Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Voorremmen vast na een paar kilometer
pwaes schreef:heb je de klauwen al eens preventief gewisseld?

Nog niet, ik heb geen andere liggen.

joop240uden schreef:Ander vraagje dan over de remmen.
Kun je bij Biltiema ook onderdelen online bestellen vanuit Nederland ??

Helaas niet. Ze hebben geen webwinkel wat volgens mij best winstgevend zou kunnen zijn.
Anderzijds: verzenden vanuit Zweden is gezien de torenhoge kosten niet interessant.
Volvo 240 GL Automaat 1990. B230F Uppsala Zweden
Antwoord
Als het rempedaal direct/vrij snel na het uitzetten van de motor weer hard aanvoelt, duidt dat op een kapot terugslagklepje in/bij de rembekrachtiger. De rembekrachtiger hoort namelijk wat vacuum vast te houden waardoor je nog een aantal keer "met bekrachtiging" kunt remmen als de motor uit staat.
Of je er iets aan wilt doen hangt van je eigen voorkeuren af, maar het heeft zeer waarschijnlijk 0,0 te maken met het probleem dat je remmen aanlopen.
1981 Volvo 343 2.0 GLS, 1981 Volvo 345 2.0 GLS, 1983 Volvo 360 2.0 GLS sedan, 1990 Volvo 460 1.7 GLEi, 1990 Volvo 940 2.3 GL
Antwoord
345GLS schreef:Als het rempedaal direct/vrij snel na het uitzetten van de motor weer hard aanvoelt, duidt dat op een kapot terugslagklepje in/bij de rembekrachtiger. De rembekrachtiger hoort namelijk wat vacuum vast te houden waardoor je nog een aantal keer "met bekrachtiging" kunt remmen als de motor uit staat.
Of je er iets aan wilt doen hangt van je eigen voorkeuren af, maar het heeft zeer waarschijnlijk 0,0 te maken met het probleem dat je remmen aanlopen.

De rembekrachtiger werkt m.i. goed. Na uitzetten van de motor is het pedaal na zo'n 10x intrappen hard.
Start ik daarna de motor met voet op het rempedaal dan zakt deze een paar cm naar beneden.
Ook als ik zo'n 30 minuten na afzetten van de motor de slang uit de bekrachtiger trek lijkt het net of ik een cola fles opendraai. Dus het vacuum is er nog.
Antwoord
Opgelost: het was dus de hoofdremcylinder.:clap2:
Moest er wel voor naar een andere vestiging van Biltema want ze hadden er hier geen een meer.

Het verschil:
Velgen worden nu nog niet eens lauw warm. Werden eerst bloedheet.
Automaat schakelt nu eerder door naar overdrive.
Bij gasgeven gebeurt er nu weer wat onder de motorkap.
Na loslaten rempedaal in D ”kruipt” de auto weer zoals het hoort.
Auto remde al goed maar nu nog beter.
Ga ik hopelijk nu ook merken aan de pomp. 1:7 werd ik niet blij van. En mijn vrouw ook niet…..

Wat heb ik geleerd:
Verder kijken dan mij neus lang is. Die rotte remschijven had ik eerder moeten opmerken. Aan de buitenzijde zag het er nog vrij goed uit maar aan de binnenzijde waren ze ’total slut’. Sorry Zweeds…
Dat onluchten een rotklus is zonder Easy bleed of hoe dit mag heten. Ik heb op de sloop een dop voor het rvs reservoir gehaald, fietsventiel er op en met een stuk slang op het reservoir van een oude onkruidsproeier aangesloten. (gezien op youtube) Ontluchten is nu echt een klusje van niks.

Aan iedereen: hartstikke bedankt voor jullie hints, tips en meedenken.Cool

Fijne Paasgdagen!
Antwoord
Dank voor de terugkoppeling, leerzaam!
Mooi dat het is opgelost.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  zuiger in remklauw zit vast, wat nu? waz 24 55.341 18 June 2016, 16:04
Laatste bericht: jos245
  Handrem Vast Raasveld 3 5.458 26 January 2012, 16:27
Laatste bericht: volvomike
  achterremmen vast p245 4 3.482 27 April 2011, 19:12
Laatste bericht: aernout
  Schroefje om remschijf vast te zetten noodzaak? Jeroen V 6 6.872 16 March 2010, 21:30
Laatste bericht: mvgeffen
  zuiger remklauw vast en ontluchtingsnippel afgebroken. rijschooljeroen 12 13.450 4 September 2009, 23:01
Laatste bericht: TheSaint77
  [240-1983] brake failure na gangbaar maken voorremmen MartjeB 20 14.814 14 May 2009, 20:06
Laatste bericht: MartjeB
  Achterremmen steeds weer vast. TheSaint77 42 23.130 7 March 2009, 10:27
Laatste bericht: Black Moose
  cilinder vast in remklauw ernest 4 6.114 28 September 2005, 11:31
Laatste bericht: TheSaint77

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)