Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zoektocht naar een 245
#1
Dag allen. Na diverse kleine auto's te hebben gehad ben ik nu opzoek naar iets groters. Mijn voorkeur gaat uit naar een volvo 245. Ik heb wat rond gekeken, maar zie dat er nogal wat gesjoemelt wordt met kentekens e.d. Mijn budget is 2500,-. Kan ik hiervoor een goede wagen vinden? Ik ga deze week kijken bij een 240s u9 uit 1994 (eigenlijk 1993, maar pas in 1994 op naam gezet) met een B200F motor met 250.000 km op de teller. Weet iemand waar die "s" voor staat? Is het aan te raden verder te zoeken naar een 2300 motor? Ik rij zo'n 6000 km per jaar en ga er wellicht ook mee de alpen in. Iemand een suggestie voor een goede verzekering?

mvg
G
Antwoord
#2
Als je een non-"overgangsregelaar" zoekt, moet je in mijn ogen makkelijk kunnen slagen met dat budget. En in die bouwjaren is het ook niet waarschijnlijk dat je met gesjoemelde kentekens te maken krijgen. Vaak worden dat soort auto's gebruikt om een oud chassisnummer op te plakken niet andersom.
Een 240 S uit 1994 zal wel een 240 Super polar zijn. En gezien het motortype mogelijk geimporteerd uit Italie of ander "2liter"land. Je zou dus goed moeten opletten op de kilometerstand.

Wat betreft motoren zul je bij volvo niet verwend worden met PK's of vermogen. Ik ben zelf behelpen met een B200K (een 2liter carburateur op lpg, <100pk) en die doet het prima op de snelweg, ook in de Alpen, Vogezen, Ardennen, Karawanken, maar ook Brienenoordbrug en Botlek etc etc. Desalniettemin zou ik proberen een goed verzorgde (dat is het belangrijkste) B230F scoren.
Antwoord
#3
Hoi,
Tja km's zeggen niet alles. Onderhouds historie zegt meer.
Mijn voorkeur gaat uit naar een b230 maar opzich een b200 kan ook prima hoor.
6000 km is ook niet heel veel dan.
Mbt de S weet ik niet, maar misschien kun je een kenner mee nemen als je gaat kijken?

Ik heb in 2011 een volvo gekocht met 257000 op de teller, auto uit 1992 en heb er inmiddels 2000 euro aan verspijkerd. Ik ken iemand die laatst een auto met 430000 km op de teller gekocht heeft en die is in prima staat.

Dus laat er iemand naar kijken die er verstand van heeft. Opzich mbt budget moet lukken hoor.
Antwoord
#4
De uitleg mbt het omzetten van kentekens klinkt logisch. Een oudere auto aanschaffen en die dan 's winters stil laten staan om in een lagere belastingscategorie te komen heb ik overwogen. Ik heb alleen liever een iets nieuwere auto en dan hopelijk iets minder onderhoud. De S staat denk ik niet voor super polar. Die zijn volgens mij nog wel een stukje duurder. De verkoper is eigenlijk de kenner (garage gespecialiseerd in 240's en andere oude volvo's). Volgens mij een erg betrouwbare. Ik bracht m'n vorige auto's hier ook voor onderhoud heen. Ik kan hopelijk morgen een proefrit maken en loop de auto goed na op roest, speling en rare geluiden en zal vragen naar de onderhoudshistorie. Aan het kenteken te zien is het een originele nederlandse auto. Er nog eens 2000 euro in steken om hem op te knappen heb ik weinig zin in. 2.0 of 2.3 maakt dan dus niet zoveel uit. Dank
Antwoord
#5
Is het misschien een SE ? De S uitvoering daar heb ik nog niet van gehoord.
De SE is in het buitenland van 19991-94 geleverd en is vergelijkbaar met de GL uitvoering.

Als je slechts 6000 km per jaar ermee rijdt is een knappe 245 van begin 80er jaren wel het overwegen waard. Als je hem lang genoeg houdt zal hij ook nog eens in waarde stijgen.
Antwoord
#6
Volgens de RDW is het een 240 S U9. Ik zal een 245 uit 1980-1986 toch nog eens overwegen. Mag de auto dan wel tijdens de wintermaanden op de openbare weg staan, of moet ik hem dan bij iemand op privà terrein stallen?

