Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Achterschermen lassen 245
DopdeDouwer schreef:Ik heb ook weleens gedacht te gaan lassen en heb uit diverse apparaten flinke koelblokken/koelribben bewaard die ik tzt wil gebruiken om achter het plaatwerk te houden om de warmte af te voeren.

Iemand al ervaringen daarmee?

Klinkt aardig maar denk niet dat het werk, bovendien, als je goed kunt lassen heb je het niet nodig en als het niet kan helpt dit niet om het beter te kunnen :Smile Big Grin
Mvg Patrick<br /><br />Volvo restauratie en reparatie!<br />Voor elke lasklus www.lasklus.nl
Antwoord
Toch niet helemaal een vreemde gedachte, we hebben/(hadden?) op de zaak een soort gel die je aan de achterzijde tegen het plaatwerk smeerde om trekken wat meer in de perken te houden.

Ik denk dat koelribben uit apparaten echter het nadeel hebben dat ze nog voor geen 10% contact maken met het nooit vlakke autoplaatwerk.
Zelfs in de elektronica wordt er geleidingspasta toegepast om goede warmteafvoer van bijvoorbeeld een processor te garanderen via de koelribben.

Ik vind dus dat jullie beiden evenveel gelijk hebben, Jerry voor het idee an sich en Patrick v.w.b. de uitvoerbaarheid ;D
Antwoord
Mijn broertje is techniekleraar, theorie genoeg, maar ik las niet genoeg en zeker niet genoeg 'buitenkant' om het krimp- trek- en plopvrij lassen in de vingers te krijgen.
Eerlijk gezegd heb ik er ook niet het geduld voor. ALs ik 20 cm verspringend elke minuut een paar lasjes leg kom ik een heel eind maar op een gegeven moment denk ik 'Schijt' en dan las ik het hele stuk vol. En dan kan ik het weer naar buiten of binnen gaan kloppen.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
misschien een lasmiddagje organiseren? ik ben aanmelding nr 1 ;D
Antwoord
240diesel schreef:Toch niet helemaal een vreemde gedachte, we hebben/(hadden?) op de zaak een soort gel die je aan de achterzijde tegen het plaatwerk smeerde om trekken wat meer in de perken te houden.

Ik denk dat koelribben uit apparaten echter het nadeel hebben dat ze nog voor geen 10% contact maken met het nooit vlakke autoplaatwerk.
Zelfs in de elektronica wordt er geleidingspasta toegepast om goede warmteafvoer van bijvoorbeeld een processor te garanderen via de koelribben.

Ik vind dus dat jullie beiden evenveel gelijk hebben, Jerry voor het idee an sich en Patrick v.w.b. de uitvoerbaarheid ;D

Jij bemoeid je ook overal met mij >Sad Tongue ;D ;D Wink

242-turbo schreef:misschien een lasmiddagje organiseren? ik ben aanmelding nr 1 ;D

Leuk! waar? Wie gaat er les geven? Ik ben nummer 2 Big Grin Big Grin
Mvg Patrick<br /><br />Volvo restauratie en reparatie!<br />Voor elke lasklus www.lasklus.nl
Antwoord
Lasklus Nederland schreef:Leuk! waar? Wie gaat er les geven? Ik ben nummer 2 Big Grin Big Grin

jij ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D :-* :-* :-*

ik zet wel een auto neer, breng jij je kennis en lasapparaat mee
Antwoord
Ach zoooooo Big Grin Tongue

Misschien moet je daar dan maar eens een nieuw topic over starten of dit gedeelte afsplitsen (we dwalen beetje af :Smile ), kijken of er meer interesse in is....
Ik doe dat wel vaker en kan tegen mijn normale dagprijs best wel een leuk dagje aan elkaar zetten voor een gezellig clubje enthousiastelingen Wink
Antwoord
lijkt me keileuk, ik heb alleen nog geen auto om het op te botvieren en ook geen lasapparaat, maar het lassen lijkt me wel leuk.
Ooit een keer een klein stukkie gelast, was leuk, zo'n 15 jaar geleden.
Ook wel eens autogenisch en met electroden gelast, 25 jaar geleden.
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
laten we verder gaan op: lasclinic
Antwoord
Weer terug ON_TOPIC Big Grin Wink

Ik heb ook al een poosje een groot stuk achterscherm klaarstaan om in te lassen (tijd ontbreekt), maar ik ben van plan het op een ouderwetse manier in te zetten.
Ik wil namelijk gaan solderen, met "smeertin".
Het voordeel is dat je dan niet zoveel warmte inbrengt, je moet een stukje overlappen( verzettang doet wonderen) en je weet zeker dat er geen water tussen de plaatdelen komt, omdat het vol zit met tin.
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Welke voorzorgsmaatregelen nemen bij elektrisch lassen JanO 4 2.537 12 June 2022, 09:38
Laatste bericht: JanO
  Lassen gat in dorpel oldiegoldie 6 10.419 19 April 2016, 15:53
Laatste bericht: Jerry
  Vertinnen of lassen? Job done! henqui 32 28.331 18 September 2012, 07:19
Laatste bericht: henqui
  Lassen wielkasten 244 omgeving Den Haag / Groningen AK244 3 2.903 17 April 2012, 17:38
Laatste bericht: AK244
  Wielranden lassen 245 Black Moose 7 6.102 24 March 2012, 01:22
Laatste bericht: Black Moose
  Bodem + Wielbakken lassen voor beginner :) LuckyLoek 40 30.398 14 October 2009, 07:18
Laatste bericht: LuckyLoek
  wie kan me helpen met lassen? rijschooljeroen 2 2.938 14 August 2009, 22:57
Laatste bericht: boudewijn
  dorpelreparatie (lassen) Peter Timmer 13 8.430 3 January 2006, 21:56
Laatste bericht: Sander van Buiten

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)