Topics: 38
Op veel nieuwe auto's zie je tegenwoordig project lenzen. Heeft er iemand dit al eens in zijn oldtimer geklust?
In Amerika is een vent die het doet voor ongeveer 550dollar. Prijzige zaak.
Volgens mij kan je zo een beste bak licht creeren.
Linkje naar www.sickhids.com
Groeten, Boele
Topics: 288
ik heb ze al in 140's en een Duett gezien, maar volgens mij geven ze niet het lichtbeeld zoals we hier gewend zijn.. Op IB zie ik ze wel eens en daar worden ze aangeprijsd als "geen verschil met sealed beams" , dus dat gaat um iig niet worden..
Topics: 38
Met project lenzen, of alleen heldere koplampen?
Het idee erachter is dat je met project lenzen geen of minder strooilicht hebt.
Groeten, Boele
Topics: 12
Je zou wel zelf iets kunnen klussen met Europese projectorlampen. Die vind je in verschillende auto's, van BMW E30 en E34 en E39, tot Alfa 155 en Renault Clio II Phase I(luxe versie). Dat zijn dan volgens mij wel allemaal standaard halogeen lampen, maar je zou er een set HID's in kunnen bouwen als je zou willen. Je hebt in elk geval wel het juiste lichtbeeld dan, het gaat je immers om de projector.
Edit: Of je koopt er twee die eigenlijk op een motor horen:
http://www.bikeit.nl/product_info.php?ma...ucts_id=54
Topics: 52
26 January 2012, 12:24
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 26 January 2012, 12:29 door Volvo 142 B23.)
Cojones schreef:Edit: Of je koopt er twee die eigenlijk op een motor horen: http://www.bikeit.nl/product_info.php?ma...ucts_id=54
Volgens mij is dat of grootlicht of dimlicht? Is een H1 lampje, dus dat zou op de Amazon/P1800 geen oplossing zijn voor het vervangen van de bestaande koplampen. Ik heb eigenlijk geen idee of er gecombineerde lenslampen te krijgen zijn?
Edit: Bestaan wel:
http://www.rojac.nl/index.php?main_page=...cts_id=182 Zie hier alleen niks over een E-keur vermeld staan, wat toch wel handig zou zijn ivm APK.
Ik weet niet of het aan m'n browser ligt of niet, maar ik zie verder geen specs van de lamp staan. De hele site werkt niet helemaal fris. Maar volgens mij kun je met een projectorlamp sowieso niet dim en groot licht uit dezelfde halogeen projector halen. De auto's die ik eerder noemde, hebben namelijk allemaal apart groot licht. Bij een xenon projector zou het wel moet lukken, maar dan zit je dus meteen aan bi-xenon vast. Een kit als dit:
http://www.rojac.nl/index.php?main_page=...465353a744
Topics: 52
Ja die site had ik ook gevonden, maar het stoort me vooral dat er niet over een E-keur word gesproken. Populair onder motorrijders, maar die hoeven niet jaarlijks naar de APK. Vereiste bij mijn USA import was koplampen met E-keur op het dimlicht. Daar Boele op beide auto's maar twee koplampen heeft zal ie een gecombineerd systeem met Bi-xenon moeten hebben inderdaad, maar dan wel eentje met E-keur.
Overigens zal je denk ik ook het koplampglas moeten vervangen denk ik? Bij veel motoren is het lichtbeeld puur van de reflector afhankelijk, voor het lampje zit dan een spiegel. De reflector heeft dan een heel patroon voor het juiste lichtbeeld, terwijl het glas helder is. Door de H4 pit te vervangen voor deze projectoren en de spiegel te laten vervallen klopt het lichtbeeld toch wel aardig omdat de reflector geen functie meer heeft. Bij de rond 7inch koplampen is de reflector gewoon rond en is het lichtbeeld afhankelijk van het glas. Dat zal wel niet meer kloppen met zo'n projector.
Wellicht geeft dit icm Xenon meer licht:
http://link.marktplaats.nl/520276916 Bij deze zie je ook duidelijk wat ik bedoel met spiegel en gevormde reflector trouwens.
Volgens mij wordt er tijdens de APK niet gekeken of je een E-keur hebt. Er wordt alleen naar het lichtbeeld en de hoogte gekeken. En inderdaad, als je een projectorlamp wilt gaan gebruiken, dan moet er helder glas voor. Ik denk dat het sowieso een knutselproject zal worden, kant en klare ronde koplampen met projector ben ik namelijk nog niet tegengekomen.
Topics: 288
die op de "motorfietsch-site" geeft iig geen E-keur aan, en moet idd sw spiegel het juiste effect veroorzaken. Overigens heb ik een set Twingo mistlampjes gebruikt in m'n vorige 144, Twingo I was dat. Die zijn gebaseerd op de Hella DE serie, projectorlamp is niks nieuws ntl..
Die heldere Golf lampen heb ik hier bevraagt (d?) in een "benodigdheden voor auto's met petjes winkel", de eigenaar raadt het af icm HID omdat de spiegel dat niet helemaal trekt en teveel verstrooing over laat. Daarbij lijkt het me zinvol om dan ook aan hoogte verstelling te denken.
Ik heb al ergens aangegeven, de "superlampen" van Philips/Osram/dergelijk in een heldere koplamp-auto levert al behoorlijk meer op dan de halo-pitjes, iig genoeg om mezelf steeds opnieuw te verassen (kan ook Altheimer zijn..) Ik heb dezelfde pitten in de 144, standaard lampen, en bij de Panda kunnen ze met vrij uitzicht naar buiten gluren. Dat an sich scheelt al een boel..
Ben zelf nog niet zover, heb wel een handje vol servo's uit diverse auto's liggen, liefst de complete hardware uit een late Golf I cabrio, die hebben in sommige gevallen verstelling, dat kan dan mooi worden verbouwd een ingebouwd.. (bij een 140..)
Een mistlamp als koplamp gebruiken lijkt me niet helemaal de bedoeling. Een mistlamp geeft een breed en kort lichtbeeld, terwijl je van een koplamp juist een smal en lang lichtbeeld verlangt.