Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vervolg: Tik in motor --> Dus een nieuwe mos er komme
hij heeft niet zoveel tijd ???
veel met beurtjes en apk bezig, verdient blijkbaar beter :-\
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
Vanmiddag is de kop geklapt, vermoedens (van Albert en Danny? (was het geloof ik)) wezen al richting de kop.
Zou begin van de week een afspraak maken om het inwendige te inspecteren, maar hij loopt niet zo fijn meer.
Koelvloeistof all over the place en loopt niet meer stationair. Met gas erop (zo'n 1500 toeren, denk ik) blijft ie net lopen.
Als ik dan bij een van twee cilinders de bougiekabels eraf trek gebeurt er weinig, blijft lopen dus.
Maar als ik bij een van de andere twee cilinders een bougiekabel lostrek dan slaat ie af.
Ik heb waarschijnlijk bij twee cilinders problemen.
Ik hoop dat het alleen bij de kop blijft.
Als ik tijdens het lopen van de motor de olievuldop losdraai dan sputtert alles onder de olie en gaat de motor iets sneller lopen en komt er een beste rookontwikkeling uit.
Einde verhaal dus! >Sad
VW T3 camper TD
Antwoord
niks einde verhaal. begin van een nieuw hoofdstuk! auto laten
brengen naar een goede garage, kop er af, inspectie, reparatie,
reconstructie, en hup hij zoeft alweer over 's Heren wegen! ;D
Antwoord
Citaat:Einde verhaal dus!
Voor deze motor/kop dan bedoel ik, niet voor Black Moose
VW T3 camper TD
Antwoord
Da's balen, zeg! Is ie natuurlijk in ÃÂÃÂn keer uit zijn lijden verlost, maar leuk is anders...

Tuurlijk ga je de Black Moose niet zomaar afschrijven, moet je echt gek voorzijn. Andere kop / motor er in en weer rijden maar!
Trouwens, echt een prachtwagen! Leuk om 'm eens in het echt te mogen bewonderen, ik was behoorlijk onder de indruk Smile
[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord
Jammer en idd balen :-[

Wij hadden inderdaad het idee dat het getik echt in de kop zat en hadden er wel eens naar willen kijken.
Antwoord
Hoi Black Moose.
Zaterdag je wagen horen wegrijden van de koffieklets, klonk inderdaad niet goed.
Ikzelf ben helemaal niet technisch maar laat mijn wagen in orde maken door garage de Kantsingel in Oss.
Normaal maak ik geen reclame want er zullen wel meer goeie garages zijn.
Maar daar werkt een monteur Hans genaamd die al zolang meedraaid dat hij de Amazones nog nieuw mee heeft ingekocht.
Deze monteur gebruikt in het dagelijks werk zijn ineffectieve uren om aan Volvo oldtimers te werken.
Dit betekent in de praktijk dat je je Volvo op afspraak er heen brengt en hij er al na gelang zijn werkzaamheden en de problemen natuurlijk na een week weer uitkomt.
Dit doet hij zo om ook de kosten voor de werkplaats te drukken.
Aangezien je niet ver uit de burt woont misschien een tip.
Gr Luc
Antwoord
Van de week de oorzaak van de vloeistoflekkage gevonden, 1 kopbout was niet aangedraaid, stak er nog 5 mm bovenuit.
Ben naar Timen Smit gegaan en dachten de oorzaak van de tik gevonden te hebben.
Maar helaas na het opnieuw kopvlakken, zat een flinke pit in gebrand, waarbij ook de pakking was weggebrand naar de kopboutgat. Hierna de kop weer teruggezet maar de tik zat er nog.
In het onderblok waren vrij diepe groeven van de zuigerveren te zien in alle cilinderwanden, de veren hebben gewoon vastgezeten op 1 plek.
Dat je een kopbout vergeet aan te draaien is tot daar aan toe, maar dat je niet ff kijkt bij het vervangen van de pakking of de cilinderwanden er nog goed uit zien ???
Afijn, gelijk een afspraak met Ramon ( Cuijk ) gemaakt, volgende week komt er een ander blok in Big Grin
Weer wat wijzer geworden, weet tenminste hoe je een koppakking en een distributieriem moet vervangen, al hoop ik het voorlopig niet meer te hoeven doen.

Ik heb nu in de aanbieding, een gevlakte kop, in goede staat, de kleppen zijn nog hartstikke goed.
Nog ff een weekje wachten, dan is ie beschikbaar.
VW T3 camper TD
Antwoord
EÃÂn kopbout niet aangedraaid? :o
Dat is dan toch maar een beetje half beunwerk geweest. Zoiets zie je echt niet over het hoofd als je er maar een beetje met je koppie bij bent.

Niet minder jammer daardoor, succes ermee Black Moose.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Motor blijft koud? Boet 4 349 3 March 2025, 21:07
Laatste bericht: Dopski
Sad motor V50 2.0 benzine houdt iets in Dopski 2 564 23 July 2024, 09:47
Laatste bericht: Dopski
  Volvo 264 PRV V6, B28e motor wil maar niet lopen Gerrit - Jan 1 1.120 23 April 2024, 13:12
Laatste bericht: Marc1970
  Tikkend geluid, motor, rechtsvoor shineslikesun 3 994 25 March 2024, 20:10
Laatste bericht: BartJu
  240 start soms niet (bij warme motor) superD 12 3.706 17 June 2023, 15:32
Laatste bericht: superD
  Motor houdt er na 10 min. mee op Rin 14 4.264 1 January 2023, 15:09
Laatste bericht: Rin
  Motor Slaat af na aanslaan OPGELOST pepijnwk 1 1.533 12 August 2022, 13:25
Laatste bericht: pepijnwk
  Nieuwe Lid; 240 Koppakking lek? Woutair 9 4.428 15 April 2022, 13:30
Laatste bericht: skidje
  Help, Motor harde tik menno000 2 1.572 5 November 2021, 00:14
Laatste bericht: Volvo240
  Motor slaat over net boven stationair toerental Arnic 6 4.383 13 August 2021, 09:02
Laatste bericht: Grey240Polar

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)