Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Slecht lopen met koude motor en stationair op LPG
Jan, je bent fantastisch. :o :o
Sorry dat ik altijd zo graag pest en de zaken altijd wat erger voorstel als ze werkelijk zijn. :-* :-*
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Antwoord
Ik snap er nog steeds niets van.... je moet toch ook iets met de rotor doen?
Er staat in de laatste beschrijving ook iets over een condensator, welke is dat en waar zit ie?
Helaas geen Volvo meer..
Antwoord
[Afbeelding: ontsteking.gif]

Citaat:
Condensator

Op het moment dat de contactpunten openen slaat de condensator een elektrostatische lading op. Zodra de contactpunten sluiten ontlaadt de condensator.
Wanneer er geen condensator zou zijn, zou er een grote vonk bij de contactpunten ontstaan. Dit zou een inbranding veroorzaken!
De condensator reduceert dus het inbranden van de contactpunten en heeft dus een grote invloed op de stroomsterkte in de primaire winding van de bobine.

En kijk hier ook eens Wel van een brommert maar principe is het zelfde.

En anders hier eens kijken staat ook een vracht aan info.

Suc 6

@Zwarte Flirt,
Gerard, zwarte humor kan ik altijd wel waarderen Wink
[Afbeelding: 50230371_6_BZi3-1.jpg]
Antwoord
Hallo allemaal,

Auto ging nog slechter lopen, moest eerst behoorlijk warm worden voordat het lekker begon te draaien.

Toen eerst maar een nieuwe accu gekocht. En... het is dag en nacht verschil ;D. Ook het verbruik is verbeterd. Van 1 op 6 naar 1 bijna op 7 op LPG. Is die laatste waarde overigens normaal voor een B21A op LPG? Mijn B230FT op LPI haalt 1 op 8,5 op dezelfde trajecten...

Hoe kan dit nou. Zover mijn kennis strekt en ook al in deze draad gemeld doet een accu niet veel meer als de motor draait. Toch loopt ie nu weer goed en met de slechte accu niet!

Kan bovengenoemde Velleman Kit nog meer opleveren?

gr.,

Eric
244 GL | B21A | '79 / 945 Turbo | B230FT | '92 / Range Rover | 200Tdi | '85
Antwoord
Eric Q schreef:Van 1 op 6 naar 1 bijna op 7 op LPG. Is die laatste waarde overigens normaal voor een B21A op LPG? Mijn B230FT op LPI haalt 1 op 8,5 op dezelfde trajecten...

Ik haal ook maximaal 1 op 7 met mijn B21A op lpg. Smile
De B230F schijnt inderdaad een stuk zuiniger tezijn. Ik heb berichten gelezen van 1 op 9 en zelfs 10. :o
Antwoord
Volgens mij reed JW ooit 1 op 12/13. Knap!
Antwoord
Citaat:Citaat:
Condensator

Op het moment dat de contactpunten openen slaat de condensator een elektrostatische lading op. Zodra de contactpunten sluiten ontlaadt de condensator.
Wanneer er geen condensator zou zijn, zou er een grote vonk bij de contactpunten ontstaan. Dit zou een inbranding veroorzaken!
De condensator reduceert dus het inbranden van de contactpunten en heeft dus een grote invloed op de stroomsterkte in de primaire winding van de bobine.

Bijna. het eerste deel klopt niet, het tweede wel. Een condensator die voldoende capaciteit heeft om zo'n vonk te maken, heeft het formaat van een frisdrankblikje.
Een transformator heeft de nare eigenschap dat, als de stroom door de trafo wordt onderbroken, er een (hoge) inductiespanning aan de primaire kant optreedt. Daar is de werking van de bobine dus op gebaseerd. Zolang de contactpunten gesloten zijn loopt er een normale stroom door de bobine. Zodra de contactpunten worden geopend, treedt die inductiespanning op die zorgt voor de vonk in de bougie. De condensator zorgt ervoor dat die vonk niet verschijnt over de contactpunten, m.a.w. hij blust de vonk daar. Als je contactpunten dus fanatiek inbranden en elke paar duizend km moeten worden gewisseld, is er iets mis met de condensator. Is de vonk te zzwak, dan kan de bobine het loodje hebben gelegd.
`88 245, B230K, M47
Antwoord
Postma 245 GL schreef:Rij al een jaar naar volle tevredenheid met een kitje van Velleman de K2543. Kost niet veel en verder geen echte (definitieve) ingrepen nodig aan de auto.

http://www.eijlander.nl/article.php?grou...&id=110162

Beetje oud topic, maar das niet erg. Kan dit ding ook met een injectie motor? (zodat de golf van mijn vriendin ook beter loopt?)
Antwoord
wat voor golf met wat voor motor ?
Antwoord
Golf III 1.4 motor (simpelste uitvoering Smile)
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
Tongue 2.3l motor in Super Polar 1993 Boet 4 172 27 August 2025, 10:35
Laatste bericht: skidje
  Motor nummer D24 edantonissen 0 99 24 July 2025, 21:05
Laatste bericht: edantonissen
  Motor blijft koud? Boet 4 530 3 March 2025, 21:07
Laatste bericht: Dopski
  Olielampje brandt bij stationair draaien - OPGELOST - Boet 8 1.846 24 July 2024, 15:42
Laatste bericht: Boet
Sad motor V50 2.0 benzine houdt iets in Dopski 2 886 23 July 2024, 09:47
Laatste bericht: Dopski
  Volvo 264 PRV V6, B28e motor wil maar niet lopen Gerrit - Jan 1 1.677 23 April 2024, 13:12
Laatste bericht: Marc1970
  B200F hoog brandstofverbruik en onregelmatig lopen marc-f 1 560 22 April 2024, 15:58
  Tikkend geluid, motor, rechtsvoor shineslikesun 3 1.330 25 March 2024, 20:10
Laatste bericht: BartJu
  240 start soms niet (bij warme motor) superD 12 5.109 17 June 2023, 15:32
Laatste bericht: superD
Star Help! Veel te hoog stationair 01Dennis10 1 966 30 April 2023, 16:52

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: