Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vervolg: Tik in motor --> Dus een nieuwe mos er komme
Ik ben bij een volvomonteur geweest, hij heeft gekeken, geluisterd gereden getest.
Hij heeft het volgende geconstateerd, als je bij de derde cilinder de bougiekabel er afhaald dan is het geluid weg, volgens hem kan het inderdaad een pistonpenprobleem zijn, of een van de klepstoters van de derde cilinder blijft hangen.
Nog te testen door met een voelermaat met lopende motor tussen de klepstoter en de shims te houden ???, geeft wel een rotzooi door in het rond spuitende olie. Als dan het geluid weg blijft heb je de boosdoener.
Kan voortgekomen zijn doordat bij het vlakken van de kop de klepstoters er uit zijn geweest(weet ik niet, moet ik nog ff navragen) en niet op de zelfde plek zijn teruggezet, schijnt wel vaker voor te komen.
Moet nog iemand zo gek zien te krijgen die dit wil doen :-)
Hij adviseerde nog om door te rijden en kijken of het erger wordt :-(
Anders moet er toch maar een andere motor in.
Ik kan wel aan een b200k komen met 185.000 op de teller, maar weet niet of dit verstandig is.
Daar de automaat ook kuren vertoond, na twee dagen stilstand heeft de bak geen frictie meer, is de olie weggezakt. Na 30 seconden en een beetje heen en weer geschakel komt de olie weer terug en kan ik weer normaal rijden.
Ik heb op marktplaats deze http://link.marktplaats.nl/244999346 nog gevonden, maar weet niet of het past of passend te maken is.
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
en gewoon een andere kop er op?
is heel wat minder werk dan een compleet blok!

heb je die automaat wel eens van verse olie voorzien?
helpt dat niet?

gr.

Aernout
mijn vrouw en ik delen een auto, als ie vies of stuk is, is ie van mij ......
Antwoord