Topics: 82
5 August 2011, 15:05
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 5 August 2011, 15:10 door Marc1970.)
Als ik dat filmpje zo zie lijkt het of het begint zodra je de gasklep vanaf de stationairstand verdraait. Maak het gasklephuis schoon, en controleer of de gasklepsensor klikt zodra je de gasklep verdraait en weer terugklikt als de klep op de ruststand komt, maak de stekker los en vast.
Ik heb laatst ook een stationairregelklep schoongemaakt, die nauwelijks vies leek maar toch genoeg om de motor af te laten slaan. Ik twijfel in principe nooit aan afzonderlijke componenten, het is meestal de afstelling, viezigheid of stekkers die mankeren.
Ik zie een automaat, hoe is die qua olie (kleur, hoeveelheid)?
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 2
Vanmorgen toch nog maar een keer de distributieriem en poelies gecontroleerd. Helaas kreeg ik zonder extra gereedschap de krukaspoelie niet verwijderd zodat ik niet alle merktekens goed kon zien en de distributieriem niet kon vervangen (leek me ook geen overbodige lux na al dat getrek eraan). Dat moet dus nog een andere keer. Na een beetje gepuzzel en tellen van nokjes kwam ik er achter dat het wiel van de ontsteking 5 tanden verkeerd stond(!). Wiel doorgedraaid en de boel weer gemonteerd. Starten... en lopen als een zonnetje! Zeker met al dat nieuwe spul aan de motor :wink:
Iedereen super bedankt voor het meedenken! Enigszins beschamend dat de fout lag in slordigheid van mij, maar ik heb er een hoop van geleerd. Volgende keer vervang ik een distributieriem binnen de drie kwartier.

mile: :washing:
@marc1970: ik had dus eigenlijk hetzelfde probleem als jij, maar dan wat erger

.. en dat gasklephuis ga ik idd ook een keer onder handen nemen, daar zit wel wat van vuiligheid...
@gideon: de vacuum had ik ook helemaal nagelopen. Er zijn wel wat slangetjes aan vervanging toe.. goeie tip, want dat zou de volgende keer weer voor vage problemen kunnen gaan zorgen.
Vond het een leuke ervaring dit forum. Ik zal er zeker vaker op rondneuzen. En die sleuteldagen lijken me ook wel wat! Ik zou zeggen tot ziens!
Topics: 176
Gasklephuis schoonmaken kan nooit kwaad, leuke klus, goed resultaat
Verdoeme, weet nog steeds niet hoe je plaatjes nu verkleint op het nieuwe forum...(thumbnails) :mad2: