Topics: 38
Cojones schreef:'t Is verbazingwekkend hoe vaak keurmeesters niet volledig -of volledig niet - op de hoogte zijn van de actuele keuringseisen.
Maar als je er over gaat klagen, naaien ze je wel op iets anders.
Groeten, Boele
Topics: 12
Ja precies. Prutsers. Trouwens, ik zat te denken: grootlicht hoeft niet per se in hetzelfde armatuur te zitten. Je zou ook projectorlichten op de originele plekken kunnen monteren, en in de gril weer twee projectors voor groot licht. Dat is als je geen xenon zou willen hebben. Ik zeg maar wat hoor.
Gewoon Bi-xenon erin, met max 5000k, niet te opzichtig zeg maar.
Wat ik nog door heb; passen de projectlenzen op de huidige plekken van de H4 lampen? Glas eraf lukt wel, maar als je ze dan zelf recht moet gaan monteren is het vragen om moeilijkheden.
Misschien toch maar heldere koplampen zonder projectorlenzen....
Groeten, Boele
Topics: 289
ik meen dat er een "slotje" in glas en spiegel zit... anders zou de fabrikant ook geen referentie hebben..
Boele schreef:Gewoon Bi-xenon erin, met max 5000k, niet te opzichtig zeg maar.
Wat ik nog door heb; passen de projectlenzen op de huidige plekken van de H4 lampen? Glas eraf lukt wel, maar als je ze dan zelf recht moet gaan monteren is het vragen om moeilijkheden.
Misschien toch maar heldere koplampen zonder projectorlenzen....
Nu toch weer aan het kijken, de projectorlenzen laat ik even varen, ik ga voor heldere koplampen die wel passen.
Bi-xenon setjes van Pilot zijn gelijk 200€. Ik wil dus een goedkope set van Marktplaats trekken, uiteraard besef ik dat ik dan geen garantie heb, maar zie het als een experiment.
Ik twijfel tussen 4300K en 6000K. Volgens mij is 4300K hetgeen je bij originele auto's ziet, lijkt me het mooist.
Je kan kiezen tussen 35W en 50W. Een andere Volvo-rijder adviseerde me 35W ivm verbranden van reflectoren. Ik dacht alleen dat Halogeen stukken heter wordt dan Xenon. M.i. kan ik dus prima 50W monteren. Hoe denken jullie hierover?
Groeten, Boele
Topics: 52
Xenon is toch een gasontladingslamp. Net als tl licht zou dat dan niet heel warm moeten worden nee.
ff aan Funs vragen, die gebruikt ze en heeft ze in de winkel..
Volvo 142 B23 schreef:Xenon is toch een gasontladingslamp. Net als tl licht zou dat dan niet heel warm moeten worden nee.
Dan wil ik natuurlijk wel voor 50w gaan, dan heb je tenminste een goede bak licht. 4300K lijkt goed genoeg!
Groeten, Boele
je kunt ze ntl 1st proberen in de originele lampen, weet je ook zeker dat het lichtbeeld klopt..
Topics: 52
Denk wel dat ze met 35w genoeg licht geven overigens. Weer vergelijk met tl, die zijn ook vaak maar 8 of 16 watt. Of meer naarmate ze groter worden. Maar die kleintjes geven in vergelijk met een halogeenlampje van 40 watt al een hoop meer licht.