Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
LPG vragen
Onze "grijze" wordt overmorgen 25 en wel willen hem graag verwennen met een mooie LPG installatie...
Maar wat is nou wijsheid? Ik heb de zoekfunctie uitgebreid gebruikt en lees verschillendedingen over o.a. dat je gek moet zijn om meer als €1000 uit te geven. Ik heb bij verschillende LPG inbouwers die in dit forum worden geprezen een prijsopgave gedaan en dit is de uitkomst.

Gebr. van Orsouw €1200
Mandigers €1275
HPO €1150 (incl. leenaauto)

Keuze gezien deze bedragen lijkt me logisch, maar kan het eigenlijk wel onder de €1000 of is die info achterhaald?

En maakt het qua merk nog wat uit? Een ANWB-er/volvo freak wist mij te vertellen dat het merk niet zoveel uit maakt maar dat het belangrijker is dat de afstand tussen verdamper en spruitstuk zo kort mogelijk is, afgezien van het feit dat je ontsteking helemaal in orde is. Of geldt dat alleen voor injectie motoren die (zoals ik in de wandelgangen hoor) meer last hebben van backfires ???

Kortom, veel gelezen en gehoord maar wat is nou waarheid?

Antwoord
Die prijs is voor onderbouw hoop ik....

Aangezien de auto belastingvrij wordt m.i. een goede investering. De auto wordt er ook wat meer waard mee bij evt. verkoop later.
Is de carrosserie verder nog goed, maw. kun je er een aantal jaren mee vooruit als je er lpg in laat leggen.

Er is wel verschil in merken qua installaties maar voor die prijzen krijg je er OMVL in en geen Vialle (een Vialle verdamper is 3X zo duur als een OMVL)
Antwoord
Prijs is inderdaad voor onderbouw. Carrosserie is keihard. Auto is 4 jaar geleden helemaal uit elkander gehaald en overgespoten, de meeste slijtage onderdelen zijn hierbij ook vervangen. Nu wel wat steenslag en vliegroest aan de binnen kant van de wielschermen. Het enigste wat op termijn vervangen moet worden is de automaatbakrubber en de remleidingen aan de voorzijde.

We willen er nog minimaal 10 jaar mee door europa crossen........
Antwoord
Weinig reden om nog langer te twijfelen dan Wink
Antwoord
Altijd doen. Die stoere uitspraken dat je 'gek zou zijn als je meer betaalt dan...' moet je met een heel pak zout nemen. Natuurlijk heeft iemand wel eens een koopje maar in de regel kost het laten doen van dingen nu eenmaal geld.
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
Antwoord
mandigers met 100ltr tank in sedan kost inderdaad 1050 twee weken geleden. onderbouw is iets meer werk maar geen 1275.

ondanks hij de duurste is in dit prijsvoorstel zou ik toch naar hem toe gaan, hij flikkert je installatie er niet in zoals velen maar bouwt het met liefde in. groot verschil
Antwoord
bij mandigers kun je dat ook gewoon vragen. doet het altijd netjes in een blindplaatje van de schakelaars
Antwoord
Bedankt voor alle input, ga deze week HPO bellen om een afspraak te maken.

Heb inderdaad wat over die 80% vulling gelezen, maar tot hoever kan je gaan qua veiligheid?

Groet Bas
Antwoord
Het is 80% of 100%, volgens mij zijn er geen alternatieven.
Teminste... je kan ook zelf net voordat de tank vol is stoppen met tanken, maar wanneer dat is, is meestal een verrassing.
Antwoord
Bazis schreef:Heb inderdaad wat over die 80% vulling gelezen, maar tot hoever kan je gaan qua veiligheid?

In het ergste geval blaast de tank wat lpg af langs de ontluchtingsslang,maar dat zal denk ik alleen gebeuren als je een op het dak gemonteerde tank (zoals de oude VW busjes vroeger) hebt die de hele dag in de zon heeft liggen bakken.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  B200K en vragen VolvoTom 2 3.340 28 August 2017, 22:13
Laatste bericht: VolvoTom
  even voorstellen + B20a vragen Martijn142 10 6.971 13 November 2012, 22:46
Laatste bericht: Martijn142
  B23A motor vragen 244Drift 1 2.176 14 July 2011, 09:46
Laatste bericht: Marc1970
  vragen koppakking vervangen jantjebeton 14 10.483 13 May 2011, 18:52
Laatste bericht: jantjebeton
  240 SuperPolar gekocht, meteen wat technische vragen mellow yellow 18 9.114 14 September 2010, 16:34
Laatste bericht: mellow yellow
  B230FX inbouwen, een paar vragen JoostV6 24 10.539 14 August 2010, 10:28
Laatste bericht: Jambon
  Een paar vragen over de keerringen motorassen henqui 2 1.881 13 October 2007, 00:47
Laatste bericht: henqui

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: