Topics: 22
Bassius schreef:En als je nu een LH-Tronic in bouwt? Dus het hele injectiesysteem en ontstekingssysteem vervangt (Want nu rijd ik op mechanische k-jet, zonder enige computer etc).
dat is best te doen, alleen heb je dan ook het vliegwiel (voor de handbak) of de flexplate (voor de automaat) nodig om de krukaspositiesensor te monteren. gelijk met de handbak doen dus

een 240 heeft de motorbekabeling seperaat van de andere bekabeling, de sensoren passen wel op het blok. het is zeker te doen.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Topics: 55
Als ik het verbruik niet minder wordt wanneer ik de overdrive gemaakt heb, en de auto heb afgesteld, dan ga ik er denk ik wel een handbak inleggen ja. Welk kan ik dan het beste nemen? M47? M90?
gewoon een m46 of m47 nemen, maar net wat je zelf wilt. m90 is onnodig.
Topics: 42
od is waarschijnlijk gewoon je relais of de drukknop op de pook welke mankementen heeft
kun je nog makkelijk aankomen
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Topics: 55
Ik heb een pook zonder OD schakelaar, die moet ik dus ergens anders monteren...
Topics: 42
pook is hetzelfde, is namelijk hol, knop erbovenop kun je ook nog los bestellen(â¬12,-) bij Scandcar
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Topics: 36
Jw240 schreef:ik kan goed 1:11 halen, zelfs 1:12 of beter is ook mogelijk. sukkeling optrekken helpt niet bij zuinig rijden lijkt het wel, de zuinigste keren dat ik gereden heb was met gewoon/snel optrekken geloof ik.
Klopt. Bij zware auto's moet je gebruik maken van het gewicht (moment). Dus snel (half tot 3/4 gas) naar je cruisesnelheid en deze zo lang mogelijk proberen vast te houden. Vooral: zo min mogelijk remmen! Goed anticiperen dus.
Bandenspanning liever een tikkeltje te hoog, maar vooral op peil houden. Onnodige verbruikers z.s.m. uitschakelen (denk aan stoelverwarming, achterruitverwarming). Goede benzine tanken (ik kom op 98 aantoonbaar verder dan op 95) en de auto goed onderhouden. En je ramen dichtlaten. Eenvoudige tips die makkelijk een liter tot anderhalf per 100km kunnen schelen.
Gr
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Topics: 22
thuur schreef:Klopt. Bij zware auto's moet je gebruik maken van het gewicht (moment). Dus snel (half tot 3/4 gas) naar je cruisesnelheid en deze zo lang mogelijk proberen vast te houden. Vooral: zo min mogelijk remmen! Goed anticiperen dus.
Bandenspanning liever een tikkeltje te hoog, maar vooral op peil houden. Onnodige verbruikers z.s.m. uitschakelen (denk aan stoelverwarming, achterruitverwarming). Goede benzine tanken (ik kom op 98 aantoonbaar verder dan op 95) en de auto goed onderhouden. En je ramen dichtlaten. Eenvoudige tips die makkelijk een liter tot anderhalf per 100km kunnen schelen.
ja precies!
de Efan heeft weinig qua verbruikswinst opgebracht, nu nog een goede uitlijning en de dynamo enzo nieuwe bussen geven, de v-snaar gaat er duidelijk scheef over. Weer een beetje beter verbruik dan 
Gr 
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni