Berichten: 801
Topics: 41
Lid sinds: Aug 2006
Zonde hoor hoe kan dat dan gebeurt zijn? Hebben ze er geen goede afsluitende laag tussen gezet?
En is de nieuwe lak gaan reageren met de oude? Klote man... kost allemaal weer zoveel extra tijd en gedoe.... :-[
Berichten: 646
Topics: 31
Lid sinds: Jun 2010
aRjen.T schreef:Zonde hoor hoe kan dat dan gebeurt zijn? Hebben ze er geen goede afsluitende laag tussen gezet?
En is de nieuwe lak gaan reageren met de oude? Klote man... kost allemaal weer zoveel extra tijd en gedoe.... :-[
Hij staat zelf ook voor een raadsel. Het zijn juist de stukken die helemaal kaal geweest zijn die blisteren. Hij heeft hem eerst in de primer gezet daarna opgesloten met een laag vervolgens geheel wit gespoten hierna zilver en vervolgens met blanke lak.
Dit is een procedee dat hij heel vaak heeft gedaan en hij snapt er echt niets van.
hierbij wat plaatjes van de bobbeltjes en een van de Volvo omdat hij ondanks alles toch wel mooi is......
Berichten: 646
Topics: 31
Lid sinds: Jun 2010
aRjen.T schreef:Ziet er netjes uit pepijn dat laswerk
maar ehm... waarom eerst spuiten en daarna lassen?
Nog even over het lassen. Het is van binnen gelast en vervolgens is de las ook nog aan de andere kant gelast om er echt zeker van te zijn dat de las zo goed mogelijk dicht is. Vanzelfsprekend stuik/stotend gelast. DWZ de platen tegenelkaar niet op elkaar. Het horizontale plaatje hebben voorzien van gaten voor extra proplasjes. En een extra gaatje voor de tectyl!
Berichten: 1.048
Topics: 17
Lid sinds: Mar 2006
Het lijkt er toch echt op dat de verschillende soorten lak met elkaar zijn gaan reageren. het is belangrijk dat je altijd alles van 1 merk neemt, omdat je als het ware een laksysteem opbouwt waar de verschillende lagen elkaar aanvullen. Wellicht dat de spuiter 1 of meerdere lagen met een ander merk heeft gedaan?
Anders moet ie maar eens raad vragen aan zijn leverancier, de meeste lakboeren hebben wel 1 of meerdere specialisten in dienst.
Wel waardeloos dat je 'm nu nog een keer mag af- en opbouwen...
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Berichten: 646
Topics: 31
Lid sinds: Jun 2010
Berichten: 9.866
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Mijn 144's hebben dezelfde blaasjes, zo te zien van lak op spuitplamuur op Volvo lak (waarschijnlijk een 'gauw en rauw' opknapbeurt van een jaar of 10 terug).
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
pepijnwk schreef:Hij staat zelf ook voor een raadsel. Het zijn juist de stukken die helemaal kaal geweest zijn die blisteren. Hij heeft hem eerst in de primer gezet daarna opgesloten met een laag vervolgens geheel wit gespoten hierna zilver en vervolgens met blanke lak.
temperatuursverschil tussen primer / spuitplamuur en volgende lagen..?
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
de horrorplaatjes geven duidelijk aan dat er 0 aan roestpreventie is gedaan..
Berichten: 646
Topics: 31
Lid sinds: Jun 2010
Marc1970 schreef:Mijn 144's hebben dezelfde blaasjes, zo te zien van lak op spuitplamuur op Volvo lak (waarschijnlijk een 'gauw en rauw' opknapbeurt van een jaar of 10 terug).
Dat kan eigenlijk niet omdat het dak niet gerepareerd is geweest en kaal is geweest tot op het staal.... Wellicht inderdaad temperatuurverschil???
0 aan roestpreventie: dat is het vreemde de vorige eigenaar heeft daar erg zijn best voor gedaan! Maar het is niet goed op de plekken gekomen. De bovenzijde van de dorpels waren ontzettend plakkerig van de tectyl evenals de deuren. Maar ondanks de goede bedoelingen is het blijkbaar toch niet afdoende uitgevoerd.
Wel waren de dorpels plaat over plaat en over roest en dus slecht gerepareerd!!
Al met al rust er nog geen zegen op deze auto
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
kan wel plakkerig zijn maar als het niet zit daar waar nodig heeft het geen effect, pas als het overal zit werkt het spul.. daarom doe ik zoiets liever zelf..