[h=1]VOLVO 240 S U9[/h][h=1][TABLE="width: 100%"]
<tbody>[TR]
[TD="bgcolor: #D0D0D0, colspan: 3"]SIGNALEMENT[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: naam, width: 50%, bgcolor: #E5E5E5"]Merk[/TD]
[TD="class: sep"][Afbeelding: spacer.gif][/TD]
[TD="class: waarde, width: 50%, bgcolor: #E5E5E5"]VOLVO[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: naam, width: 50%"]Model[/TD]
[TD="class: sep"][Afbeelding: spacer.gif][/TD]
[TD="class: waarde, width: 50%"]240 S U9[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: naam, width: 50%, bgcolor: #E5E5E5"]Type[/TD]
[TD="class: sep"][Afbeelding: spacer.gif][/TD]
[TD="class: waarde, width: 50%, bgcolor: #E5E5E5"]2.0 S U9[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: naam, width: 50%"]Kleur[/TD]
[TD="class: sep"][Afbeelding: spacer.gif][/TD]
[TD="class: waarde, width: 50%"]grijs[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: naam, width: 50%, bgcolor: #E5E5E5"]Brandstof[/TD]
[TD="class: sep"][Afbeelding: spacer.gif][/TD]
[TD="class: waarde, width: 50%, bgcolor: #E5E5E5"]benzine[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: naam, width: 50%"]Classificatie[/TD]
[TD="class: sep"][Afbeelding: spacer.gif][/TD]
[TD="class: waarde, width: 50%"]personenauto[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: naam, width: 50%, bgcolor: #E5E5E5"]Carrosserie[/TD]
[TD="class: sep"][Afbeelding: spacer.gif][/TD]
[TD="class: waarde, width: 50%, bgcolor: #E5E5E5"]stationwagon[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: naam, width: 50%"]Aantal deuren[/TD]
[TD="class: sep"][Afbeelding: spacer.gif][/TD]
[TD="class: waarde, width: 50%"]4[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: naam, width: 50%, bgcolor: #E5E5E5"]Aantal wielen[/TD]
[TD="class: sep"][Afbeelding: spacer.gif][/TD]
[TD="class: waarde, width: 50%, bgcolor: #E5E5E5"]4[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: naam, width: 50%"]Versnellingsbak[/TD]
[TD="class: sep"][Afbeelding: spacer.gif][/TD]
[TD="class: waarde, width: 50%"]handgeschakeld[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: naam, width: 50%, bgcolor: #E5E5E5"]BPM[/TD]
[TD="class: sep"][Afbeelding: spacer.gif][/TD]
[TD="class: waarde, width: 50%, bgcolor: #E5E5E5"]€ 4.683[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: naam, width: 50%"]Indicatieve aanschafprijs (incl. BTW/BPM)[/TD]
[TD="class: sep"][Afbeelding: spacer.gif][/TD]
[TD="class: waarde, width: 50%"]€ 38.104[/TD]
[/TR]
</tbody>[/TABLE]

[/h]
Antwoord
#7
Volgens mij gaat er steeds iets fout met het plaatsen van m'n bericht.
Ik zal een 240 uit 1980-1986 toch weer overwegen. Mag die auto dan wel tijdens de wintermaanden op de openbare weg staan?
Volgens de RDW is de bovengenoemde auto van het kenteken overigens echt een 240 s U9.
Antwoord
#8
Ik denk dat de auto niet op de openbare weg mag staan van dec-feb.
Antwoord
#9
jos245 schreef:Ik denk dat de auto niet op de openbare weg mag staan van dec-feb.
Dat maakt ook eigenlijk niet zoveel uit. Ik kan hem ook prima bij iemand stallen (wel buiten). Dat is ook nog eens veiliger en pekelvrijer.
Antwoord
#10
Je mag de auto ook gewoon in de winter gebruiken, en op de weg stallen etc, echter dan betaal je het reguliere tarief zoals je bijvoorbeeld ook voor de 1994 zou betalen.
Alleen als je gebruik wilt maken van de overgangsregeling (€120 p.j.) dan niet gebruiken in dec-feb.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Rustig op zoek naar "mijn" volvo jopie95 38 27.153 30 January 2017, 21:04
Laatste bericht: jopie95
  De blauwe 242; van 1x onderliggend naar 2x bovenliggend Arn02 23 20.716 6 January 2017, 10:33
Laatste bericht: Dopski
  Even voorstellen....... 940 TDic mee naar Oostenrijk DavidH 1 2.501 22 January 2016, 07:17
Laatste bericht: Dirk342
  De zoektocht naar een Volvo 66 Dennis1995 35 27.843 17 January 2016, 21:18
Laatste bericht: Marc1970
  Vakantierit 245 Transfer naar de bergen TransferSmout 17 16.185 21 September 2015, 15:01
Laatste bericht: v700r
  De GROTE overstap naar een volvo 240 van Sjonniebravo 4 3.622 21 March 2015, 09:02
Laatste bericht: Sjonniebravo
  Van 850 GLT naar 244 DL grijzev70tdi 81 40.190 23 October 2013, 00:50
Laatste bericht: grijzev70tdi
  van '92 240 naar '92 240 Super Polar Erikvolvolvo 3 2.978 9 July 2013, 21:10
Laatste bericht: Erikvolvolvo
  Summer of 69 - 144 (van europa naar Grand Luxe GT) ovlov2 62 25.995 6 May 2013, 21:02
Laatste bericht: Jambon
  Terug naar oud: Volvo 145F Colin145 7 5.964 25 October 2012, 10:55
Laatste bericht: Arjan.

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)