Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
B230E stottert
#1
eindelijk is mijn 245 GLT met de B230E uit 1984 klaar.
De auto rijdt heerlijk, tot er 175 km op zit en dan begint het gestotter.
Na voltanken kan ik er weer 175 km mee rijden en begint het gestotter opnieuw.
Inmiddels is de benzinepomp vervangen, evenals het benzinefilter en is de ontsteking
opnieuw afgesteld. Helaas, heeft allemaal niet geholpen.
Wie weet raad?
Antwoord
#2
Tankdop al losgedraaid en opnieuw geprobeerd? Hoor je lucht als je de dop opendraait?

Overigens een tank vol verse benzine of zit er nog oude brandstof, of misschien zelfs water in?
Antwoord
#3
(27 September 2019, 19:33)UraniumFever schreef: Tankdop al losgedraaid en opnieuw geprobeerd? Hoor je lucht als je de dop opendraait?

Overigens een tank vol verse benzine of zit er nog oude brandstof, of misschien zelfs water in?

Ik hoor slecht en heb er ook niet op gelet. Benzine is vers en met water zou de motor altijd moeten stotteren, denk ik tenminste. Ik heb nu al 3 keer met een volle tank gereden en het gestotter begint altijd als ik zo'n 175 km gereden heb. Tot dan loopt de motor probleemloos.
Antwoord
#4
Benzine is lichter dan water dus dat kan wel optreden na een tijdje rijden, maar als het verse benzine in de tank is zal dat het niet zijn.

Met de lucht die je kan horen doelde ik op dat het klinkt alsof de tank vacuüm trekt, dan krijgt de pomp steeds meer moeite om benzine uit de tank te krijgen en krijg je dit gestotter, je zou de ontluchtingsleiding eens kunnen controleren of hier geen verstopping in zit. Of dus even de dop losdraaien wanneer het probleem optreedt en opnieuw proberen.
Antwoord
#5
(27 September 2019, 19:50)UraniumFever schreef: Benzine is lichter dan water dus dat kan wel optreden na een tijdje rijden, maar als het verse benzine in de tank is zal dat het niet zijn.

Met de lucht die je kan horen doelde ik op dat het klinkt alsof de tank vacuüm trekt, dan krijgt de pomp steeds meer moeite om benzine uit de tank te krijgen en krijg je dit gestotter, je zou de ontluchtingsleiding eens kunnen controleren of hier geen verstopping in zit. Of dus even de dop losdraaien wanneer het probleem optreedt en opnieuw proberen.

Het water zit altijd onderin, zou raar zijn als het pas na 175 km merkbaar wordt.
Verstopping van de ontluchtingsleiding zou inderdaad kunnen, door onderdruk in de tank kan aanzuigen van de benzine inderdaad bemoeilijkt worden.
Heb je enig idee waar die ontluchtingsleiding zit?
Antwoord
#6
Zat bij mij vlak na de vulopening zelf binnenin. Weet niet of dat hetzelfde is voor dit jaar. Kwam via google een ander topic tegen waar je het op de foto kan zien; https://volvolvo.nl/thread-9428.html

Maar als het een vacuümprobleem is zou je na de dop los te hebben gehad en er weer op weer een tijd door moeten kunnen rijden, zou dit eerst kunnen proberen.
Antwoord
#7
Maar is t nu een B23E met Kjet ,of een B230E met motronic.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
#8
Ik ken het verschil niet, waaraan kun je dat zien?
Antwoord
#9
Ff googelen op afbeeldingen
Antwoord
#10
Volgens mij is de E altijd de hoge compressie versie met K jet.

Heb je al in de tank gekeken? http://cleanflametrap.com/transferPump.htm opvoerpompje kan stuk zijn, korte opvoerleidinkje kan lek zijn.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  caravan achter een 740 B230E automaat of iets dergelijks ? aernout 1 2.361 14 June 2010, 17:13
Laatste bericht: Zwarte Flirt
  Verbruik van B230E & BW55. Bassius 27 15.569 21 December 2007, 20:59
Laatste bericht: Jw240
  B230E in de oude '79 244! Bassius 28 15.339 28 November 2007, 10:34
Laatste bericht: Bassius

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)