31 March 2020, 21:41
Van de week zag ik dat mijn 245 (1976, met ronde koplampen) in de lnkerkoplamp wat roest vorming heeft op de spiegel. Ook is er een stukje uit het glas, aan de binnenzijde.
Ik vermoed dat er een steen oid tegen aan is geklapt en er aan binnenkant een scherf uit hetglas is gesprongen. Mogelijk met een scheurtje tot buiten waardoor water naar binnen kon en er dus roest op de speigel is ontstaan. Niet heel veel roest en alleen in het onderste stukje. Maar wel zichtbaar.
Nu moet ie met een paar maanden naar weer eens op voor de tweejaarlijkse APK. Is dit afkeur?
Heeft iemand er nog een goede ter overname liggen?
Ik vermoed dat er een steen oid tegen aan is geklapt en er aan binnenkant een scherf uit hetglas is gesprongen. Mogelijk met een scheurtje tot buiten waardoor water naar binnen kon en er dus roest op de speigel is ontstaan. Niet heel veel roest en alleen in het onderste stukje. Maar wel zichtbaar.
Nu moet ie met een paar maanden naar weer eens op voor de tweejaarlijkse APK. Is dit afkeur?
Heeft iemand er nog een goede ter overname liggen?
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005