Topics: 1
Volvo 142 B23 schreef:Winterbanden te koop gezet, betekend dat dat de auto eruit gaat?
Ja ik heb besloten de auto te verkopen aan een handelaar.
Door alle berichten die ik tegen ben gekomen heb ik er onvoldoende vertrouwen in dat met de nieuwe motor alle problemen zijn opgelost. Ik ben zo'n type die een auto moet vertrouwen zonder enig risico. Bovendien zijn de kosten dusdanig dat het niet interessant is. Daar komt bij dat de maandelijkse lasten van deze auto ook erg hoog zijn. Alleen de wegenbelasting is al 117 euro.
Ik zal mijn verlies moeten nemen. De coulance die Volvo voorstelt is te laag.
Bovendien ben ik teleurgesteld in het feit dat het blijkbaar een ontwerpfout is en hier geen acties op zijn ondernomen.
Ik heb voor mijn gevoel geen andere optie. Helaas.
Topics: 289
hopelijk kom je dan nog een beetje uit met je beslissing.. suc6..!
Topics: 54
Misschien nu tijd om een èchte Volvo te kopen.
Groeten van Frans
Topics: 10
ontwerpfout? echt niet....
8555152121 418 1994
5263213001 719 2019
Topics: 52
Constructieve bijdrage, verklaar je nader?
iemand zegt zonder enige nadere onderbouwing dat er sprake is van een "constructiefout", ts neemt dat dan maar aan en verkoopt haar V50, heb iets ervaring met deze motoren en baseer mijn stelling dan ook op die ervaringen.
8555152121 418 1994
5263213001 719 2019
Topics: 52
OkÃ, mevrouw verkoopt haar auto omdat ze een betrouwbare auto wil. Staat los van wat er gezegd is over een ontwerpfout.
Of dat hier parten heeft gespeeld, who knows.
En als het geen ontwerpfout is dan hoor ik graag wat er fout gaat bij ontzettend veel van deze auto's? Met mij vele anderen die de ellende van op hol slaande motoren al hebben meegemaakt/dit willen voorkomen.
Volgens mij zit het probleem in het telkens niet kunnen afmaken van een regeneratieproces om het roetfilter te reinigen.
De importeur schrijft dat er bij de v50 geen lampje gaat branden bij een te laag of te hoog oliepijl.
Bij het telkens niet afmaken van de regeneratiecyclus stijgt het oliepijl door niet verbrande extra diesel.
In tegenstelling tot de v50 geeft een v70 wel aan dat het oliepijl te hoog is.
Je kunt dan langs de dealer en zuigen dan met een grote spuit olie uit het blok.
Het ligt dus volgens mij niet aan de motoren zelf maar aan het gebruik van de auto.
Veel korte ritjes en het niet afmaken van het regeneratieproces kan leiden tot dit probleem.
Vervolgens een andere motor plaatsen en het niet aanpassen van het rijgedrag kan dus voor een tweede keer tot dezelfde problemen leiden.
Heb me ooit laten vertellen dat een regeneratieproces pas start als motor op bedrijfstemperatuur is en dat men vervolgens 15 km minimaal 2000 tpm moet blijven rijden om het proces niet af breken.
Of dat laatste juist weet ik niet, maar deze info komt van volvo zelf.
Topics: 31
Dat laatste kan ik beamen. In het boekje van de V70 staat zoiets van regenereren op bedrijfstemperatuur en 20km rijden. En hier komen veel diesels tegenwordig niet aan.
De motoren 2.0d en 1.6d zijn verder goed anders stond 50% van het belgisch wagenpark in de garage met al de merken die gebruik maken van deze motoren.
Maar de conclussie: met zo'n rood ding in het vooronder was dit nooit gebeurd... old is goooood :-)
245 GL => B230F aka De Rooie
Topics: 4
eeeeh, de 1,6D is een van de slechtse motoren.... De 2.0D gaat vaak stuk beter...
De turbo's liggen iet voor niks op voorraad bij de Peugeot dealer (die ook de zelfde motoren gebruikt)
Van 1992 850 GLT naar 244 DL
1995 850 T-5R ombouw voor erbij