Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Eindelijk een 245: Abbabak mkII is nu van mij en ook een beetje over de V70
Zonde hoor hoe kan dat dan gebeurt zijn? Hebben ze er geen goede afsluitende laag tussen gezet?
En is de nieuwe lak gaan reageren met de oude? Klote man... kost allemaal weer zoveel extra tijd en gedoe.... :-[
Antwoord




aRjen.T schreef:Zonde hoor hoe kan dat dan gebeurt zijn? Hebben ze er geen goede afsluitende laag tussen gezet?
En is de nieuwe lak gaan reageren met de oude? Klote man... kost allemaal weer zoveel extra tijd en gedoe.... :-[

Hij staat zelf ook voor een raadsel. Het zijn juist de stukken die helemaal kaal geweest zijn die blisteren. Hij heeft hem eerst in de primer gezet daarna opgesloten met een laag vervolgens geheel wit gespoten hierna zilver en vervolgens met blanke lak.

Dit is een procedee dat hij heel vaak heeft gedaan en hij snapt er echt niets van.

hierbij wat plaatjes van de bobbeltjes en een van de Volvo omdat hij ondanks alles toch wel mooi is......
[Afbeelding: P1020884.jpg]
[Afbeelding: P1020885.jpg]
[Afbeelding: P1020886.jpg]
[Afbeelding: P1020887.jpg]

Antwoord
aRjen.T schreef:Ziet er netjes uit pepijn dat laswerk
maar ehm... waarom eerst spuiten en daarna lassen?
Nog even over het lassen. Het is van binnen gelast en vervolgens is de las ook nog aan de andere kant gelast om er echt zeker van te zijn dat de las zo goed mogelijk dicht is. Vanzelfsprekend stuik/stotend gelast. DWZ de platen tegenelkaar niet op elkaar. Het horizontale plaatje hebben voorzien van gaten voor extra proplasjes. En een extra gaatje voor de tectyl! Smile

Antwoord
Het lijkt er toch echt op dat de verschillende soorten lak met elkaar zijn gaan reageren. het is belangrijk dat je altijd alles van 1 merk neemt, omdat je als het ware een laksysteem opbouwt waar de verschillende lagen elkaar aanvullen. Wellicht dat de spuiter 1 of meerdere lagen met een ander merk heeft gedaan?

Anders moet ie maar eens raad vragen aan zijn leverancier, de meeste lakboeren hebben wel 1 of meerdere specialisten in dienst.

Wel waardeloos dat je 'm nu nog een keer mag af- en opbouwen...
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Antwoord
Ik bedenk dat ik nog geen foto's heb geplaatst van hoe het eerst was mbt de bodem enzo . Bij deze:

wel even schrikken!!
Maar intussen zijn de rotte stukken vervangen is ziet het er weer strak uit. En beter nog het is gewoon weer allemaal hard!!!
[Afbeelding: P1020567.jpg][Afbeelding: P1020568.jpg][Afbeelding: P1020570.jpg][Afbeelding: P1020571.jpg][Afbeelding: P1020572.jpg][Afbeelding: P1020574.jpg][Afbeelding: P1020575.jpg][Afbeelding: P1020576.jpg][Afbeelding: P1020578.jpg] en detail:[Afbeelding: P1020579.jpg][Afbeelding: P1020577.jpg]

zo wat een horror maar zoals al gezegd. Bovenstaande zaken zijn al weer opgelost. Wink Wink

Antwoord
Mijn 144's hebben dezelfde blaasjes, zo te zien van lak op spuitplamuur op Volvo lak (waarschijnlijk een 'gauw en rauw' opknapbeurt van een jaar of 10 terug).
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
pepijnwk schreef:Hij staat zelf ook voor een raadsel. Het zijn juist de stukken die helemaal kaal geweest zijn die blisteren. Hij heeft hem eerst in de primer gezet daarna opgesloten met een laag vervolgens geheel wit gespoten hierna zilver en vervolgens met blanke lak.

temperatuursverschil tussen primer / spuitplamuur en volgende lagen..?
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
de horrorplaatjes geven duidelijk aan dat er 0 aan roestpreventie is gedaan..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Marc1970 schreef:Mijn 144's hebben dezelfde blaasjes, zo te zien van lak op spuitplamuur op Volvo lak (waarschijnlijk een 'gauw en rauw' opknapbeurt van een jaar of 10 terug).

Dat kan eigenlijk niet omdat het dak niet gerepareerd is geweest en kaal is geweest tot op het staal.... Wellicht inderdaad temperatuurverschil???

0 aan roestpreventie: dat is het vreemde de vorige eigenaar heeft daar erg zijn best voor gedaan! Maar het is niet goed op de plekken gekomen. De bovenzijde van de dorpels waren ontzettend plakkerig van de tectyl evenals de deuren. Maar ondanks de goede bedoelingen is het blijkbaar toch niet afdoende uitgevoerd.
Wel waren de dorpels plaat over plaat en over roest en dus slecht gerepareerd!!

Al met al rust er nog geen zegen op deze auto

Antwoord
kan wel plakkerig zijn maar als het niet zit daar waar nodig heeft het geen effect, pas als het overal zit werkt het spul.. daarom doe ik zoiets liever zelf..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
Big Grin Eindelijk... :-) heideltje 6 5.964 26 March 2019, 15:33
Laatste bericht: MacVolvo
  '81 Volvo 244 GL - 04 - 02 - 19 Eindelijk een update? Yezzz 27 26.543 5 February 2019, 23:51
Laatste bericht: Yezzz
  Eindelijk weer een Volvo "in huis"! hugo 5 5.493 14 February 2016, 22:58
Laatste bericht: edwin
  Eindelijk gevonden: 245 T (Transfer) dens245polar 41 26.521 19 June 2015, 07:54
Laatste bericht: dens245polar
  Eindelijk een Volvo macfocus 3 3.409 24 November 2014, 10:03
Laatste bericht: Yellow240
  Eindelijk weer een 240 ! Pluk 9 7.677 5 April 2013, 18:59
Laatste bericht: Rob
  ' Eindelijk weer een 240!' maar nu met Virgo's Pluk 2 3.311 5 April 2013, 15:25
Laatste bericht: Erikhans
  Bert N heeft eindelijk zijn V90 !!!!! Bert N 31 18.039 21 June 2012, 21:21
Laatste bericht: Bert N
  Abbabak MkII abbabak 59 38.681 2 February 2012, 15:39
Laatste bericht: abbabak
  Eindelijk wakker na een hele lange winterslaap: 240 Estate '86 Pistonpen paultje 13 9.297 16 September 2011, 13:34
Laatste bericht: Pistonpen paultje

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)