30 20.280 28 May 2009, 15:01
Laatste bericht: Rubicon
  aansluiting velg op naaf markfranken 4 3.121 11 March 2009, 21:05
Laatste bericht: markfranken

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)