Berichten: 64
Topics: 5
Lid sinds: Oct 2010
Zooooo vandaag de 240 estate opgevist. Wat een bak, alleen tot nu toe roest tergrote van 2 euro ontdekt op rechtdorpel onder de voordeur....
Starten voor geen meter; tja 444dkm....
Verder wel elektrische ramen, 4 stuks, centrale vergrendelling (is dat standaard?) en een druk meter op rechterschutbord onder motorkap... zou het stiekum een nieveau regelling op ziiten?
Zoals volvo betaamt is de bekleding nog gaaf, ben benieuwd of de stoelverwarming het nog doet....
Nu nog een trekhaak en een 3e bank... past alleen die van een 240 erin of ook andere?
Gr Evert M
Berichten: 1.231
Topics: 33
Lid sinds: Jul 2006
bankje zou ik geen andere proberen, rugleuningen zijn meestal langer
centrale vergrendeling zeker niet standaard. geeft dat metertje nog druk aan? heb geen hoop, meestal zijn die dingen kuis verrot
Berichten: 64
Topics: 5
Lid sinds: Oct 2010
Tja... zodra ik hem weer aan de loop krijg, we hebben hem aangesleept, op een of andere manier sloeg die niet aan op de startmotor.
Zullen we er naar kijken... is het een ingewikkeld systeem? Die dempers kosten een duitje, maar het comfort is ook niet misstaand....
Er komt een trekhaak onder en geloof me die wordt (mis)bruikt vandaar die TDI.....
Gr Evert M
Berichten: 1.231
Topics: 33
Lid sinds: Jul 2006
oef, op mijn v90 durf ik wel tot 2.7ton trekgewicht te gaan (toegestaan 1.6ton) maar bij een 2serie zou ik niet boven de 1.5ton gaan, levensgevaarlijk
gewone sachs en versterkte veren (14mm) kosten bij mij 190euro voor de set, valt best mee. als je je kogelgewicht goed doet heb je geen nivomats nodig
Berichten: 64
Topics: 5
Lid sinds: Oct 2010
Dit had 2ton moeten zijn, maar werd dus 2,4ton
Wat is er mis met een 240 als trekpaard? Trekhaak bosal gaat al op voor 2ton...
Gr Evert M
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
de haak misschien wel, maar de constuctie van de auto..!? er staat ergens in een topic een 245 met "vreemde "roestverschijnselen tussen bodem en achterste langsdragers. icm met de vaak gebruikte trailer zou dat goed door vervorming kunnen komen..
niet dat je nou de vouwen in de achterschermen ziet springen, maar genoeg is op zeker moment genoeg voor het hok..!
Berichten: 135
Topics: 22
Lid sinds: Mar 2010
Om nog even door de gaan op de RDW. Voor auto's tot en met 31-12-1997 zijn de regels vorig jaar versoepeld. Motorombouwen hoeven daardoor alleen een soort APK keuring te doorstaan bij de RDW. Hierbij wordt chassisnummer, motortype en ophanging etc gecontroleerd. Zorg dus dat het netjes is. Breng tevens de papieren van de donorauto mee, die willen ze hebben om te voorkomen dat de motor uit een gestolen wagen vandaan komt. Als er een (veel) snellere motor in komt, zorg er dan ook voor dat de remmen netjes aangepast zijn.
Het hele RDW circus van geluids- en weggedragtesten op Lelystad is alleen nog noodzakelijk bij auto's van 1998 en jonger.
Berichten: 1.231
Topics: 33
Lid sinds: Jul 2006
de 240 is er echt niet voor gebouwd. ga jij lekker vol in de ankers met 2 ton achter je in een 2serie, ik verzeker je dat dat niet goed gaat. ik heb het meerdere malen gedaan bij gebrek aan beter en ik heb voor het eerst doodsangsten uitgestaan in een 2serie (en ik en niet bang aangelegd)
v90 met 15" schijven, abs en een flinke brok alu voorin ben ik niet bang om hard te remmen met 2.7ton
komt bij dat de achterste kokerbalken van de 2serie langzaamaan doorroesten tussen de schokdemper ophanging van trekhaak, ik zie het vaker
Berichten: 64
Topics: 5
Lid sinds: Oct 2010
@Hilgert, dank dat je de moeite neem om men uit te leggen hoe het werkt bij de RDW... kennelijk ken jij net zo goed de weg als ik.
Zelfs remmen zijn niet van bepaling... het gaat puur en alleen om wegligging in het algemeen...
Gr Evert M
Berichten: 135
Topics: 22
Lid sinds: Mar 2010
@GoodOldDiesel: dat had met dit projectje te maken
www.205v6.com
[img width=401 height=600]http://www.hilgertbos.com/gallery/albums/205v6/205v6_13.jpg[/img]