Berichten: 8
Topics: 3
Lid sinds: Aug 2008
Hallo Volvolvo-ers,
Ik ben Jan, heb jaren VW gereden, laatste 4,5 jaar een transporter T4 TDI .
Deze heb ik verkocht, met pijn in het hart, ivm de hoge belasting icm de welbekende brandstofprijzen.
Ik heb er lang over getwijfeld om deze ruime super handige en mooie bus te verkopen.
Al heel lang vond (vind) ik de 145/245 een mooie auto en was ik al een beetje aan het rondkijken naar welk type het best bij mij past.
Ik heb zowiezo ruimte nodig, zoveel als in een bus vind je in een personenauto toch nooit, maar ja concessies moet ik toch doen.
Nu heb ik een origineel zwarte 245GL gevonden van 4-1983. Met een 2300 carburateur motor erin en een 3 traps automaat. Origineel komt de auto uit belgie.
Hij heeft een Big-Nose (schijnt zo te heten) en heeft blauwe Pullman bekleding
Mijn vraag is, is zo'n 3traps automaat een fijne bak om mee te rijden en wat is het verbruik zo'n beetje in combinatie met het 2300 blok en LPG?
Groetje van een ex-VW man Jan.
Berichten: 8
Topics: 3
Lid sinds: Aug 2008
Aach, weer te vroeg gepost, eerst zoeken, dan lezen dan vragen ;D.
Al wat antwoorden gelezen, alleen snap ik niks van die transmissie codes, wie kan me daar een beetje wegwijs in maken?
Verbruikscijfers zijn ook nog altijd welkom hoor
Groetjes van een ex-VW man, Jan.
Berichten: 1.555
Topics: 42
Lid sinds: Jan 2007
welkom, ;D ;D ;D
in antwoord op je vragen; gebruik de zoek optie, staat al een hoop over de automaten bakken (aw70/71)
en idd, drietraps verbruikt meer dan een 3+ od.
maar wegenbelastingvrij, verzekering nihil, en tanken voor â⬠0,58 per liter, who cares???
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Berichten: 575
Topics: 55
Lid sinds: Aug 2005
3-traps maakt een hoop toeren, zo'n 3700 bij 120 km/h. Ik had een 2.3 injectie automaat van '83. Die liep op benzine 1 op 9, met rustig rijden. Carburateur is iets ongunstiger en dan ook nog LPG..... ik schat 1 op 7.
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)
Berichten: 827
Topics: 20
Lid sinds: Apr 2005
b23e (injectie) '84 met 3traps met overdrive LPG 1 op 8 gemidd
zelfde met handbak met overdrive m46 en breedband-lambdasonde 1 op 9, bij NL en rustig 1 op 10. Rijksweg 140 gps-km 1 op 7,5... ;D
Maar mijn b21e was zuiniger maar iets minder pittig 8)
[img][/img]
Berichten: 1.048
Topics: 17
Lid sinds: Mar 2006
ik vind de 3-traps automaat (BW35) persoonlijk niks: hij doet het prima en schakelt ook wel ok, maar mist echt een laatste versnelling / overdrive. Dat betekent dat je eigenlijk niet harder dan 110 op de snelweg rijdt, anders maakt ie teveel toeren en herrie.
Als je 100-110 prima vindt, dan is er verder niks mis mee, het rijdt verder erg relaxed en ontstressend.
Mijn B21A met zo'n automaat rijdt, als je rustig cruist, zo'n 1 op 10 op benzine. B23 en LPG haal je waarschijnlijk zo'n 1 op 7, misschien 1 op 8.
Codes weet ik niet precies voor de automaten:
BW35 = deze 3-bak
Aw70 en AW 71: de opvolger van de 35> 4 bakken. Verschillen tussen die 2 weet ik niet......
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Berichten: 8
Topics: 3
Lid sinds: Aug 2008
@PP! mijn jaarkilometrage bedraagd zo'n 30000km, dus dat scheelt wel als ie iets zuiniger is ;D
De zuinigste combinatie zou zijn een B21E met 5bak handgeschakeld?
Ja dat wordt natuurlijk zoeken, moet het ook nog de juiste kleur zijn.
Ik heb nu dus die zwarte op het oog, een donkere kleur vindt ik heel mooi.
Kan ik altijd nog een handbak inzetten, toch?
Misschien wel iemand die ruilen wil :

eerst maar ff kijken hoe het gaat lopen met deze, dan zien we wel verder
Berichten: 1.555
Topics: 42
Lid sinds: Jan 2007
zou niet snel een injectieblok nemen, teveel risico op lpg (back/fires), eerder een carb. versie, of gewoon ombouwen
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Berichten: 8
Topics: 3
Lid sinds: Aug 2008
Ik ga vanaf heden over op een nieuwe naam die past bij mijn Volvo nl.
Black Moose
Hier alvast een voorproefje