Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Achterschermen lassen 245
Groot nadeel van Tin is dat er ingrediënten inzitten (o.a. zuur) die het oxidatie proces versnellen :-\
Verder is het erg moeilijk om altijd een perfect verzet te creëren, zeker in hoeken en dergelijke..

Ikzelf haat tin, maar dat is eigenlijk voornamelijk omdat het wegvalt bij lassen (lage smelttemperatuur) en ik zo nogal eens voor verrassingen kom te staan bij aanname's :Smile Smile
Ik heb zelfs auto's voorbij zien komen met o.a. een luchthapper in de motorkap die afgesmeert waren met tin en door de zon ernstig misvormt waren..

Ik zeg altijd dat tin eigenlijk alleen is voor de Amerikanen (mensen niet auto's), Aan de andere kant van die grote plas kunnen ze niet lassen en grijpen naar het alternatief.....Tin.. ;D ;D ;D
Mvg Patrick<br /><br />Volvo restauratie en reparatie!<br />Voor elke lasklus www.lasklus.nl
Antwoord
Je kunt natuurlijk ook de verzettang gebruiken en daarna proplassen.
En daarna de boel vertinnen.
Dat tin zuur was dat wist ik trouwens niet.
Ik dacht dat ze dan uitgeschoten waren met de S36 of was het S39?
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord
Je bedoelt het vloeimiddel S39, dat is nog veel zuurder...!

Als je proplassen toepast en dus de mogelijkheid hebt om te lassen raad ik alsnog vertinnen natuurlijk absoluut af.
Het is een (slecht) alternatief voor lassen, en dat zou ook de enige toepassing moeten zijn... :Smile
Mvg Patrick<br /><br />Volvo restauratie en reparatie!<br />Voor elke lasklus www.lasklus.nl
Antwoord
Weer wat geleerd.
En ik heb er serieus over nagedacht om bij de 142 al het verse laswerk te vertinnen.
Niet doen dus en op de normale manier behandelen.
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord
Tin is een goed alternatief voor plamuur, omdat in plamuur nog wel eens scheurtjes ontstaan, waardoor eronder weer roest begint en dat zorgt weer voor het losraken van de rest van de plamuur, waardoor er weer opnieuw gelast kan worden :Smile :Smile
Als je niet vertint, begin dan eerst met een mooie dikke zinkprimer en plamuur erover als het het echt nodig is om het strak te krijgen.
Roest kan van alle kanten komen, dus ook van binnenuit en als je vertint hebt, moet dat er eerst weer afgesmolten worden, omdat je anders vuurwerk krijgt inplaats van laswerk.
Het spettert echt alle kanten uit. ;D ;D
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Welke voorzorgsmaatregelen nemen bij elektrisch lassen JanO 4 2.537 12 June 2022, 09:38
Laatste bericht: JanO
  Lassen gat in dorpel oldiegoldie 6 10.419 19 April 2016, 15:53
Laatste bericht: Jerry
  Vertinnen of lassen? Job done! henqui 32 28.331 18 September 2012, 07:19
Laatste bericht: henqui
  Lassen wielkasten 244 omgeving Den Haag / Groningen AK244 3 2.903 17 April 2012, 17:38
Laatste bericht: AK244
  Wielranden lassen 245 Black Moose 7 6.102 24 March 2012, 01:22
Laatste bericht: Black Moose
  Bodem + Wielbakken lassen voor beginner :) LuckyLoek 40 30.398 14 October 2009, 07:18
Laatste bericht: LuckyLoek
  wie kan me helpen met lassen? rijschooljeroen 2 2.938 14 August 2009, 22:57
Laatste bericht: boudewijn
  dorpelreparatie (lassen) Peter Timmer 13 8.430 3 January 2006, 21:56
Laatste bericht: Sander van Buiten

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)