Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Eindelijk een 245: Abbabak mkII is nu van mij en ook een beetje over de V70
Helemaal mee eens!

Antwoord
Wat ik me bedenk is dat ik ook geen openingen in de dorpels kan herinneren. Iets wat ik ook bij de mijn nieuwe dorpels later moest toevoegen! Wellicht hebben die er ook niet gezeten en daarom de zaak versneld gaan rotten.

Antwoord
mogelijk heeft daar een gewoon stuk blik overheen gezeten, en die zijn volgelopen, dan helpt oop roestwering niet meer, denk je trouwens eens in wat bevroren water veroorzaakt in afgesloten ruimten..! Als daar water in staat en het kan niet weg wordt het iets van 1,5x zo groot, ik heb stalen hekken gezien waarvan de buizen het dubbele van de omvang kregen door bevroren water..!

ventileren is zoo belangrijk, als je auto met dit weer uiteraard nat is geworden en hij staat normaal gesproken in de garage, laat um dan maar beter buiten staan.. dan doet de wind de rest.. ik heb glazen "glaasjes" in m'n meters, als ie binnen heeft gestaan en er zit wat regenwater op, dan zijn de meters beslagen zodra ik de volgende keer er mee rijdt en door de warmte van het lampje de boel verdampt..

nog zo'n constatering, ik zet op gegeven moment na enigzins vochtig weer een auto in een afgesloten schuur, 3 maanden later waren de binnenschermen nog nat..!
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Vandaar dat ze er nu ook weer inzitten!

Ik heb trouwens daar ook een vraag over: Bij de achterschermen in de spatbordrand komen twee plaaten samen die van de buiten kant en de binnenrand. Ik was van plan die dicht te kitten. Maar is dat verstandig of niet? Er kan wel zand en waterinkomen nu denk ik maar als ik het afsluit kan het wellicht roesten door condens...... Als ik het open laat komt er zand en vuiligheid in en blijft het wellicht lang vochtig.

Ik hoor graag als iemand het weet hoe dat normaliter zit.

Antwoord
Dan is "Innotec adheseal" waarschijnlijk wel wat.
Dit is een industrieële, zwarte lijmkit welke ook in de carroserie-bouw wordt gebruikt.

Nadien evt. bij de sint een paar mudguards scoren? Wink
Antwoord
Voorin zitten ze wel of is dat origineel? Achterin ja misschien is dat wel wat!

Antwoord
pepijnwk schreef:0 aan roestpreventie: dat is het vreemde de vorige eigenaar heeft daar erg zijn best voor gedaan! Maar het is niet goed op de plekken gekomen. De bovenzijde van de dorpels waren ontzettend plakkerig van de tectyl evenals de deuren. Maar ondanks de goede bedoelingen is het blijkbaar toch niet afdoende uitgevoerd.
Wel waren de dorpels plaat over plaat en over roest en dus slecht gerepareerd!!
Op de plaatjes lijkt het erop dat er tectiel over de roest is gespoten... Dat lijkt meer op roestcamouflage dan roestpreventie... Alleen snap ik daar geen snars van als je zag hoe netjes de rest van de auto bijgehouden werd. ???

Maar goed de oplossing/eindresultaat is eindelijk nabij... [Afbeelding: pompom.gif]
Antwoord
DopdeDouwer schreef:Op de plaatjes lijkt het erop dat er tectiel over de roest is gespoten... Dat lijkt meer op roestcamouflage dan roestpreventie... Alleen snap ik daar geen snars van als je zag hoe netjes de rest van de auto bijgehouden werd. ???

Maar goed de oplossing/eindresultaat is eindelijk nabij... [Afbeelding: pompom.gif]
Dat was ook de reden dat ik er niet echt onder heb gekeken of hem op de brug heb gehad. Ik ging er vanuit dat hij roestvrij was. Nou ja dat is een goede les! Het was geen opzet van de verkoper daar ben ik van overtuigd. Maar ik vind het wel stom van mezelf dat ik niet beter gekeken heb. Maar goed nu leer ik zo'n auto wel heel goed kennen!!

Antwoord
Zo de afspraak met de spuiter is wer gemaakt. & december wordt de auto weer aangepakt... Weer helemaal kaal tot op het metaal....... en vervolgens weer helemaal gespoten.....

Ik hoop dat het nu wel goed gaat!!!

Antwoord
zo weer een tijdje niets van me laten horen. Afgelopen periode de auto niet teveel gebruikt vanwege de pekel. Maar vanavond weerr in gereden naar de spuiter. Wat rijdt hijdan lekker. De auto is nu weer naar de spuiter gegaan om weer overgespoten te worden. Hopelijk gaat het nu wel goed.
Waar ik wel van baal is dat het dak lekt!!Weet iemand iemand die ervaring heeft met deze webasto daken?
Zodra ik meer weet en foto's heb laat ik wer meer ban me horen

Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
Big Grin Eindelijk... :-) heideltje 6 5.952 26 March 2019, 15:33
Laatste bericht: MacVolvo
  '81 Volvo 244 GL - 04 - 02 - 19 Eindelijk een update? Yezzz 27 26.513 5 February 2019, 23:51
Laatste bericht: Yezzz
  Eindelijk weer een Volvo "in huis"! hugo 5 5.480 14 February 2016, 22:58
Laatste bericht: edwin
  Eindelijk gevonden: 245 T (Transfer) dens245polar 41 26.489 19 June 2015, 07:54
Laatste bericht: dens245polar
  Eindelijk een Volvo macfocus 3 3.406 24 November 2014, 10:03
Laatste bericht: Yellow240
  Eindelijk weer een 240 ! Pluk 9 7.660 5 April 2013, 18:59
Laatste bericht: Rob
  ' Eindelijk weer een 240!' maar nu met Virgo's Pluk 2 3.307 5 April 2013, 15:25
Laatste bericht: Erikhans
  Bert N heeft eindelijk zijn V90 !!!!! Bert N 31 17.995 21 June 2012, 21:21
Laatste bericht: Bert N
  Abbabak MkII abbabak 59 38.616 2 February 2012, 15:39
Laatste bericht: abbabak
  Eindelijk wakker na een hele lange winterslaap: 240 Estate '86 Pistonpen paultje 13 9.283 16 September 2011, 13:34
Laatste bericht: Pistonpen paultje

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)