Topics: 35
scimitar schreef:Re: terug-import
Vorig jaar dacht ik mijn Scimitar 1800ti verkocht te hebben naar het buitenland. Dus wagen netje afgemeld ter export. Helaas (praat me d'r niet van
) ketste de verkoop af. Toen had ik een niet geregistreerde wagen. De een maand of wat later toch verkocht, nu binnen NL. Afspraak gemaakt bij de RDW en binnen een kwartier het oorspronkelijke kenteken terug. Dus het is echt heel erg simpel. Blijf dit vooral herhalen ("Herhaling is de kracht van het onderwijs" zei mij wiskunde leraar altijd). Dan overtuig je een potentiële koper echt wel.
Fijn om zo'n positieve ervaring te horen (toch wat betreft de RDW, wel balen dat die verkoop afketste :-\ ). Ik zal het zeker in mijn onderwijsboekje opnemen ;D
Topics: 15
Volvofanaat met vroeger zweefvliegneigingen, tegenwoordig vlieg ik op (of van) de MTB. :-)
Huidige vloot: V70n T5 '01 >430K / 240 2.0 Polar xx-01-93 399K
Topics: 55
Hoe gaat dat eigenlijk, LPG in een 164 E ? Ook zo'n gedonder met backfires als bij de 240's met k-ketronic ? Of is dit een ander systeem ?
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)
Topics: 107
scimitar schreef:Re: terug-import
Vorig jaar dacht ik mijn Scimitar 1800ti verkocht te hebben naar het buitenland. Dus wagen netje afgemeld ter export. Helaas (praat me d'r niet van
) ketste de verkoop af. Toen had ik een niet geregistreerde wagen.
Heb je toch een stap overgeslagen bij de verkoop

Met verkoop voor export geldt eigenlijk hetzelfde als bij binnenlandse verkoop: eerst volledige betaling van de verkoopprijs en daarna afwikkelen van de administratie.
Topics: 15
Gerben schreef:Hoe gaat dat eigenlijk, LPG in een 164 E ? Ook zo'n gedonder met backfires als bij de 240's met k-ketronic ? Of is dit een ander systeem ?
E met conventioneel Lpg gaat best, zolang je maar niet probeert om >>1:7 te gaan rijden op gas ;D
zorg wel voor een flinke verdamper, een omvl 2kamer oid, anders hou je ook feest.
de 164e heeft een Bosch Jetronic-D die ook op de porsche 914 en vroege mercedessen zat, is vrij weinig info over te vinden verder
Volvofanaat met vroeger zweefvliegneigingen, tegenwoordig vlieg ik op (of van) de MTB. :-)
Huidige vloot: V70n T5 '01 >430K / 240 2.0 Polar xx-01-93 399K
pwassink schreef:Waarom niet , 71/72 zijn er ook zat met stuurbekractiging etc, t waren ja "directiewagens" dus redelijk aangekleed meestal ..
En ik vind zelf (heb er zelf ook een) de knikbumper versie nog net iets mooier.
Die 'koehoorn' bumper is inderdaad een mooi detail op zich, da's waar
Maar ik weet niet, de latere versies vind ik toch interessanter omdat ze al meer 'modernere' veiligheidspunten hebben: extra kreukelzones, knikbaar stuur, balken in de deuren, grotere achterlichten.. zelfs de blowerinstallatie is aangepast terwijl er over de oudere versies nogal wat klachten waren. Misschien kleine punten, maar ze leiden allemaal samen toch naar wat meer comfort en veiligheid. Ik ben namelijk wel van plan toch vrij regelmatig in de auto te gaan rijden. Bovendien vind ik het 'vroege 240-interieur gewoon een pluspunt.
Ik heb wel een mailtje naar die Belg gestuurd en we kijken wat er als antwoord komt :-X
Topics: 42
waarom dan geen 245, belastingvrij en op LPG??
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Ik ben hiervoor inderdaad een hele poos op zoek gegaan naar een belastingvrije 245. Maar nu ik toch op zoek moest naar een belastingvrije leek het me ook wel leuk om eens voor iets anders te gaan, met een meer klassieke look bijvoorbeeld. Dat kan je lezen in mijn eerste post van dit topic
Tot nu toe vond ik weinig 245's die me over de streep konden trekken. Maar ik blijf mijn ogen openhouden, ik ben gewoon niet van plan iets overhaast te kopen. De meeste auto's vind ik nog steeds in Nederland en ik waak ervoor om tÃÂ
snel in de auto te springen en een lange (en dure) rit te wagen voor niks. Dus ik kijk lang en goed rond, vraag zoveel mogelijk info.. en dan beslis ik pas of het de trip waard is. Ik heb dit jaar (door een full-time opleiding) jammergenoeg verschrikkelijk weinig tijd om veel te kunnen gaan Volvo-kijken, dus het blijft een beetje behelpen :-X
Geen antwoord meer gekregen van die Belg, ook niet na een reminder. Staat helaas geen tel.nr bij.
Iemand bekend met deze:
Volvo 164
Staat volgens mij ook al effe onlijn.. Iemand verder ervaringen met holland classics??
Oja, vòòr 1973 is misschien toch een optie
Topics: 107
Wel zowat de mooiste kleur voor een 164 vind ik.
Ik ken het bedrijf niet. Wel raar dat ie met "prijs is inclusief 19 procent btw" adverteert. Dat zou betekenen dat die auto al die tijd een bedrijfsauto is geweest. Lijkt me nogal sterk.