Topics: 256
Ik weet niet of ik dit al eerder heb gevraagd/gemeld maar ik tankte een keer lpg met draaiende motor, toen ging er veel meer gas in, alsof de afsluiter niet werkte.
Ik kan me voorstellen dat, als de motor draait, er geen voldoende drukopbouw is voor de 80 % schakeling.
Maar het lijkt me ook gevaarlijk...
Gelukkig niks gebeurd...
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Topics: 20
jos245 schreef:Ik ben geen fan van de methode van Abbabak: heb dat ooit eens gedaan bij een tank die leeg was maar er zat zoveel restdruk op dat de nippel als een kogel eruit schoot.
Het gaat bij de gasboer niet anders hoor, Ik heb ook speciaal een regel erbij gezet dat een leeggereden tank nooit leeg is.
Dat gezegd hebbende haal je dus je 4 inbusjes NIET HELEMAAL eruit om projectielen te voorkomen.
10 bar laten ploppen kan je makkelijk gehandicapt maken...
EN VERDER KAN JE HET OOK LATEN DOEN
[img][/img]
Topics: 107
abbabak schreef:Dat gezegd hebbende haal je dus je 4 inbusjes NIET HELEMAAL eruit om projectielen te voorkomen.
Ok, dat is de veilige methode, maar ik was in de veronderstelling dat je de 80% nippel eruit wilde draaien zonder eerst de imbusboutjes van de tankmeter los te zetten